Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mcgyver1 - 05.01.2011, 13:22:44

Otsikko: Volvo 960 käynnistyksenestosysteemi
Kirjoitti: mcgyver1 - 05.01.2011, 13:22:44
Olen uusi Volvokäyttäjä ja alla on vuosimallin 1995 960 automaatti.

Mitenhän on tarkoitus tuon käynnistyksenestosysteemin toimia? Ratin oikealla puolella on punainen valo ja siinä "musta muovitikku". Liittykö tikku jotenkin tähän käynnistyksen estosysteemiin. Eilen en saanut auto ensiyrittämillä käyntiin, mutta muutaman tunnin kuluttua uudeellen kun yritin, niin starttasi ongelmitta. Voisiko olla käynnistyseston kanssa jotain tekemistä.

Autosta puuttuu asianmukainen käyttöohjekirja. Netistä löytyy joku 960-opas, mutta siinäkään ei ole kuvausta käynnistyksenestosysteemistä.

Vinkit ja kommentit tervetulleita.
 
Otsikko: Vs: Volvo 960 käynnistyksenestosysteemi
Kirjoitti: Juniku - 05.01.2011, 13:44:40

Ei ole alkuperinen ajonestolaite, suosittelen postamaan koko värkin jos sen toiminta epäilyttää,
Hankit tilalle kauko-ohjattavan keskuslukituksen jossa samassa optio ajonestoreleelle, esim Viper 211HV.
Otsikko: Vs: Volvo 960 käynnistyksenestosysteemi
Kirjoitti: J_Lanttola - 06.01.2011, 20:40:01
Mulla on tuossa -95 vuosimallin 940:ssä myös ratin oikealla puolella sellainen punainen valo jonka alapuolella reikä, johon on avaimen yhteydessä musta muovitikku jossa lukee volvo, joten tästä päättelisin että olisi alkuperäinen? Tämä ainakin toimii niin että tikkua käytetään reijässä, siis tökätään sinne, otetaan pois ja nyt on ajonesto pois. kun auton sammuttaa niin ajonesto menee taas päälle.
Otsikko: Vs: Volvo 960 käynnistyksenestosysteemi
Kirjoitti: hevonen - 07.01.2011, 09:54:28
Noin sen pitäisi toimia ja on alkuperäinen. Näkyy noissa 960 malleissa olevan suosittu. :P
Otsikko: Vs: Volvo 960 käynnistyksenestosysteemi
Kirjoitti: mcgyver1 - 11.01.2011, 00:26:30
Musta muovitikku on juu, täytyypä tsekata lukeeko siinä mitään. Auto on tuotu Saksasta ja luultavasti alkuperäinen ajonestosysteemi. Saakohan noita mustia tikkuja lisää Volvolta siltä varalta että tuo ainut häviää?
Tuon käynnistyksen eston poistaminen voisi olla hyvä ajatus, jos se vaan onnistuu.

Useampi kymmenen käynnistystä takana ja pari kertaa ajonesto on temppuillut, eikä edes "mustasta tikusta" ole ollut apua. Kun on odottanut muutaman minuutin (poistunut autosta välillä) ja yrittänyt uudestaan, niin auto lähtenyt taas kerralla käyntiin. Täytyypä tarkkailla löytyykö joku selitys (käyttäjän virhe), vai onko vikaa systeemissä.

Muutoin ensimmäisen viikon perusteella yllättävän kivan tuntuinen auto on ajaa, vaikka ikää onkin autolla jo reilut 15v. Ensimmäisen tankillisen kulutuslukemat menee 11.5-12L välille.