KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 566781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #210 : 27.09.2011, 20:35:20 »
Kiitokset  jo tähän mennessä vastanneille.  :)
Tarkoitin juurikin autoa missä on ollut xenonit jo tehtaalta lähtiessä. Sen verran laiska olen että en mielellään autoon mitään laita jotka sitten katsastukseen pitäisi ottaa pois. (Niin paitsi nää USA-vilkut nykysessä.)  Juurikin niitä jälkiasennus xenon sarjoja meinasin mitä näkyy teillä nykyään liikaa rihlatuissa umpioissa väärin suunnattuna häikäsemässä vastaantulijoita. Ja jälkikäteen tuommosen laillisen xenon valo systeemin rakentaminen automaattisineen korkeus säätöineen voi tosiaan olla savotta. Mutta ei enempää OT:tä.
Melkonen toiveboksi taitaa olla automaatti manuaali puolella mutta varmasti parempi ku normi automaatti pakkovaihteilla..
« Viimeksi muokattu: 27.09.2011, 20:36:57 kirjoittanut sheiggi »
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa raipe850

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #211 : 28.09.2011, 18:26:34 »
Eivät taida vaan enää toimittaa sieltä Englannista mitään, jos oikein olen kuullut?

Hyvin  sieltä saa edelleen muutamassa päivässä DHL:llä Suomeen (viime viikolla tuli paketti), hinnat tuntuvat vain nousseen sielläkin. Tilaukset/kyselyt tosiaan muuttuneet gmail-osoitteelle frfvolvoparts@gmail.com.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2011, 18:38:49 kirjoittanut raipe850 »
S80 D5 AWD Executive 2014 Sensus Connected Touch, Rica Stage 2; XC70 D5 AWD Classic 2016 Polestar
Ex.  V70 D3 Summum 2011, C70 D3 Summum 2011, S80 D3 2012, V60 D2 2013, S80 T6 Executive 2000, 850 GLT 1992

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #212 : 13.10.2011, 21:58:08 »
Tervehdys kaikille Volvoilijoille!  :hello:

Vielä hetken Opelin parissa, hetken pituus vielä määrittelemätön. General Motorsilla ei asiaani ottanut kiinni kukaan eikä minua koettu asiakkaaksi joten vain siitä syystä vaihtanen pois Opelista. Volvon asiakaspalvelusta minulla on hyviä kokemuksia ja luotettavia yksilöitä olen saanut seurailla sivusta.

Mutta olen suunnitellut V70, dieseliä ja vuosimallista 2000 ylöspäin. Eli en juurikaan tiedä Volvosta että mitä heikkoja kohtia ja mitä vahvuuksia missäkin vuosimallissa on?

Esimerkiksi Käyttöautossa minulle kerrottiin että 2.4 dieseli on Volvon omalla koneella ja sitä edeltänyt 2.5 olisi Volkswagenin tekemällä moottorilla?

Jossain luin lisäksi että V70 olisi jossain vaiheessa käytetty Toyotan automaattilaatikoita jotka ei niin hyviä. Missä vaiheessa ne on poistuneet ja onko korvanneet olleet parempia?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa vesap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #213 : 14.10.2011, 09:12:06 »
Jossain luin lisäksi että V70 olisi jossain vaiheessa käytetty Toyotan automaattilaatikoita jotka ei niin hyviä. Missä vaiheessa ne on poistuneet ja onko korvanneet olleet parempia?

Dieselissä (ja lähes kaikissa bensa-malleissakin) ovat Aisin-Warnerin valmistetta, eivätkä ole korvautuneet missään vaiheessa vaan ovat käytössä myös uudemmissa korimalleissa. Samoja lootia Toyota käyttää ainakin jenkeissä myytävissä malleissa. Toki moni muukin autovalmistaja noita käyttää.

Kestävyys on paljon kiinni siitä, onko vaihteistoa huollettu (öljynvaihdot) ne kun eivät kuulu automaattisesti huolto-ohjelmaan ja jotkut vaan "säästävät" tai eivät ymmärrä pyytää öljyjen vaihtoa. Joka tapauksessa, jos Volvolla on ajettu tuonne 200tkm pintaan varautusin henkisesti ja taloudellisesti laatikkoremppaan.


Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #214 : 14.10.2011, 15:23:17 »
Mutta ei kait se laatikko nyt ihan pska ole?  :o

Vanhemmillakin Volvojen automaattiloodilla on ajeltu reippaasti yli puoli miljoonaa kilometriä ilman remontteja mutta uudetko ei siihen pysty?

-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #215 : 14.10.2011, 15:45:37 »

 Joka tapauksessa, jos Volvolla on ajettu tuonne 200tkm pintaan varautusin henkisesti ja taloudellisesti laatikkoremppaan.
[/quote]Miksi ? ::) jos laatikkoon on vaihdettu öljyt säännöllisesti niin ei se 200Th:n jälkeen loppu ole.
Kyllä tuo AW:n vaihteisto on todella hyvä, tuossa nyt pyörii kylillä entinen 850Tdi jolla kilsoja on takana nyt tuollaiset reilut 550 tuhatta, ja automaatissa ei ole mitään vikaa,,vielä.  :)
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 15:50:52 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #216 : 14.10.2011, 15:48:48 »
Mutta ei kait se laatikko nyt ihan pska ole?  :o

Vanhemmillakin Volvojen automaattiloodilla on ajeltu reippaasti yli puoli miljoonaa kilometriä ilman remontteja mutta uudetko ei siihen pysty?
Entisellä 855 tdi:llä on nyt tosiaan ajettu tuollaiset 550 tuhatta, ja tuolla nykyisellä AW 55-51 laatikolla inan vajaa 200 tuhatta, tuossa öljyt on vaihdettu noin 10 tuhatta sitten ja ei mitää vikaa vielä ole.
Joo, ei se laatikko ole todellakaan mikään paska, kun pitää huolen siitä, että öljyt vaihdetaan.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #217 : 14.10.2011, 17:01:05 »
Kyllä etuvetoisten dieseleiden laatikkojen kanssa on ollut suuriakin ongelmia.
Äkkiseltään väittäisin että ainakin joka toiseen V70 dieseliin vm. 2001-2007 laatikko on vaihdettu/korjattu ennenkuin 300 tkm on mittarissa...

Mulla oli S80 2.5D 1999 ex. taksi 2 vk, siinä oli 460 tkm mittarissa, ja KOLMAS aski menossa.
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa MTK16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #218 : 14.10.2011, 17:38:23 »
V70 D5 AWD -07 geartronic 350tkm edellisen omistajan mukaan samoilla öljyillä ja nyt se jo petti kun öljyt vaihdoin.
Aski tänään irroiteltu lähtee alkuviikosta korjaukseen. Eli heikkoja ovat jos öljynvaihdot jätetään tekemättä.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #219 : 14.10.2011, 21:15:39 »
Voehan..

Mä kuvittelin saavani täältä vahvistusta josko tohtis hommata 150tn ajetun 04 mallin V70:sen.  :D Öljyt on kuulemma vaihdettu 80 tonnin paikkeilla lootaan.

Paljos lootaremontti kustantaa jos semmonen tulis eteen?
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #220 : 14.10.2011, 21:19:02 »
JuhaKHJ:n aloittama topic yhdistetty tähän hankinta topic:iin

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #221 : 14.10.2011, 21:29:43 »
Voehan..

Mä kuvittelin saavani täältä vahvistusta josko tohtis hommata 150tn ajetun 04 mallin V70:sen.  :D Öljyt on kuulemma vaihdettu 80 tonnin paikkeilla lootaan.

Paljos lootaremontti kustantaa jos semmonen tulis eteen?

No kun ei oikein voi tietää että kestääkö vai ei. Osalla kestää 400-500 tkm ja osalla vain 150 tkm.
Remontti on halvimmillaan jotain 2.5-3 k€ luokkaa, ruotsista saa kunnostettuja vaihtolaatikoita about 2 k€ ja työt ja rahdit päälle.
En nyt muista mikä se paikka oli ja mikä on päivän hinta.

Hommaa manuaalina, siinäkin tosin on vauhtipyörän kanssa ongelmia pitkässä juoksussa mutta korjaskustannus on alle puolet laatikkorempasta.

Yhdelle kaverille hommasin V70 D5 -04 manuaalin 5 vuotta sitten Saksasta 115 tkm ajettuna, autolla on nyt ajettu yli 300 tkm,
ja auto oli lastutettu jo Saksassa 200 hp/450 Nm.
Autoon on vaihdettu kerran välijäähy, pari koiran luuta ja yksi pyöränlaakeri n. 200 tkm matkalla.
Ardic huollettu kertaalleen...
Liekkö vähävikaisimpia V70:iä mitä tästä maasta löytyy...


« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 21:32:55 kirjoittanut Major »
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vaihdelaatikon valmistaja ja luotettavuus
« Vastaus #222 : 17.10.2011, 09:01:32 »
No kun ei oikein voi tietää että kestääkö vai ei. Osalla kestää 400-500 tkm ja osalla vain 150 tkm.
Remontti on halvimmillaan jotain 2.5-3 k€ luokkaa, ruotsista saa kunnostettuja vaihtolaatikoita about 2 k€ ja työt ja rahdit päälle.
En nyt muista mikä se paikka oli ja mikä on päivän hinta.

Hommaa manuaalina, siinäkin tosin on vauhtipyörän kanssa ongelmia pitkässä juoksussa mutta korjaskustannus on alle puolet laatikkorempasta.

Yhdelle kaverille hommasin V70 D5 -04 manuaalin 5 vuotta sitten Saksasta 115 tkm ajettuna, autolla on nyt ajettu yli 300 tkm,
ja auto oli lastutettu jo Saksassa 200 hp/450 Nm.
Autoon on vaihdettu kerran välijäähy, pari koiran luuta ja yksi pyöränlaakeri n. 200 tkm matkalla.
Ardic huollettu kertaalleen...
Liekkö vähävikaisimpia V70:iä mitä tästä maasta löytyy...


Itselläni Opelissa vaihdettiin kaksoismassavauhtipyörä ja sille lystille kertyi hintaa pari tonnia. Sitähän ongelmaa ei pitäisi automaattilootaisessa olla?

Täytyy nyt hieman testata että haluaako Volvolla uuden asiakkaan sopivalla välirahalla vai pitääkö sinnitellä Opelilla ensi kesään ja hakea Saksasta sen jälkeen auto.
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

kepa09

  • Vieras
volvo s80
« Vastaus #223 : 22.10.2011, 10:43:39 »
Pitäisi hommata tuollainen ensi kuussa, olisiko kavereilla antaa vinkkiä vuosimallista ja kestävyydestä?

Nercs

  • Vieras
Vs: volvo s80
« Vastaus #224 : 22.10.2011, 11:03:56 »
Jokainenhan sen hyvän auton osaa ostaa, kunnon koeajo ja kaikki autossa toimiin.Katso sen huoltohistorian  ja laatikon toiminnan ja niitä neste ja öljyvuotoja ei ole yhtään ja kone kehrää nätisti ja kun poljinta painaa maisemat vaihtuu , mikään  vikavalo ei pala siellä mittaristossa.Ja  mittaristo toimi ja laturi ja virtapuoli kunnossa.
Alusta ja nivelet ok ja katso ettei mikään "kolarilöytö" ole maalaus ja ovien käynti ja muut jutut kyllä sinä tiedät turhaa näitä varoittelee?Ja ne jutut  "pientä laittoa" kanssa hyppäät yli.
Ps lisäksi on tuossa n 15 sivun tietopaketti auton ostoon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0
« Viimeksi muokattu: 22.10.2011, 13:40:27 kirjoittanut Nercs »

 

Autoracing  KL-varaosat