RallyBaron  Samppasport

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #900 : 26.05.2015, 14:26:28 »
Noniin, uudet pultit siniseltä haettu. Hintaa tuli 6.25e kipale. Varmistanpa vielä ennenkuin irrotan, että ne voi vaihtaa auto maassa, kun irroittaa vanteista keskikupit periaatteella vanha irti ja uusi paikalleen?
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #901 : 26.05.2015, 14:39:54 »
Noniin, uudet pultit siniseltä haettu. Hintaa tuli 6.25e kipale. Varmistanpa vielä ennenkuin irrotan, että ne voi vaihtaa auto maassa, kun irroittaa vanteista keskikupit periaatteella vanha irti ja uusi paikalleen?

Jaa a, vähän vanteista riippuu. Onko se vanteen keskireikä kuinka iso, saako sen keskikupin irti ilman vanteen irrotusta ja tarviiko kuinka pitkän hylsyn siihen.

Itse olen kyllä ottanut renkaan irti.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #902 : 27.05.2015, 22:36:56 »
Onnistui keskikupin poistolla pulttien vaihto. Napsuminen ajossa hävisi. Nyt havaitsin myös kuitenkin hiukka voimakkaamman terävän napsauksen siinä vaiheessa, kun pakin kytkemisen jälkeen vaihtaa D:lle ja kun painaa kaasua. Sama ääni kuuluu heti, jos ei paina tarpeeksi jarrua itse vaihdon aikana. Ajossa tätä ei kuulu. Tein demonstraation videolle. Ei kuulu kyllä siinä niin hyvin kuin luonnossa, mutta tarkasti kun kuuntelee. Saatan toki olla yliherkkä kaikille äänille, kun auto on meikäläiselle uusi :D
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015, 22:59:51 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa Mossad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #903 : 27.05.2015, 23:36:17 »
.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2017, 16:02:24 kirjoittanut Mossad »

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #904 : 27.05.2015, 23:45:19 »
Onnistui keskikupin poistolla pulttien vaihto. Napsuminen ajossa hävisi. Nyt havaitsin myös kuitenkin hiukka voimakkaamman terävän napsauksen siinä vaiheessa, kun pakin kytkemisen jälkeen vaihtaa D:lle ja kun painaa kaasua. Sama ääni kuuluu heti, jos ei paina tarpeeksi jarrua itse vaihdon aikana. Ajossa tätä ei kuulu. Tein demonstraation videolle. Ei kuulu kyllä siinä niin hyvin kuin luonnossa, mutta tarkasti kun kuuntelee. Saatan toki olla yliherkkä kaikille äänille, kun auto on meikäläiselle uusi :D

Katoppa moottorin ja vaihteiston tuenta, yksikin väljä kohta siellä saattaa tehdä kummia asioita.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #905 : 27.05.2015, 23:48:34 »
Täytyy yrittää tutkia. Huomen aamusta aika leimalle. Jännä nähä missä kaikkialla on väljää ja mikä menee uusiksi :D palaan asialle todnäk. huomenissa. Kiitokset.

E: Jos jollain on ollut samaa ja on saanut äänen hävitettyä, niin kuulisin mieluusti mahdollisia ratkaisuja :)
« Viimeksi muokattu: 28.05.2015, 00:05:20 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #906 : 01.06.2015, 13:27:57 »
Hiphei. Auto leimalta läpi moitteitta. Naksahtelu ei kuitenkaan ole hävinnyt mihinkään. Eli naksahdus kuuluu: paikallaan vaihdettaessa D - N - R (välitön naks kytkeytymisen jälkeen),  & R - N - D vaihdon jälkeen heti kun painaa kaasua vähänkin. R - N - R ei kuitenkaan pidä mitään ääntä. Vain jos käyttää D:llä ennen takaisin siirtoa pakille. Äsken parkkipaikalle tullessani D:llä n. 30km/h kolmosella, heitin kepin manuaalille ja puotin kakkoselle: naks. Sain tämän toistettuakin samalla nopeudella. Pienemmällä vauhdilla ei ääntä. Automaatin vaihtaessa 3 - 2 oman tahtinsa mukaan mitään ei kuulu. Mikä piru tätä riivaa? Autojen tekniikkatietämys rajottuu käytännön tasolla tosiaan öljyn tarkistukseen, joten rautalangasta saa vääntää. Aiempi postaaja mainitsi moottorin ja vaihteiston tuennasta, mitenkä moisen tarkistan? Autosta lootaöljyt vaihettu n. 80tkm välein. Viimeisin 21tkm sitten. Autolla ajettu 156tkm.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015, 13:50:33 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #907 : 01.06.2015, 14:34:45 »
Voisiko naksahdus tulla löysästä napapultista ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa s6025t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #908 : 01.06.2015, 14:36:55 »
Pultit vaihdettu molemmille puolille 300km takaperin. Ovat oikeassa momentissa. Otin paremman videon, josta tuon äänen kuulee
« Viimeksi muokattu: 01.06.2015, 14:40:23 kirjoittanut s6025t »
S60 2.4 170hv Momentum Ruby Red '06
S60 2.5T Kinetic Ruby Red '05

Poissa ontsa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #909 : 05.06.2015, 04:16:12 »
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/7137968

Mitäs luulette onko hinta kohdallaan? Mitä lisätietoja kannattaa kysyä joita ei ilmoituksessa kerrota?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #910 : 09.06.2015, 00:15:56 »
Mitä kannattais erityisesti katsoa 2006 vm V70 D5 geartronicilla varustettuna km lukemo 301tkm.
Tyyppivikoja? Muuta mitä kannattaa katsoa siitä? Muitten kokemukset geartronikista?

kuulostele sitä venttiilikoneistoa. palstalta löytyy papatus -ketju jossa puidaan venttiilinostajien aiheuttamaa ääntä, kulumista ja niiden vaihtamista. merkkiliikkeessä teetätettynä remontti ei ole ihan halpa ja voit käyttää tätä hyväksi neuvotteluissa (tinkauksessa) :)

ennenkuin edes lähdet koeajolle selvitä että kuinka usein vaihdettu vaihteiston öljyt. maksaa 300eur/vaihto niin joku on voinut säästää ja huolto-ohjelmakin ollut näissä epäselvä (vaihtotyö on vapaaehtoinen lisätyö). kuitenkin vissiin 60tkm välein olisi oikeasti syytä vaihtaa (eli todella tiuhaan) eli tuossa autossa pitäisi olla takana useita öljynvaihtoja. tietoisuus tästä öljynvaihdon tärkeydestä ilmeisesti kasvanut ajanmyötä niin voi olla että tuossakin kaikki kunnossa. jos kyseessä tuontipeli ja öljynvaihdosta ei tule selvyyttä niin itse olettaisin että ei ole kovin tiuhaan vaihdettu. kaikki kunnia tuontiautoille (itselläkin yksi, ei volvo) mutta jos kerran kyseessä vapaaehtoinen maksullinen lisätyö joka ei vaikuta takuuseen niin voi arvata onko nahkahousua kiinnostanut. itsellä on 260tkm ajettu 2006 v70 geartronic ja ei se vaihteisto mikään sulavuuden perikuva ole mutta toimii ihan hyvin. öljyjä on vaihdettu säännöllisesti. en tiedä osaisinko itsekään koeajolla tunnistaa muuta kuin todella huonossa kunnossa olevan geartronic vaihteiston. ilmeisesti vaihdot tökkivät silloin kunnolla ja d-asentoon kytkeytyminen kestää. palstalla paljon juttua laatikoista

jos autossa on nuo yllämainitut asiat mielestäsi hyvällä tolalla ja auton hinta on sopiva niin siinäpä sulle oiva peli. itsellä ollut kohta kolme vuotta ja paljon on rallattu ilman mitään  itseä harmittavia särkymisiä josta tässä viitsisi kirjoittaa. ardic ehkä on ronkeli mutta minulla sekin toiminut vallan mainiosti. kokeile että toimiiko. ei senkään korjaaminen maltaita maksa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa vätys

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
ostamassa v70 D5 2002 volvoa
« Vastaus #911 : 30.06.2015, 23:40:44 »
Elikkäs. Olisko kellään vinkkejä mitä pitäs ottaa huomioon tuollasta 2002 vuosimallista v70 D5.sta ostaessa? Autolla Ajettu 344tkm jakopään laittoon oli vielä n. 70tkm ja tosiaan on automaatti laatikolla. Asuntovaunua tulee kesäisin jonkun verran vedettyä. Tällä hetkellä itellä on pykälää vanhempi volvo ja on toiminut moitteetta. ja on soveltunut vaunun vetoon hyvin vaikka on automaatti.

automaatti laatikosta tietoa millon yleensä porsii ja paljo maksaa? laatikkoa oli huoltokirjan mukaan kyllä huolettu kunnolla. mutta ei aukastu ei muuten rempattu.

myyjä aiko katsastaa ennen myyntiä.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #912 : 01.07.2015, 13:20:28 »
Mitenkä nämä vuosimallia 2008 olevien 2.4D ja D5 koneet kestää?
Katselin tuossa yhtä hyvin pidettyä v70 2.4D geartronicia jolla oli ajettu 290tkm. Onko tuolla oletettavissa vielä paljon huolettomia kilometrejä? Autoa on huollettu merkkiliikkeessä aina, jos tällä on mitään merkitystä. Tuntuis vaan hieman tyhmälle vaihtaa 140tkm ajettu bensa volvo enemmän ajettuun. Kulutus on vaan kova tuossa 2.4i koneessa.

Poissa therealdeal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #913 : 08.07.2015, 13:01:26 »
moro...iskin silmäni mahdollisees uuteen volvoon s60 t5 03-04.vm automaatti vaihteistolla... onko automaatti vaihteisto kyseisessä autossa kestävä? autolla ajettu alle 200tkm...kestääköhän tulevaisuudessa virittämistä...? olen tänään ehkä menossa katsomaa autoa ja kiinnostais saada pikaisia vinkkejä mitä kaikkee kyseisestä autosta tutkia/katsoa...

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #914 : 08.07.2015, 13:08:36 »
Vaihteiston öljyt pitäisi olla vaihdettu ainakin kerran, mielellään kaksikin kertaa jos kilometrit on lähellä tuota 200tkm. Vaihtohan ei kuulu huolto-ohjelmaan, vaan on ns. suositeltava huolto. Jos huollot on tehty niin laatikon pitäisi olla ihan ok kestoltaan.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo