Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Tapahtumat => Aiheen aloitti: JoonasH - 29.05.2018, 00:06:58
-
VRCF Ry:n kesän ykköstapahtuma, vuoden 2018 suurmiitti ja ratapäivät järjestetään tänä vuonna Ahveniston moottoriradalla (http://ahvenistoracecircuit.com/) Hämeenlinnassa 28.07.2018!
(https://joonash.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/ahvenisto1.png/_full.jpg)
Tapahtumassa on mukana myös Suomen Volvokerho eli molempien kerhojen jäsenet pääsevät ajamaan radalle. Moottorirata on varattu koko päiväksi, joten ajamiseen on runsaasti aikaa!
Luvassa rentoa meininkiä, radalla-ajoa ja ehkä jotain ohjelmaakin. Pääsy alueelle on kaikille ilmaista.
Alueella on ravintola jonka palvelut ovat käytössä. Alueen ravintolassa on myös lounastarjoilu. Tiiriön alueella noin kilometrin päässä on Nesteen, Teboilin, ST1:n ja ABC-ketjun asemat, eli polttoaine tuskin loppuu kesken. Ja löytyy myös Motonet, ihan vaan jos varaosia tarvitsee ;)
Alustava aikataulu:
11:00 Rata-alueen portti aukeaa ja ratakatsastus alkaa. Tämän jälkeen radalle pääsee ajamaan.
12:00 "Virallinen" aloitus, puheenjohtaja pitää pienen puheen ja käydään läpi päivän tapahtumaa ja siihen liittyviä asioita.
13:00 "Possujuna" eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h.
14:30 Palkintojenjako
15:00 "Possujuna"
16:00 "Virallinen" osuus päättyy
17:00 Radalla ajo päättyy, rata suljetaan
TÄRKEITÄ SÄÄNTÖJÄ JA OHJEITA
Hieman infoa radalle haluaville! Lue ja sisäistä!
Rata-ajo hinnasto:
Rata-ajo on yhdistyksen jäsenille ilmaista.
Ei-jäsenet 30€ ja ajo ainoastaan volvolla.
Jäseneksi voi liittyä TÄSTÄ (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=94397.0). Jäseneksi voi myös liittyä paikan päällä.
HUOM! 1.7.2018 ja sen jälkeen liittyneet pääsevät radalle ainoastaan volvolla. Vanhat jäsenet myös muun merkkisillä autoilla.
AUTON KATSASTAMINEN
Melurajat: Normaalipäivinä saa ajaa autoilla, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA. Mittaus tapahtuu seuraavasti: Autoilla 4500 rpm, puolen metrin etäisyydeltä, 45º kulmalla, pakoputken suuaukolta.. Ajoneuvo ei myöskään saa ylittää ohiajomitauksella 95 dbA.
- Melu kuntoon ennen ratapäivää, katsastuksessa maksimimissaan 2 yritystä.
- Autossa ei saa olla irtorojua kyydissä, ei edes peräkontissa sitä irtonaisena seilaava subbaria. (Tukevat/kiinteät asennukset katsotaan tapauskohtaisesti)
- Akun tulee olla tukevasti kiinni!
- Renkaiden tulee olla kunnossa (ei mitään asiaa radalle jos kankaat paistaa!)
- Autossa ei saa olla nestevuotoja (öljy/bensa/diesel/jäähdytinneste tms)
- Auton tulee olla vakuutettu
Yleispätevästi auton tulee siis olla tieliikennekelpoinen!
Ajaminen
(https://preview.ibb.co/iyZpCk/Sieppaa.png) (https://ibb.co/dhCLJQ)
- Promillereaja on 0. Ajokunto voidaan todeta puhalluskokeella.
- Kuljettajalla ja mahdollisella kyytiläisellä oltava rata-ajoon soveltuvat kypärät päässä.
- Ikkunat pidetään radalla ajon ajan kiinni!
- Seuraa myös taustapeilejä ja aja herrasmiesmäisesti. Emme ole kilpailemassa joten päästä nopeammat edelle kun se on turvallista.
- Kun ohitat hitaampaa tai jäähdyttelykierroksella olevaa, tee se turvallisesti ja varmistu että tila riittää. Edessä oleva ei välttämättä ole huomannut sinua vielä!
Radalla ajaessa seuraa ja noudata mahdollisia lippuja ja muita ohjeita.
(https://image.ibb.co/mAqUsk/Sieppaa.jpg) (https://imgbb.com/)
Ajetaan turvallisesti, kovaa ja pidetään hauskaa! Turha kisailu, kehoilu ja pelleily ei kuulu tähän tapahtumaan!
Varikkoalueella / miitin parkkipaikalla on noudatettava varovaisuutta! Huomaathan, että alueella liikkuu jalkaisin myös lapsia, koiria yms. Tästä syystä on EHDOTTOMASTI KIELLETTYÄ varikolla/parkkipaikalla polttaa kumia, tehdä nopeita lähtöjä, ajaa nopeampaa kuin "reipasta kävelyvauhtia".
Jos soitat autosi hifilaitteita, ota huomioon muut. Erityisesti silloin kun järjestäjien puolesta on ohjelmaa, pitää omat popit kääntää hiljemmalle
Tärkein sääntö: pidä hauskaa ja varmista omalla käyttäytymisellä, että myös muilla on hauskaa! :)
Jos törkeitä ja/tai turvallisuuden vaarantavia sääntörikkomuksia tavataan, yhdistyksellä ja sen toimihenkilöillä on valtuudet poistaa sääntöjä rikkonut henkilö/auto alueelta tai peruuttaa ajo-oikeus radalla.
Nähdään Ahvenistolla!
-
Melurajat: Normaalipäivinä saa ajaa autoilla, jotka mittauksien mukaan alittavat 95,0 dBA. Mittaus tapahtuu seuraavasti: Autoilla 4500 rpm, puolen metrin etäisyydeltä, 45º kulmalla, pakoputken suuaukolta.. Ajoneuvo ei myöskään saa ylittää ohiajomitauksella 95 dbA.
Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?
Ja joo todennäköisesti jää nämä kinkerit väliin kun varmasti läpäise tuo oma romu tuota metelirajaa, 92db mitattiin 3500rpm katsastuksessa ja nyt pitäisi tonni enemmän olla jenkaa...
-
Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?
Puolen metrin päästä. Ja tuo puoli metriä lasketaan putken päästä.
-
Siis täh, puolen metrin päästä mittaus vai suoraan putken suulta?
Ja joo todennäköisesti jää nämä kinkerit väliin kun varmasti läpäise tuo oma romu tuota metelirajaa, 92db mitattiin 3500rpm katsastuksessa ja nyt pitäisi tonni enemmän olla jenkaa...
Sama systeemi kuin aiemminkin. Se mittauskeppi työnnetään putken suuhun kiinni, jolloin itse mittari on puolen metrin päässä putken suusta.
92dB -> 95dB on toki aika iso ero melussa. Mutta kieltämättä voi mennä rajoille ellet jotain toimivaa noisekilleriä keksi...
Ps. Ensimmäisenä VRCF:n Ahveniston vuonna keräsin rataportilta talteen ison nipun hanskoja. Pari on mulla työkäytössä edelleen. Jostain syystä niitä lenteli muutaman auton pakoputkesta aina siihen. (vinkki: tämä ei ole toimiva ja hyväksyttävä ratkaisu...)
-
Hyvin on inan vajaa 2kk aikaa tehdä desibeli "killeri" jos on turhan kovaääninen menopeli, joskus itsekin tollasen tehnyt. :)
-
Eihän se dB killerin teko ole mikään ongelma vaan se mittaus, tällä kylällä en tiedä kellään mittaria jolla vois mitata ääniä. Tai no katsastuskonttorilla voi kyllä mutta 60e per kerta käy lompakon päälle ELK.
Lähinnä sitä tarkoitin että saattaa tympästä jos paikalle hiilautuu eikä pääsekkään radalle :P
Mun tuurilla äänet vaan kasvaa kun rupee tuota putkistoa muokkaamaan :D
-
Melu mietityttää itseänikin. Biltemasta näköjään saa melumittarin. Eikun mittailemaan ::)
-
Melu mietityttää itseänikin. Biltemasta näköjään saa melumittarin. Eikun mittailemaan ::)
Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/
En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.
-
Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/
En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.
Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.
Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...
-
Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.
Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...
Oho :D No mutta toisaalta parempihan se niin päin.. :D
-
Piruuttani hain ton mittarin, kun just noilla foordimiesten ratapäivillä ahvenistolla mittasivat tosta omasta 940:stä 89dB.
Noh Biltemalainen antoi tuolle tulokseksi 103dB. :2funny: Eli en suosittele...
Oliko sama etäisyys ja kulma?
-
Oliko sama etäisyys ja kulma?
Suurinpiirtein. Toi anto 95dB jo kun istuin kuskinpenkillä mittari kädessä ovi auki. :o
-
Ahvenisto on hyvä valinta. Toivottavasti tila riittää varikolla.
-
Näköjään eikä ole edes pahan hintainen! :o
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Mittausvalineet/Mittauslaitteet/Aanenvoimakkuusmittari-2000034363/
En osaa toki sanoa mitään tuon vekottimen tarkkuudesta tms. Mutta eiköhän sillä ainakin suuntaa antavan tuloksen saa.
Kännykkäapsikin antaa suuntaa. Jos ei muuta niin mittaa ennen muutoksia ja jälkeen.
-
Olikos täälä screameri sallittu asia? Ihan vaan josko pata pysyis nipussa nii ei jää sitte laiskuudesta kiinne mahollinen ajaminen.
-
Olikos täälä screameri sallittu asia? Ihan vaan josko pata pysyis nipussa nii ei jää sitte laiskuudesta kiinne mahollinen ajaminen.
Sanoisin ettei tule menemään ohiajomelurajasta screamerillä läpi eli liputus radalta ulos ensimmäisellä kierroksella koituu kohtaloksi.
Melkein suosittelisin vetämään screamerin downpaippiin niin on edes teoriassa mahdollista päästä melurajoihin.
-
Tapahtuman kellonajat ei osu ainakaan mun silmään, eli monelta alkaa?
(Odottaa malttamattomana) 8)
-
Tapahtuman kellonajat ei osu ainakaan mun silmään, eli monelta alkaa?
(Odottaa malttamattomana) 8)
Yleisesti on alkanut jossain 11 kieppeillä mutta odottakaamme virallinen tieto taitaa olla aikataulut vielä työn alla johtuen paikanvaihdosta.
-
Tässä tapahtuman alustava aikataulu:
Alustava aikataulu:
11:00 Rata-alueen portti aukeaa ja ratakatsastus alkaa. Tämän jälkeen radalle pääsee ajamaan.
12:00 "Virallinen" aloitus, puheenjohtaja pitää pienen puheen ja käydään läpi päivän tapahtumaa ja siihen liittyviä asioita.
13:00 "Possujuna" eli jonossa ajetaan rataa ympäri pari kierrosta ilman ohittelua ja max 80km/h.
14:30 Palkintojenjako
15:00 "Possujuna"
16:00 "Virallinen" osuus päättyy
17:00 Radalla ajo päättyy, rata suljetaan
Lisätty myös aloitusviestiin.
-
Moro!
Mitäs kaikkea pitää ottaa mukaan?
-
Moro!
Mitäs kaikkea pitää ottaa mukaan?
Ei kai sinne kovin kummoisia, kunhan saapuu paikalle :) Tilanteen tullen on aina työkalujakin lainattu puolin ja toisin. Jos radalle meinaat niin tsekkaa ohjeista että auto on hyväksyttävässä kunnossa niin ei tule pettymystä paikan päällä ja jos on epäselvyyksiä niin yleensä staff-paidan omaavilta saa vinkkiä.
-
Sääennuste lupaa hellettä ja paahdetta joten muistakaa ottaa aurinkorasvaa ja hellehattuja mukaanne lisäksi varatkaa mukaanne juotavaa, ahveniston varikko on hornan kattila kun aurinko paistaa.
Myös radalla olijoiden kannattaa tämä huomioida auton jäähdytys joutuu koville, muistakaa jäähdytellä...
-
Tilkka vettäkin pitäisi tulla mikäli tuon sekasotkun oikein ymmärsin.
https://www.iltalehti.fi/saa/Suomi/Ahveniston%20moottorirata%2C%20H%C3%A4meenlinna/9paivaa
-
Lasketaanko kulmaraudat riittävän tukevaksi kiinnitykseksi subbari kotelolle?
-
Lasketaanko kulmaraudat riittävän tukevaksi kiinnitykseksi subbari kotelolle?
Jos ne on kontinpohjassa kiinni ja kotelo niissä kiinni niin että pysyy niin edellytys kelvata kiinteästä asennuksesta on olemassa... käytä omaa harkintaa, jos se ei irtoa kun runttaat sitä hieman voimallisemmin niin saa olla. mutta jos se on vain näön vuoksi kiinni ja me tönästään se palasiksi kokeillessa niin....
-
Myyräverkkoa, teräsvillaa ja klemmareita haettu äänenvaimennusta varten. ;D Todennäköisesti paikalla lauantaina!
-
Tämän hetken ennusteet tosiaan näyttävät, että aurinkoa, muutama pilvenhattara ja hellerajan ylittävä lämpötila.
Joten varatkaa mukaan aurinkorasvaa, hyvä hattu, kylmää juomaa ja ylävesiletkuja Volvoon! :D
Ahveniston varikko on hornankattila hellesäällä...
-
Ahveniston varikko on hornankattila hellesäällä...
Eihän toukokuussa cossuklubin kanssa pidetyn ratapäivän aikaankaan kahvion mittari näyttänyt kuin 39 astetta 8)
-
Muistutuksena vielä lippujen tarkoitus:
(https://image.ibb.co/h2w5ET/lippuv_rit.jpg)
-
Ahveniston ratamonttuun ajettaessa tunnelin molemmin puolin on kyltit, toisessa kielletään kumin polttaminen varikolla ja toisessa kielletään tupakan polttaminen muualla kuin merkityillä paikoilla.
-
Vermeet on vieläkin ihan levällään, huomenna toivottavasti tulee loput romut mitä tarvis että pääsis radallekkin ajamaan, näyttää pelottavasti siltä että lauantaina aamullakin joutuu vielä telkeytyy hetkeks talliin, toivottavasti nyt kerkee paikanpäälle :-\
-
Ahveniston ratamonttuun ajettaessa tunnelin molemmin puolin on kyltit, toisessa kielletään kumin polttaminen varikolla ja toisessa kielletään tupakan polttaminen muualla kuin merkityillä paikoilla.
Tässä jo etukäteen radan puolelta terveiset kuvien muodossa:
(https://thumb.ibb.co/b1NMoo/IMG_20180714_141021.jpg) (https://ibb.co/b1NMoo)
(https://thumb.ibb.co/e5wE8o/IMG_20180714_140921.jpg) (https://ibb.co/e5wE8o)
(https://thumb.ibb.co/hUUO18/IMG_20180714_140911.jpg) (https://ibb.co/hUUO18)
Näiden mukaan kun eletään, niin ollaan jatkossakin tervetulleita. :)
-
Onko Hämeenlinnassa/lähettyvillä paikkaa jossa auton voisi pesasta? Mielellään tee se itse pesula tyylinen :idiot2: Voi olla että muutama itikka voi olla puskurissa 350km jälkeen :2funny:... kehtais sitte ajaa paikalle ::)
-
Motonetissä tiiriössä ainakin
-
Mites ahdasta siellä on, mahtuuko tähtikeulalla varikolle?
Ei näillä keleillä pysty ratailemaan kakspyöräsellä ni jos kokeilis ilmastoinnin kanssa. ::)
-
Mites ahdasta siellä on, mahtuuko tähtikeulalla varikolle?
Ei näillä keleillä pysty ratailemaan kakspyöräsellä ni jos kokeilis ilmastoinnin kanssa. ::)
Mahtuu mahtuu.
Kaksipyöräisillä ei ole mahdollista tässä tapahtumassa ajaa radalla.
-
Mahtuu mahtuu.
Kaksipyöräisillä ei ole mahdollista tässä tapahtumassa ajaa radalla.
Juu en sitä meinannutkaan, Kemorassa on la-su pärräpäivät mutta oma kunto on niin surkee että näillä keleillä 5 kierrosta ja taju parkissa ni ei viitti jutaa 400km suuntaansa pyörtyilemään. Ottais vähän rauhallisemmin, pääsee samalla rataneitsyydestä nelipyöräsellä.
-
Rata auki, tervetuloa paikalle!
-
Mahtava tapahtuma! Iso kiitos järjestäneille ja kaikille tämän mahdollistaneille :kukkia:
Uusia naamoja sai nimimerkeille :)
-
Kiitos järjestäjille hienosta kesämiitistä ! Hauskaa oli vaikka rata-ajot jäi 3 kierrokseen ja loppu aika meni äRrän korjaamiseen ja hikoiluun :buck2:
-
Mahtava päivä, paljon hienoja Volvoja ja mukavia kanssaharrastajia. Kiitos jälleen kaikille jotka tapahtuman mahdollistivat!
Reilu puoli tankkia bensaa paloi radalla, ukko ja auto ehjänä kotiin vaikka isoa kovaa mentiin. Öljyt alkoi olla aika hoikat loppupäivästä, ja kuskin nestetasapaino tankkauksesta huolimatta. :idiot2:
Iloinen ylläri oli saada pytsi, yleisön suosikki-missi kiittää S* Piti ihan kahdesti kuunnella onko jollain hienoudella melkeen sama rekkari, millä hitolla mä muka voisin saada...
-
Kiitos järjestäjille hienosta kesämiitistä ! Hauskaa oli vaikka rata-ajot jäi 3 kierrokseen ja loppu aika meni äRrän korjaamiseen ja hikoiluun :buck2:
teikäläisen ärrä oli kyllä komea. Siinä oli kunnolla laitettu osaa. Mikä autosta hajosi?
-
Suuret kiitokset tapahtuman järjestäjille jälleen kerran! :)
-
teikäläisen ärrä oli kyllä komea. Siinä oli kunnolla laitettu osaa. Mikä autosta hajosi?
Kiitoksia 8). TCV-venttiili alkoi temppuilla jonka seurauksena ahdot puolittuivat, niin piti purkaa ilmanotto pois tieltä että päästin tutkimaan vian aiheuttajaa.
Syyllinen oli luultavasti yhdessä venttiilille menevän letkun klemmarin alla olleessa reiässä tai letkuissa oli jokin tukos joka aukesi kun niihin puhaltelin.
Vika saatiin korjattua paikanpäällä, mutta oli melko rätti olo urakan jäljiltä ”viileällä” varikolla joten radalle en enää jaksanut lähteä ::)
-
Moro! Kuvia tuli napsittua reilusti, yv:llä tai wapilla (044 26 I5 793) tavoittaa. Rekkarilla esim tai muulla kuvauksella. Yhdet yhteystiedot jo vaihdeltiinkin.
-
Tuttuun tapaan erillinen kuvatopic löytyy täältä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=100860.0
-
Kiitos järjestäjille, hauska rata ajella tuo ahvenisto, vakio tdillä vaan voimat loppuu vaikka desibeli mittauksessa nipinnapin läpi (93db) selviskö ratakatsastajille miks anto noin korkeet dbt? auto oli siis täysin vakio V70 Tdi 01.
-
Auto toimi kyllä täydellisesti radalla, etujarrulevyt vaan sai hienon sinisen häivähdyksen pintaansa.
Mutta perinteisesti ongelmat tuli sitten kotimatkalla, tampereelle asti pääsin kun sytty varotusvalo liian vähäisestä jäähdytysnesteestä, auto parkkiin niin syylärin päädyssä reilu 10cm halkeema ja hienosti nesteet pihalle :-\
-
Hieno tapahtuma jälleen kerran. Kiitos järjestäjille. :) Ratapäiviä vaan lisää. Auto toimi ihan ok hyvin, kotimatkalla alkoi vesipumpun laakeri ääntämään välyksen kera. Kesti kuitenkin vielä perille.
-
Mahtava tapahtuma! Iso kiitos järjestäneille ja kaikille tämän mahdollistaneille :kukkia:
Uusia naamoja sai nimimerkeille :)
se olit siis sinä sillä valkealla laskulla jossa kirkkaat takavalot?
-
Oli mukava nähdä muutamaa tuttua ja muidenkin kanssa vähän turistua. Harmi kun ei kerennyt kauaa olemaan likan kanssa paikan päällä, kun oli muita menoja samalle päivälle.
-
se olit siis sinä sillä valkealla laskulla jossa kirkkaat takavalot?
Juu kyllä siinä kirkkaat takavalot on :)
-
Kiitti kaikille. Oli mukava päivä ja kaveriki poikansa kanssa tykkäs kovasti :) omaani en nyt uskaltanu radalle possujunaa enempää viedä, mutta onneksi katsottavaa riitti niin paljon ettei haitannu :)
-
Kiva oli taas käydä kiertämässä rataa, vaikkakin vain pari kierrosta, ja haastelemassa.
Mutta perinteisesti ongelmat tuli sitten kotimatkalla, tampereelle asti pääsin kun sytty varotusvalo liian vähäisestä jäähdytysnesteestä, auto parkkiin niin syylärin päädyssä reilu 10cm halkeema ja hienosti nesteet pihalle :-\
Ei tullut sentään radalle, kuten jollain oli lorahtanut nestettä varikolta tullessa olevan nypyn jälkeiseen oikeaan. Jäähdyttelykierroksella tuntui ihmeen liukkaalta siinä kunnes huomas, että pinnassa on jotain ylimääräistä.
-
Kivaa oli taas kerran, tällä kertaa meni enemmän yleisen fiilistelyn puolelle kun oman mokan takia ei oikein takafillarit mahtuneet pyörimään :-[
-
Kiitos järjestelijöille mukavasta tapahtumasta. Hauska rata ajaa ja kalusto pysyi ehjänä. :)
-
Hieno päivä takana ja iso kiitos järjestäjille! Oli mukava katsella muiden autoja ja turista toisten harrastajien kanssa. Autoa tuli piiskattua radalla kunnes jäähdyttimen letkun klemmari petti ja nesteet karkasivat moottoriradan pääpiirteiselle alueelle. Säikähdyksellä kuitenkin selvittiin ja Acken antamilla uusilla nesteillä ja parilla nippusiteellä selvittiin kunnialla paikalta poiskin! Joten vielä kerran Kiitos!
-
Kiitokset täältäkin ja hauskaa oli kuumuudesta huolimatta.
Harmillisesti joutui radalla ajon päättämään noin kymmenen kierroksen kohdalle kun vaihdelaatikosta hävisi kolmosvaihde (RIP M90) onneksi ajamalla päästiin kuitenkin vielä kotiin.
Ainoa mikä jäi ihmetyttämään että mistähyvästä minulle annettiin tuo asennepalkinto :idiot2:
-
Ainoa mikä jäi ihmetyttämään että mistähyvästä minulle annettiin tuo asennepalkinto :idiot2:
Jos se johtui komeasta pakoputkesta.
-
Kiitoksia tosiaan järjestäjille taas tapahtumasta.
Kelit oli kohdillaan. 8)
Pari nimimerkkiä sai taas kasvot ja komeaa kalustoa paikalla.
Itse oltiin liikkeellä koko kalustolla, eli kolmella autolla :2funny:
-
^
TJA:n 2-satku oli kyllä silmälle sopiva kampe S*
-
Harmillisesti oli muuta ohjelmaa , eikä tuonne kyl ois kehdannu vanhal Teenelkun raadol tullakaan kun ei oo ees virityksiä .
Katsellaan tulevaisuuteen jos ois peli mil ajaa rataa , possujunan ajo vakio raadol ei nappaa ...
-
Kiitos järjestäjille ei näistä ratahommista tulisi mitään ilman tälläisiä tilaisuuksia.
Hauskaa oli vaikka BMWC hajosi pari kertaa radalle.
-
Kiitokset yhdistyksen puolesta kaikille kesämiittiin osallistuneille ja sen onnistumiseen vaikuttaneille!
Päivä oli hieno ja sää suosi. Radalle katsastettiin yhteensä 35 autoa, jotka kiersivät ahkerasti rataa ja paikalla oli todella hyvin porukkaa siihen nähden, että jouduimme viime hetkellä muuttamaan ratapäivien päivämäärää ja paikkakuntaa.
Tapahtuma sujui kaiken kaikkiaan hienosti ja ilman järjestyshäiriöitä tai suurempia onnettomuuksia. Jatketaan näin jatkossakin, niin ollaan tervetulleita radalle! Ahveniston radan puolesta meidät toivotettiin tervetulleeksi pian uudelleen, mikä kertoo myös osaltaan paljon päivän sujumisesta ongelmitta. :)
Suurin kiitos tapahtuman onnistumisesta kuuluu jälleen meidän vapaaehtoisten talkoolaisten panokselle! KIITOS, olette ihan huippuporukkaa! S* Tästä on hyvä jatkaa kohti syksyä.
Miitin jälkeisin terkuin,
Hanna
-
Kiitokset yhdistyksen puolesta kaikille kesämiittiin osallistuneille ja sen onnistumiseen vaikuttaneille!
Päivä oli hieno ja sää suosi. Radalle katsastettiin yhteensä 35 autoa, jotka kiersivät ahkerasti rataa ja paikalla oli todella hyvin porukkaa siihen nähden, että jouduimme viime hetkellä muuttamaan ratapäivien päivämäärää ja paikkakuntaa.
Tapahtuma sujui kaiken kaikkiaan hienosti ja ilman järjestyshäiriöitä tai suurempia onnettomuuksia. Jatketaan näin jatkossakin, niin ollaan tervetulleita radalle! Ahveniston radan puolesta meidät toivotettiin tervetulleeksi pian uudelleen, mikä kertoo myös osaltaan paljon päivän sujumisesta ongelmitta. :)
Suurin kiitos tapahtuman onnistumisesta kuuluu jälleen meidän vapaaehtoisten talkoolaisten panokselle! KIITOS, olette ihan huippuporukkaa! S* Tästä on hyvä jatkaa kohti syksyä.
Miitin jälkeisin terkuin,
Hanna
Lisään tähän vielä että yhtäkään autoa ei tarvinnut liputtaa sivuun radalla pelleilyn takia, eikä tainnut tulla edes sanomista meluista ??? (ohiajomelun mittaus).
Kiitos siististä ajamisesta radalla! S*
Vähän joutui harjahommiin. Jos huomaat jatkossa itse autossa olevan vuoto tai vastaavaa rata-ajon aikana, ilmoitathan siitä mahdollisimman nopeasti myös henkilökunnalle.
Ihan sillä että saadaan estettyä suuremmat vahingot, onneksi ilmoitettiin liukkaasta aineesta radalla ennen kuin sattui mitään. :)
-
Ja ohjelmaakin oli!
https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4 (https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4)
-
Ja ohjelmaakin oli!
https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4 (https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4)
Hahaha :D
-
Ja ohjelmaakin oli!
https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4 (https://www.youtube.com/watch?v=2gFI3EPLxE4)
Yhdistyksen toimihenkilöt siinä pyyteettömästi järjestävät viihdettä yleisölle! :D
-
Kiitoksia yhdistykselle ja vapaaehtoisille, mahdollistitte oikein mukavan ajopäivän!
Itsellä ajelut jäivät reiluun kymmeneen kierrokseen, kun tulomatkalla päätti tulpanjohdon kontakti murtua puolan sisään. Ensimmäisellä melumittauksella Astra tuuttasi samat 98dB vaikka äänenvaimentimessa oli melko paljon teräsvillaa. Lisävillalla äänenvaimennus saatiin kuriin ja käytiin Motonetistä hakemassa vähän nippusiteitä tulpanjohdon pännittämiseen puolaa vasten. Moottori oli vaan melko ponneton ajaa takapönttö tukkeessa. AFR seilaili täyskaasulla 9-9,5 välillä niin kone oli käytännössä "ponneton" ajaa, huipputehon tullessa noin 13 AFR. Pidettiin sitten hauskaa sen mitä voitiin. Alusta, renkaat ja jarrut toimivat oikein hyvin. Vaihteensiirtoa joutuu ratakäyttöön kyllä parantamaan, meinasi jo vähän jännittää pääsuoran päässä kun nelosvaihde kolahtaa rajottajaan ennen jarrutuspaikkaa (7600rpm 174km/h) ja pudotin kolmosvaihteen tupaan eikä vaihde kytkeytynyt heti päälle ja mentiin sitten nelipyöräluisua... Onneksi tuli ajettua varovaisilla linjoilla, jotka sallivat luiston ja sen korjaamisen... :)
-
Jokavuotinen pakollinen käynti radalla diiseliä kiusaamassa tuli suoritettua. Hiukan viimesellä kierroksella iski kuumotukset kun moottori sammui täysin varottamatta, ja turbon grillaama startti ei jaksanut konetta käynnistää, eikä siinä viitsinyt mäkistarttia ottaa takaperin :idiot2: Onneks hetken kun webaston avulla konetta jäähdytti, niin muutaman yrityksen jälkeen pääs taas liikkeelle, ja tähän päivään asti toiminut ihan normaalisti. Syytä sammumiselle ei löydy, mutta edellisellä kierroksella tuntui että tehot ois hukassa. Jäähykierroksen jälkeen tuntu hyvältä, n.200m ennen simahdusta. Hiukan lämmöt oli normaalin yli, että voiko tommonen sitten alkaa vähentään tehoja lämpöjen noustessa, ja sammua sitämyötä, vai osuko polvi vaan virta-avaimeen sopivasti. Jää varmaan taas ikuiseks arvoitukseks moinen :)
-
Jos sitä taas kattelis saisko aikasiks talvi ja ens kesän miittiin (ehkä mahd jääratapäiville).
Nyt jäi kummatki kesähommat välii :-\
Ratapäivä hommas ois muute tultu mut epäilytti äänet ja renkaat.
Nyt ahveniston aikaan oli toinen tapahtuma joka vei voiton ko rahat tiukilla V:>
Nooh ens kertaan, muuten tässä saa jo miettiä mitä tuosta jäsenmaksun maksamisestaka kostuu jossei näissä tapahtumissaankaa käy..
-
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
-
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
Ei taida olla katsastajien vika jos auton melu ylittää sallitun rajan ::)
Taisi olla kyllä kaikki katsastuspisteellä vrcf porukkaa ;)
-
No ei, mutta muutenkin asenne oli semmonen että "ruma volvo, suksi kuuseen". No nyt tietää ainakin,ettei tarvitse ahvenistolle vaivautua ::).
-
Laittakaahan sitä palkittujen listaa näkyville, kiitos.
MaMMa S* saanut pystin, sekin selvisi tuolta maksavien jäsenten osiosta.
-
No ei, mutta muutenkin asenne oli semmonen että "ruma volvo, suksi kuuseen". No nyt tietää ainakin,ettei tarvitse ahvenistolle vaivautua ::).
Vissiin sitten sinä joka näytit vähän miten se vaparivolvo lähtee varikolta, sinne sillan alle. Onneks ei tullut ketään vastaan... >:(
Melurajat varmasti kaikilla tiedossa, kun kyseessä on Ahvenisto ???
-
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
Tämä jaksaa huvittaa joka kerta, kun joku nillittää meluista.
Miten esim. nimimerkki Lankku saa Suomen nopeimman 240:pin meluista heittämällä läpi, mutta tässä tapauksessa joku nuhapumppu vapariritsa ei mene? Ei kunnollisen savupiipun rakentaminen noin vaikeaa luulisi olevan.
Ja säännöt on sääntöjä, jos melut menee yli niin ei ole asiaa radalle. Meluille olisi varmasti löytynyt apuja Hämeenlinnan Motonetista, niinkuin tästä topicista päätellen asian olivat jotkut hoksanneetkin.
-
Laittakaahan sitä palkittujen listaa näkyville, kiitos.
MaMMa S* saanut pystin, sekin selvisi tuolta maksavien jäsenten osiosta.
Laitetaan kyllä. :)
-
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
Kiitos terveisistä, menee perille ja mitä autoon tulee niin ei siinä mitään muuta ollut kuin nuo äänet.
Eiköhän tämä melurajakin ollut tiedossa, kun siitä erikseen ilmoitettiin ??
Kyseisen auton kohdalla pelkästään tyhjäkäynnillä mittari näytti 80db ja mittaria ei edes viety putken suulle kun pönttö oli lähempänä taka-akselia vaan mittaus oli kauempana.
Mutta tämä on mun osalta tässä, jatketaan yv:llä jos siltä tuntuu..
Vissiin sitten sinä joka näytit vähän miten se vaparivolvo lähtee varikolta, sinne sillan alle. Onneks ei tullut ketään vastaan... >:(
Näitä lisää, niin jää nuokin tapahtumat kohta käymättä kun ei päästä radalle.
-
Melurajat varmasti kaikilla tiedossa, kun kyseessä on Ahvenisto ???
Tämä.
Ja kuten kaikki varmaan huomasivat, alunperin meidän piti olla muualla, mutta meistä riippumattomista syistä sitten siirryttiin Ahvenistolle.
Tuo meluraja on sellainen asia, että siitä on aika turha valittaa VRCF:lle eikä edes radan omistajille/ylläpitäjille. Lupaehdot kun ovat mitkä ovat ja jos niitä ei noudateta, loppuu ajot kokonaan.
-
Ratakatsastus on sujunut tänä vuonna erittäin hyvin, ainoastaan 2 hylkäystä melujen vuoksi ja muutenkin todella vähän sanomista oli ylipäätään. Hyvä te! :)
Itsellä ei ole muuta hyvää sanottavaa miitistä, kun että komeita laitteita oli. Muuten täysin turha 350 km reissu, kun samana aamuna olin saanut auton kuntoon ja pääsin ratakatsastukseen, niin olihan vaparivolvossa "liian kovat äänet". Toinen ratakatsastajista oli täysi kusipää (vanhempi mieshenkilö, kertokaa terveisiä sinisen seiskan omistajalta) kun ei hänen mukaansa mikään ollut hyvin :knuppel2:, mutta toinen (taisi olla vrcf:läinen) oli kyllä asiallinen. Jumalauta että vituttaa vieläkin :tickedoff: :tickedoff:
Ratakatsastuksen säännöt ovat olleet täysin samat kaikille ja niistä on tiedotettu etukäteen. Melumittaus tapahtuu tasan tarkkaan annettujen ohjeiden mukaisesti ja hyvin yksiselitteisesti radalle ei ole asiaa, mikäli mittaus ei ole hyväksytty.
Asia on selvitetty ratakatsastajien kanssa ja sinun kohdallasi hylkäyssyy on ollut melurajan ylitys (reipas sellainen). Muista syistä ei autoasi ole hylätty. Katsastajat (jotka ovat ihan kaikki vrcf:n vapaaehtoista talkooporukkaa) ovat toimineet aivan oikein.
Mikäli haluat asiasta edelleen jatkaa, niin voit laittaa ratakatsastustiimin vastuuhenkilölle eli minulle yksityisviestiä tapahtuneesta. Muutoin toivon, että menet itseesi ja lakkaat nimittelemästä täällä ketään kusipääksi. Oma harmitus ei oikeuta asiatonta käytöstä, jota sinun osaltasi on nähty niin tapahtumassa kuin tässä topicissa. Tervetuloa yrittämään ensi vuonna uudestaan hieman paremmalla asenteella. Asian käsittely tässä topicissa loppuu tähän.
-
Lisään tähän vielä että yhtäkään autoa ei tarvinnut liputtaa sivuun radalla pelleilyn takia, eikä tainnut tulla edes sanomista meluista ??? (ohiajomelun mittaus).
Kiitos siististä ajamisesta radalla! S*
Vähän joutui harjahommiin. Jos huomaat jatkossa itse autossa olevan vuoto tai vastaavaa rata-ajon aikana, ilmoitathan siitä mahdollisimman nopeasti myös henkilökunnalle.
Ihan sillä että saadaan estettyä suuremmat vahingot, onneksi ilmoitettiin liukkaasta aineesta radalla ennen kuin sattui mitään. :)
Tuo oli kyllä hyvä ettei ketään tarvinut liputtaa pois. Eikä katsastuksessakaan tainnut olla muuta kuin kaksi meluraja hylsyä. Porukka oli jo etukäteen varmistanut että laitteet on kunnossa eikä ollut tyyliin subbareita irti takakontissa.
-
Eikä tuo meluraja ole edes mitenkään kohtuuton. Itselläkin 87dB 3 tuuman putkella ja yhdellä vaimentimella. Toki ahdin vaimentaa omansa.
Eli suosittelen ahtimen asennusta, jos ei vaparilla pääse melurajasta läpi. O0
-
Eikä tuo meluraja ole edes mitenkään kohtuuton. Itselläkin 87dB 3 tuuman putkella ja yhdellä vaimentimella. Toki ahdin vaimentaa omansa.
Eli suosittelen ahtimen asennusta, jos ei vaparilla pääse melurajasta läpi. O0
Niin ja kun jättää ne ohutseinämäiset rosteriputket kauppaan, niin vaparistakin saa hiljaisen. Mutta tokihan ahdin on se helpoin ratkaisu tähänkin ongelmaan. ;D
Vielä kun ihmiset ymmärtäis äänenpaineen ja -voimakkuuden eron.
-
Tässä vielä tiedoksenne kaikki palkintojen saajat:
Paras etuveto: YJX-836 V60 R-design
Paras takaveto: AHO-670 242 V8
Vuoden veteraani: IUY-30 144
Vuoden yllättäjä: VSP-177 340
Hallituksen valinta: MaMMa - palkinto annettiin pitkästä foorumin toiminnassa mukana olemisesta ja ennen kaikkea sitkeydestä vastoinkäymisistä huolimatta. Miittiin MaMMa päätti tulla keinolla millä hyvänsä - ja myös tuli. :)
Paras suoritus radalla: Morjenz
Yleisön suosikki: NHJ-616 940
Kiertopalkinnot:
Asennepalkinto: IBN-418 Xuppo
Carcom-kotka: Hanna^
Lisäksi jaettiin Volvo Car Finlandin lahjoittamat Polestar-takit seuraaville henkilöille:
Pisimmältä miittiin saapunut: Ribbe - Oulu
Foorumin siistinä pitämisessä ansioitunut käyttäjä: jen
Onnittelut vielä kaikille voittajille! :)
-
nöyrä kiitos takista ja muistamisesta -H-
t.jen