Carcom Oy  Ateho

V40 laihdutus.

  • 24 Vastauksia
  • 9520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
V40 laihdutus.
« : 28.01.2013, 10:29:12 »
PH1 V40 painaa vakiona suunilleen 1400kg. Kuinka paljon ja millä konsteilla painoa saisi vähennettyä?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013, 10:36:39 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #1 : 28.01.2013, 16:14:53 »
takapenkit pois ja etupenkit "kisamalleiksi", verhoilut/äänieristeet pois. konepelti esim. lasikuituiseksi.
noilla pitäis saada jo aika hyvin painoa pois

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #2 : 29.01.2013, 23:36:13 »
kuten veikko sanoikin niin kaikki mikä irti sisustasta lähtee niin mäelle kuitenkin unohtamatta omaa turvallisuussa eli teräviä kulmia kannattaa vältellä  :) kaipa se sisusta kokonaisuudessaan painaa ainakin 200 kiloa  :D

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #3 : 30.01.2013, 10:09:11 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Ihan mielenkiinnosta tuleeko rata-ajoon vai miksi kevennät? Helposti näistä voimaakin saa niin jaksaa kulkea.  ;D

VRCF ratapäiville tarttis joku kulkine hommata. Edellinen "rata-auto" myytiin ja T4 olisi oiva vaihtoehto tilalle. Tuo kevennys ohje on varmaan yleispätevä ja autosta kuin autosta saa ton 150kg pois sisustan karsimalla.
citikka

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #4 : 31.01.2013, 20:14:58 »
Ilman kuskia oma keventämätön S40 painoi 1350kg 1/2 tankkia viinaa tankissa. Kaveri on omasta S40stä keventänny sisustan ja melkeen kaiken pois mitä mieleen tulee ja painoksi sai 1190kg. Tuosta saa vielä pois kun alkaa vaihtaan lasikuitu osaa tilalle.

Ihan mielenkiinnosta tuleeko rata-ajoon vai miksi kevennät? Helposti näistä voimaakin saa niin jaksaa kulkea.  ;D
Ei kuitenkaan kaaria ole kaverisi autossa? Vai ajaako rata-ajoa? Mutka ajossa pelkällä teholla ei pärjää :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #5 : 11.02.2013, 09:18:36 »
Samppasportilta saa myös aikahyvin osaa rata-ajoa silmällä pitäen.
D2 alusta
D2 jarrut
Torssenin lukko

http://www.youtube.com/watch?v=yPgd9i7T9UU
citikka

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #6 : 14.02.2013, 19:22:45 »
Vaatii kyllä jämäkän alustan radalle ja toki toi D2 onkin kuhan valkkaa pykälää jäykemmät jouset. Omassa on KWn säädettävä ja se ainakin on ihan liian löysä radalle mitä joskus 230hv tehoilla tuli Kemoraa kierrettyä. Lukko pitäs olla kaikissa etuvetosissa vakiona niin rata ja katukamppeissa, sillä nimittäin muuttuu ajettavuus 100x paremmaksi. Pitäsköhän sitä käydä ens kesänä muutama kierros kiertämässä omallaki vaikka mutkaan ei taivu ja suoralla ei oo pitoja.  ;D

Toi BTCC S40 on kyllä niin makea kampe!  8)

Saakohan samppasportin kautta valittua nuo jäykemmät jouset?

Ilmoituksessa luki jousijäykkyyksitä
Jousijäykkyys edessä: 7,5 kg/mm
Jousijäykkyys takana: 5,3 kg/mm

Millä jäykkyyksillä ne olis hyvä olla rata-ajoa silmällä pitäen?
« Viimeksi muokattu: 14.02.2013, 19:27:34 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #7 : 14.02.2013, 19:36:35 »
Tossa sisustaosien poistossakin oli joku vuosimalli/joku muu kriteeri.
Vanhemmista vehkeistä saa poistaa suhteellisen mielivaltaisesti kaiken turhan pois, mutta "uudemmista" et saa irrottaa oikeastaan mitään.

Edit: Siis, jos tieliikenteeseen meinasit.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #8 : 14.02.2013, 19:42:12 »
E-hyväksyntä taisi olla tämä mystinen juttu ja muistelisin sen tulevan vuonna -96 korjatkaa jos väärässä. Tämän jälkeenhän esim alustan muutos vaatii alustasarjalta hyväksyntätodistuksen.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #9 : 14.02.2013, 22:00:38 »
Ilmoituksessa luki jousijäykkyyksitä
Jousijäykkyys edessä: 7,5 kg/mm
Jousijäykkyys takana: 5,3 kg/mm

Millä jäykkyyksillä ne olis hyvä olla rata-ajoa silmällä pitäen?
Suuntaa antavasti, mein rata855sessä
edessä 8kg (+vakaajan poisto)
takana 16kg
Noihin päädyttiin useamman konsultoinnin jälkeeen, joista sitten liikutaan tarpeen mukaan suuntaan jos toiseen. Painon puolesta, yllättävästi 855 ja v40 aika samoissa  :o
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #10 : 14.02.2013, 22:03:28 »
Tossa sisustaosien poistossakin oli joku vuosimalli/joku muu kriteeri.
Vanhemmista vehkeistä saa poistaa suhteellisen mielivaltaisesti kaiken turhan pois, mutta "uudemmista" et saa irrottaa oikeastaan mitään.

Edit: Siis, jos tieliikenteeseen meinasit.

Ja miten meikäläinen ei ole yhtään yllättyny. Kyllä Suomi on Suomi.
Kriteereinä kun olivat:
-Pitää kilvissä siirtymistä radalle silmälläpitäen
-Etuvetoisuus
-Keveys
-Helppo tehonlisäys mahdollisuus

Pitää kai sitten ostaa vaan joku siisti civikki.
citikka

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #11 : 15.02.2013, 13:45:23 »
Ja miten meikäläinen ei ole yhtään yllättyny. Kyllä Suomi on Suomi.
Kriteereinä kun olivat:
-Pitää kilvissä siirtymistä radalle silmälläpitäen
-Etuvetoisuus
-Keveys
-Helppo tehonlisäys mahdollisuus

Pitää kai sitten ostaa vaan joku siisti civikki.

En väitä, että tuo koskisi juuri sinun autoasi, mutta kysy konttorilta varmuuden vuoksi.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #12 : 15.02.2013, 19:40:00 »
En väitä, että tuo koskisi juuri sinun autoasi, mutta kysy konttorilta varmuuden vuoksi.

1/1996 alkaen on tämä E-tyyppi härdelli ja S/V40 eiteltiin juuri 1996.
Ei mulla V40 volvoa ole, mutta olin aikeissa ostaa.
citikka

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #13 : 15.02.2013, 19:44:53 »
Jos autoa ei ole tarkoitus kuin radalla ajaa ja matkat sinne niin suorittaa siirtymät tarrakilvillä? Kyllähän noista uusista autoista on ralliautojakin tehty ja niillä ajetaan yleisillä teillä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 laihdutus.
« Vastaus #14 : 19.02.2013, 19:48:52 »
Miksi ei voi vain tehdä niin, että katsastuksen jälkeen tarpeeton talliin ja takaisin seuraavaan katsastukseen kiinni?

 

KL-varaosat  Race.fi