Eli auto siis 960 -95 eli uudempikorinen, moottori 2,5 eli joku b5254jotain? ja manuaaliloota m90, ei ilmastointia.
Vika on siis se että flekti pyörii liian innokkaasti, eli lähes aina kun lämmöt on noin normaalissa. Näin talvikelilläkin kun pakkasta on ollut parhaimmillaan yli 25astetta, flekti hurisee lähes kokoajan, myös ajon aikana ja oikeastaan kokoajan kun auto on parkissa.
Moottori ei siis ylikuumene, vaan lämmöt pysyvät tasaisesti siinä puolivälissä kuten pitääkin.
Vikaa on edellisen tai edellisten omistajien aikana yritetty selvittää mutta ongelma on edelleen sama.
Kuittien mukaan on tehty jo:
-flekti vaihdettu (vissiin kulunut loppuun, jota on varmasti edesauttanut se että pyörii niin usein)
-lämpöanturi vaihdettu
-ohjainrele uusittu
-jäähdytysjärjestelmä pesty
-syyläri uusittu
-termostaatti uusittu
Yhdessä korjaamolapussa luki "jos ohjainlaitevika, asennetaan kytkin markkivalolla" ja samassa lapussa "vikakoodit luettu, koodi 112:vika ohjainlaitteessa" Samassa lapussa myös että asennettu kytkin merkkivalolla mutta tämä ilmeisesti poistettu käytöstä koska ei ainakaan tee mitään.
Ohjaako näissä siis moottorinohjaus myös flektiä? moottorinohjauksen lämpöanturi vissiinkin on siinä termostaatin paikkeilla?
Ideoita mitä seuraavaksi?
Mielessä on käynyt että jos vikaa ei muuten saa korjattua niin alavesiletkuun biltemasta tai muusta liikkeestä adapteri johon lämpökytkin flektille ja sille omat johdot ja rele. Näinhän sen ainakin periaatteessa pitäisi toimia. Mutta jos tähän nyt joku helpompi konsti oli niin vinkkejä saa antaa?
Vai saisiko tuon lämpökytkimen ohjaamaan tuota omaa flektin relettä ilman uutta relettä ja virtajohtoja/sulakkeita? Kytkentäkaavioita mistä?