Jos minulla olisi varaa valita, niin uudet kitkat asentuisi huomenna molempiin autoihin.
Muttakun ei ole, niin mennään käytetyillä nastoilla, jotka moni täällä tuomitsisi hengenvaarallisiksi kuntonsa puolesta.
Katsastusasemalla nopeasti vilkaisin uusinta talvirengastestiä TM:stä ja siinä arvioitiin nastarenkaiden kehittyneen vuosien mittaan enemmän kuin kitkojen (tarkka vertailu vaikeaa). Allekirjoitan tuon. Viimesyksyn välikelipyörinä toimi valmistusvikainen sarja Hkpl7:iä, joista puuttui nastat muuten renkaiden ollessa uudenveroiset. Niissä oli samanlainen nahkea pito kuin kitkarenkaissakin, eikä renkaat olleet yllätykselliset edes kuuraantuneella nelostiellä (alijäähtynyttä vettä, käytännössä luistinrata). Pito oli vähintään samanlainen, kuin 7mm/2v vanhoilla hkpl5:lla aikanaan.
Minusta on hienoa, että renkaat ovat kehittyneet. Kun sitten talveksi vaihdoin yhtälaisen setin nastojen kanssa, en huomannut juuri muuta eroa, kuin tamppaantuneen ja kiillottuneen lumen risteyksissä. Niistä nastat ruopivat vaivattomammin liikkeelle.