Proturbo  Autodiagnoosi

Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001

  • 10 Vastauksia
  • 3300 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Osku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« : 29.06.2015, 12:00:20 »
Morjens!

Omistan vuoden 2001 mallisen, sinivärisen S60:n Volvon, jonka kylkeen joku pe***le peruutti ja kolhi kuljettajan puoleisen etulokarin montulle. Kolhija luonnollisesti poistui paikalta jättämättä lappua, joten korjaaminen menee omasta pussista ellen halua menettää boonuksia... Oikominen ei kuulemma onnistu ilman maalin halkeamista ja tällöinkään pintaa ei saataisi korjattua kuntoon kunnolla, eli käytännössä ainoana vaihtoehtona olisi uuden lokari hankkiminen. Tässä ensin pari kuvaa, sitten juttu jatkuu:








Kerron nyt oman toimintasuunnitelmani jonka jälkeen otan kokeneimmilta ehdotuksia ilomielin vastaan. Autopeltikorjaamolla saisin uuden lokarin maalattuna hintaan 400 €, mutta luonnollisesti pelkona on, että värinsävy ei täsmäisi. Olenkin näin ollen harkinnut etsiväni samanvärisestä romuautosta/tältä foorumilta saman väristä lokaria, jonka voisin vaihtaa tilalle. Tähän liittyen kysymys: Kuinka monta eri variaatiota vuoden 2001 sinisestä S60:stä on olemassa?

Kiitos!

-Oskari

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #1 : 29.06.2015, 13:20:12 »
Jos uuden loksun saa maalattuna 400 eurolla, niin se on todennäköisesti tarvikeosa, jota en suositele. Ennemmin vaikka hommaa väärän värisen käytetyn ja maalauttaa sen siniseksi.

Paras vaihtoehto on tietysti se, että hommaa jostain samanvärisen käytetyn lokasuojan. Värisävyt ovat pääsääntöisesti todella hyviä, joten pelkoa sen suhteen ei ole. Edellyttää tietysti, että lokasuojassa on alkuperäinen maali.

Samasta purkuautosta voisi sitten saada ehjän ovenkin ;)

Poissa Osku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #2 : 29.06.2015, 13:55:05 »
Kiitos vastauksesta!

Oletan maalin olevan alkuperäinen, eli se on alkuperäinen tietyin oletuksiin liittyvin varauksin... ;)

Eli onko näin, että sinisiä S60:siä on vain tuota yhtä sinistä tuolta aikakaudelta? Eli jos varaosahaussa lukee "Sininen S60 vm 2001", niin kyseessä pitäisi olla ainakin suht lähellä samaa oleva sininen? Se olisikin ollut yksi jatkokysymykseni, että mikäli väri ei sitten olekaan tismalleen sama, niin olisiko silti kannattavaa hankkia käytetty lokari ja sitten maalauttaa se tarvittaessa. Eli joka tapauksessa lähden nyt sitten selailemaan varaosahakua siinä toivossa, että jotain löytyisi.

Hyvä että bongasit tuon ovenkin, sitä ajattelin ihan erillisessä ketjussa käsitellä, mutta käydään se nyt nopeasti läpi tässäkin. Eli onko näin, että käytännössä ainoa vaihtoehto on oven vaihtaminen? Lommo tosiaan ollut ovessa niin kauan kun olen auton omistanut, sain sen nojalla tingittyä pyydetystä hinnasta ihan mukavasti ;)

Poissa Osku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #3 : 29.06.2015, 14:31:54 »
...Vähän kattelin varaosahausta ja tuota sinistä näyttää olevan jos jonkinmoista variaatiota, eli hankalaks menee... Osaako kukaan sanoa paljon tuommoisen lokarin maalaaminen maksaa? Ja mistä saan tuon autoni värikoodin selville?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #4 : 29.06.2015, 14:36:37 »
Värinumero pitää tietysti varmistaa, mutta tuota tummaa sinistä ei ole kuin kahta versiota, metallihohto ja tavallinen sävy. Tuo sun auto on mun silmään metallihohtoinen.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #5 : 29.06.2015, 14:37:01 »
Värikoodin saa ainakin tietoon volvon varaosatiskiltä.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #6 : 29.06.2015, 14:37:58 »
Värikoodin saa ainakin tietoon volvon varaosatiskiltä.

Ja tyyppikilvestä auton konehuoneesta.

Poissa Osku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #7 : 01.07.2015, 15:10:32 »
Kiitoksia kaikille, selvittelen värikoodin siis konehuoneesta mikäli sille ilmenee tarvetta (jos päätän maalauttaa eri värisen lokarin).

Jatkokysymys vielä - onko V70:ssä Volvossa sama lokari ja ovi, kun omassani? Eräs autoharrastajakaverini antoi minulle tämmöistä vinkkiä.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #8 : 01.07.2015, 16:45:16 »
Jatkokysymys vielä - onko V70:ssä Volvossa sama lokari ja ovi, kun omassani? Eräs autoharrastajakaverini antoi minulle tämmöistä vinkkiä.

Juu samoja ovat. Takaovi onkin sitten tietysti jo erilainen.

Poissa Osku88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #9 : 01.07.2015, 19:47:10 »
Entä värimaailma?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Etulokari lommolla, sininen S60 vm 2001
« Vastaus #10 : 01.07.2015, 19:49:17 »
Entä värimaailma?

Myös värit on samoja.

 

Samppasport  Futurez