KL-varaosat  Race.fi

D5 ei käynnisty kovalla pakkasella

  • 124 Vastauksia
  • 65023 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Itellä nyt sama homma edessä, että pitäis jostain yks uus suutin metsästää samaan koneeseen. Uskaltaako tuolta varaosahaku.fi kautta tilata tuollaisen n. 200t ajetun suuttimen? 100e taitaa olla hintaa.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Minä tilasin sieltä, maksoi 120e + 10e bussipaketti.
Ainahan se on vähän tuurista kiinni miten vanha osa pelaa, mutta itse ainakin oletin, että osa voi palauttaa/vaihtaa jos ei toimi.
Suuttimessa on varsinaisen numeron lisäksi yksi numero (esim. 2) ympyrän sisällä. Se pitäisi olla sama kun vaihtaa.
Koodaus menee niin, että numerot on 0445110078 (tyyppi) ja 8658352 (tässä tuo viimeinen numero tarkoittaa että ympyrän sisällä on numero 2)
Ostin tästä setistä yhden, niitä näyttää oleva vielä: (auto taitaa oikeasti olla vm. 2002)
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=8694182

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Minä tilasin sieltä, maksoi 120e + 10e bussipaketti.
Ainahan se on vähän tuurista kiinni miten vanha osa pelaa, mutta itse ainakin oletin, että osa voi palauttaa/vaihtaa jos ei toimi.
Suuttimessa on varsinaisen numeron lisäksi yksi numero (esim. 2) ympyrän sisällä. Se pitäisi olla sama kun vaihtaa.
Koodaus menee niin, että numerot on 0445110078 (tyyppi) ja 8658352 (tässä tuo viimeinen numero tarkoittaa että ympyrän sisällä on numero 2)
Ostin tästä setistä yhden, niitä näyttää oleva vielä: (auto taitaa oikeasti olla vm. 2002)
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=8694182

Kiitos. Tuosta samasta setistä tuli nyt yksi tilattua, kun numerotkin olivat samat.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Sitten tarvitset siniseltä suuttimen asennussarjan (n. 23e). Siinä on uusi tiiviste, kiinnitysrauta, kiinnityspultit ja eräänlainen uraprikka.
Kiinnitä erityistä huomiota, että puhdistat hyvin suuttimen ympäristön ja pinnan siellä rei'n pohjassa. Itsellä oli hylsysarjassa torx. Pultit on kohtuu tiukalla. 
Jos tiivistepintaan reiässä jää likaa, se vuotaa satavarmasti.

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Sitten tarvitset siniseltä suuttimen asennussarjan (n. 23e). Siinä on uusi tiiviste, kiinnitysrauta, kiinnityspultit ja eräänlainen uraprikka.
Kiinnitä erityistä huomiota, että puhdistat hyvin suuttimen ympäristön ja pinnan siellä rei'n pohjassa. Itsellä oli hylsysarjassa torx. Pultit on kohtuu tiukalla. 
Jos tiivistepintaan reiässä jää likaa, se vuotaa satavarmasti.

Kiitos taas. Entäs se vanha suutin? Voikos niitä korjailla?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Kiitos taas. Entäs se vanha suutin? Voikos niitä korjailla?

Viisaammat vastatkoon tähän. ;)

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Kiitos taas. Entäs se vanha suutin? Voikos niitä korjailla?

Anyone?

Poissa ranis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #22 : 06.02.2012, 20:28:24 »
ISO KIITOS  :)! Minulla oli sama vika autossa kuin Jormalla ja neuvojen avulla löysin viallisen suuttimen. Pitää tilata romikselta uusi (käytetty) tilalle. On täällä volvolandiassa tiätäväistä ja avuliasta sakkia.

Poissa ranis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #23 : 06.02.2012, 20:41:33 »
Hei! Huomasin että minulla numerosarja Koodaus menee niin, että numerot on 0445110078 (tyyppi) ja 8658353, eli 2 tilalla on 3, eli pitääkö myös uuden suuttimen numerosarjan oltava sama?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #24 : 07.02.2012, 07:35:47 »
Jos olen asian oikein ymmärtänyt, sinun täytyy hankkia kolmonen.

Ainakin yksi linkki löytyy kolmosellekin. Aika paljon ajettu vaan.

http://www.varaosahaku.fi/?link=list&searchmode=3&query=8658353

Varaosa-haulla niitä varmaan olisi useampiakin, mutta kaikki purkajat eivät ole ymmärtäneet merkitä mitään numeroa myynti-ilmoitukseen. Kannattaa ehkä soitella niiden perään.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 07:46:43 kirjoittanut Jorma »

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Se jousiprikka, joka on urassa suuttimen yläpäässä, tuotti hikipisaroita. Asennussarjan kiinnitysraudan vaihto käytettyyn suuttimeen vaatii tuon prikan poistoa ja uuden asennusta. Koin hankalaksi enkä keksinyt mitään kätevää konstia. Suuttimen alapäässä on vielä toinen ura, johon prikka pysähtyy.

Toistin ohivuotomittauksen ja nyt ohivirtaustasot on kaikissa viidessä suunnilleen samat ja mikä tärkeintä, vähäiset.

En tiedä onko tyhmäkysymys sarjassaan, mutta miksi tuo kiinnitysrauta täytyy vaihtaa?

Ite sain äsken vaihdettua suuttimen ja ohivirtaus väheni huomattavasti. Auto käynnistyy kuitenkin edelleen huonosti. Ajattelin käydä aamulla vikakoodit lukemassa sinisellä jos sieltä löytyis jotain..

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
En tiedä onko tyhmäkysymys sarjassaan, mutta miksi tuo kiinnitysrauta täytyy vaihtaa?

Niitä on katkeillut. Jos se kiinnike katkeaa, niin injektori pääsee nousemaan hiukan ja palokaasuja pääsee vuotamaan suoraan ylöspäin. Siitä taas seuraa moottoripalo. Kuski ei tuollaista huomaa ennenkuin on myöhäistä. Avk:n valokuvissa näkee välillä autoja, missä on pyöreä palamisjälki jonkun injektorin kohdalla.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #27 : 09.02.2012, 21:37:14 »
Siinä asennussarjassa on uusi kiinnitysrauta kai ihan tarpeeseen. Kiinnitysrauta voi olla käytetyssä väsynyt eikä kiristä kunnolla.
Ihan hetken siellä on ilmaa, joten 1-2 käynnistystä voi olla heikompaa aluksi. Eihän mikään vuoda? Korkeapaineputki tai suutin sieltä juuresta? Oletko tsekannut hehkut? Otat pätkän sähkölankaa, toinen pää +napaan (sen läpän alla) ja hehkujen tulpat irti. Lankalla kun räpsyttää hehkun päätä niin "kipinöi" = OK, ei kipinöi = rikki. Jos sattuu olemaan virtamittari, niin sama homma, mutta A-alue, toinen pää +-liittimeen ja hehkun päähän toinen mittajohto. Menee hetken n. 12A joten millään 5A mittarilla ei kannata yrittää.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2012, 21:39:28 kirjoittanut Jorma »

Poissa Late10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #28 : 10.02.2012, 09:17:07 »
Siinä asennussarjassa on uusi kiinnitysrauta kai ihan tarpeeseen. Kiinnitysrauta voi olla käytetyssä väsynyt eikä kiristä kunnolla.
Ihan hetken siellä on ilmaa, joten 1-2 käynnistystä voi olla heikompaa aluksi. Eihän mikään vuoda? Korkeapaineputki tai suutin sieltä juuresta? Oletko tsekannut hehkut? Otat pätkän sähkölankaa, toinen pää +napaan (sen läpän alla) ja hehkujen tulpat irti. Lankalla kun räpsyttää hehkun päätä niin "kipinöi" = OK, ei kipinöi = rikki. Jos sattuu olemaan virtamittari, niin sama homma, mutta A-alue, toinen pää +-liittimeen ja hehkun päähän toinen mittajohto. Menee hetken n. 12A joten millään 5A mittarilla ei kannata yrittää.

Hehkut katoin pari kk sitten ja yks tarvi vaihtaa.

Noin 5min se siinä kävi eikä vuotanut.

Eikä muutenka viittaisi hehkuihin, kun mitä lämpimämpi auto/ilma on sen huonommin lähtee käymään..

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 ei käynnisty kovalla pakkasella
« Vastaus #29 : 10.02.2012, 12:07:45 »
Huono käynnistyvyys lämpimänä/kuumana, yksi mahdollinen syy on  suuttimet. Paljonko autollasi on ajettu, Late10 ?
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

 

Futurez  Kulkukoira