Autoracing  KL-varaosat

740 1990 ohjaus jäykkä ja takertelee tietyissä asennoissa eikä palauta

  • 7 Vastauksia
  • 4823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Moi,
Mistä kannattaa aloittaa metsästys? Tehostimessa tarpeeksi nestettä. Pitääkö se uusia? Auto minulle uusi, joten en tiedä onko koska vaihdettu. Sama jäykkys esiintyy kun auto pukilla ja kääntää pyöriä käsin altapäin. Näytti kuin jokin neste olisi hieman töhrinyt vas puoleisen raidetangon kumisuojusta.

Tämä ongelma muuten alkoi yhtäkkiä kesken ajon, jos nyt sillä on mitään merkitystä.

hevonen

  • Vieras
Aloita helpoimmasta ja halvimmasta: Voitele rattiakselin ristinivelet. Ens hätään jotain WD:tä tai vastaavaa, noi jumittaa melko useasti.

Sen tehostimen nesteen nyt voi melko helposti vaihtaakin. Alhaalta vaan banjo auki ja lirut pihalle, samalla vaikka hiljaa kääntelee ohjausta niin tulee melko tyhjäksi. Sitten vaan banjo kiinni ja ölpit sisään ja varovainen ilmaus auton käydessä.
Ohjausta käännellään hitaasti ilmatessa ja nestettä lisätään tarvittaessa ettei horase uudelleen ilmaa. :facepalm:

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Öölit kannattaa kyllä vaihtaa ihan jo ylläpitohuollonkin takia. Itellä alko vajaa vuos takaperin ohjaus ensin ääntämään, sitten täristämään ja hakkaamaan käsille kääntäessä. Öljyt oli semmosta likööriä että sai huuhdella kolmeen kertaan ennen kuin alkoi näyttää terveeltä. Oireet hävisi kahdessa päivässä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Millä sä huuhtelit järjestelmän? Samalla öljyllä (oliko se ATF???), vai millä??

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Millä sä huuhtelit järjestelmän? Samalla öljyllä (oliko se ATF???), vai millä??
Samalla aineella, en muista tarkkaa tyyppiä mutta yhdensortin ATF:ää se oli. En aukonut mitään vaan imin pumpulla vanhat pois, puhdasta tilalle, pyörittelin aikani että varmasti kiersi ja tämä uusiksi niin kauan kuin vanhaa mönjää tuli. Pari litraa meni kaikkiaan.

Oli silloin lievä "kotikenttäetu", niin en hirveästi operaatiosta köyhtynyt.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

hevonen

  • Vieras
Muista kertoa kokeilujen tuloksia tänne, on jotain hyötyä ehkä jälkipolvillekin, itsesi lisäksi. P>

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1632
  • It's Hip To Be Square
Tuo tehostin osaa tosiaan oireilla hämärällä tavalla. Ite kuuntelin ensin, että vasemmassa etujarrussa on häikkää, vaikka olin vasta laittanut jarrut viimosen päälle, kun parkui ja tuntui aina vasemmalle kääntyessä. Eikun etujarru auki ja eihän sieltä mitään löytynyt. Sitten huomasin että sama ääni kuuluu paikallaan kääntäessä, ja paikallistin rutinan raidetangon sisäpäähän, aivan kuin olisi kanittanut ulospäin liikkuessaan. Kurkistus suojakumin sisään ja kaikki liukupinnat ja stefat hyvässä kunnossa ja rasvoissa. Vasta kun ohjaus alkoi väpättää ja pieksää sormille tuli tarkastettua öljyjen kunto, määrä kun oli ollut aina riittävä.

Ehti siinä käydä kylmä hiki selkäpiissä kun arvuutteli uuden/käytetyn tehostimen hintaa. :facepalm:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa csell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Olen odottanut parempia kelejä ja lupaa hallitukselta jotta pääsisin auton kimppuun taas. Huomenna lasten synttärikutsut koko suvulle...Taidan viedä kaikki poijjaat pihalle näyttämään miltä oikea auto näyttää...tai ehkä jos ensin laittaisin mittariston, takaluukun ja jopa etulokasuojat paikoilleen. Ehkä mä näytän niille muksujen kutsuilla ensi vuonna...jos olisi edes joku osista päätynyt oikeanoppisella tavalla oikeaoppiseen paikkaan...  :)

Kerron kokemuksista kun olen ne kokenut ;)

 

KL-varaosat  Race.fi