KL-varaosat  Race.fi

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #210 : 03.12.2014, 21:02:17 »
Noihan ovat vielä helppoja ehjätä, pääasia, ettei konehuoneen puolelta tullut mitään sanomista.  O0

e. Tosin eihän tähän autoon olisi kyllä kaivattu Hegelle yhtään mitään ylimääräistä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2014, 22:22:03 kirjoittanut -jadi- »
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #211 : 04.12.2014, 15:38:16 »
Tänään haen sitten uudet Bilsteinin tolpat. Oli tarkotus laittaa vaan halvin ja yks kappale, mutta tuttu varaosamies teki niin hyvän tarjouksen, ettei kannata kieltäytyä. Haen Motonetista halvimman rosteripöntön vaimentimeksi. Oli tarkoitus myös tehdä tuki vapaavirtaussuodattimelle ja etsiä vähän tuota absivikaa oskiloskoopilla.
« Viimeksi muokattu: 04.12.2014, 16:18:45 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #212 : 04.12.2014, 20:08:46 »
Joko tähän on uponnu yli 7k€? Sitähän mää vaan että on huoltoautoonki joutunu jo kaks huoltoa tekemään ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #213 : 04.12.2014, 23:51:20 »
Joko tähän on uponnu yli 7k€? Sitähän mää vaan että on huoltoautoonki joutunu jo kaks huoltoa tekemään ;D
eheei.. seittemän tonnia ylittyy vasta huomenna..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #214 : 05.12.2014, 06:56:13 »
...mutta tuttu varaosamies teki niin hyvän tarjouksen, ettei kannata kieltäytyä...

Jotenkin muistelisin tämän lausahduksen esiintyneen melko monessa projektissa sinulla. Ilmankos se mopo keuluu, "kun niin halavalla sain". :D

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #215 : 05.12.2014, 08:52:01 »
Jotenkin muistelisin tämän lausahduksen esiintyneen melko monessa projektissa sinulla. Ilmankos se mopo keuluu, "kun niin halavalla sain". :D
Varaosamies tai tässä tapauksessa nainen käyttää siis hyväksi minua.? Finanssiaalisesti :D Tulipa likanen olo.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #216 : 10.12.2014, 21:37:01 »
Ahtopainetemppuilu loppuu nyt. Kelaa siis jatkuvasti jonnekin 2,7bar asti ja sit jossain 4000rpm kohdalla tipahtaa hitaasti 1,5bar kohdalle. Nyt suunnitelmissa laittaa egr:lle varatusta ja nyt tukitusta pakosarjan reijästä putki ~38mm ulkoiselle portille. Ja koska minusta on kyse ja katsuri vaati sen vaimentimen, niin tehdään ääni sitten screamerpipellä :D

ABS-vikaa tutkittu ja aluksi vaikutti, että pelkällä anturijumpalla selviää. Tottakai molemmat anturien pikkupultit poikki ja niitä sai tovin kaivella puutteellisilla välineillä. Anturit vaihtu ja koeajon jälkeen peilistä takaisin tuijotti nyrpeä mies. Tässä vaiheessa korkkasin maidon.

Tänään töiden jälkeen ajoin Avainvaunulle ja tutun kanssa aikamme tutkittuamme pääteltiin, että aika selkeä boksivika. Boksi auki ja tinauksien kolvaus. Kylmäjuotoksia löytyi aika monta. Boksi kiinni ja anturien testauksen jälkeen vaikutti, että nyt toimii! 500metrin ajon jälkeen peilistä tuijotti taas nyrpeä naama. Johtosarjaa tutkia seuraavaks vissiin..

Aurauskulmat nyt säädetty myös. Pirellin eturenkaissa tuntuu muuten olevan vikaa kun ei nastat pysy. Pitää reklamoida :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #217 : 10.12.2014, 22:11:57 »
Vastailinkin jo toisaalla.

Katso antureiden ja kehän välys.
Muistin mukaan se olisi 0.4mm.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #218 : 10.12.2014, 22:48:08 »
Vastailinkin jo toisaalla.

Katso antureiden ja kehän välys.
Muistin mukaan se olisi 0.4mm.
kiitos vinkistä, pitää mittailla :)

Mietityttää vielä, että piisaakohan tuo 38mm portti tämmösessä? Muuten miettisin suoraan isompaa, mutta se egr:n reikä ois niin houkutteleva.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014, 23:08:44 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #219 : 10.12.2014, 23:14:21 »
kiitos vinkistä, pitää mittailla :)

Mietityttää vielä, että piisaakohan tuo 38mm portti tämmösessä? Muuten miettisin suoraan isompaa, mutta se egr:n reikä ois niin houkutteleva.


Jos katsot noita ahtimien omia portteja niin nippanappa menee pikkurilli reijästä läpi, niin kyllä mä uskon että tuommoinen liki neljä senttinen aukko piisaa.


Mullakin ysissä 15G ahtimella paineet lähtee 5000rpm jälkeen karkailemaan 1.3-1.5 kiloon kierrosten mukana, tuohon asti pysyy prikulleen säädetyssä kilossa.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #220 : 10.12.2014, 23:55:09 »

Jos katsot noita ahtimien omia portteja niin nippanappa menee pikkurilli reijästä läpi, niin kyllä mä uskon että tuommoinen liki neljä senttinen aukko piisaa.


Mullakin ysissä 15G ahtimella paineet lähtee 5000rpm jälkeen karkailemaan 1.3-1.5 kiloon kierrosten mukana, tuohon asti pysyy prikulleen säädetyssä kilossa.
Niin sen puoleen. Pakosarjan reikä pitää kattoo vielä, että minkä kokonen. En jaksais millään käyttää enää ahdinta ja pakosarjaa irti.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #221 : 11.12.2014, 05:20:34 »
Boksi voi olla silti rikki vaikka tinaukset ois korjattu.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #222 : 11.12.2014, 07:27:56 »
Boksi voi olla silti rikki vaikka tinaukset ois korjattu.
Voi toki, mutta yleensä koodeja ei saa poistettua, jos boksi mykkä. "Jokusen" on tuo kaveri nuita korjannut kuitenkin. Mutta kaikki on toki mahdollista.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #223 : 02.01.2015, 15:01:20 »
Tuli tutkailtua tuota vikaa ja pyörintänopeussignaalia. Sieltä se oikealta puolelta löytyi se vika. Kehän kolme hammasta oli hieman kuluneempia kuin muut ja se aiheutti häiriötä. Eli vika boksin tinauksissa ja kehässä :)

Vasemmanpuoleinen etusatula yrittää jumia vähän väliä herkistelyistä huolimatta. Käyn tänään kehän lisäksi hakemassa uudet satulat eteen ja remppaan vanhat hyllyyn. Xenonit vaihtaa perus töllöttimiin ja vilkkupoltin vaihtaa. Maanantaina sitten leimalle.

Ulkoinen hukkaporttikin tuli asennettua jo jokin aika sitten ja hukkaputki tietenkin hyvin epäkäytännölliseen tyyliini konepellistä läpi. Tämä tulee varmaankin vaihdettua auton alle kunhan jaksaa, lähinnä siksi että kuullostaa enemmän zetorilta kuin perusripeältä käyttikseltä.

Jos joku tietää, että mistä mahtaisi saada järkevällä aikataululla tohon HKS-kopioporttiin jäykempiä jousia, niin saa ehdottaa. Nyt 0,8bar jousi ja jaksaa nostaa hikiseen 1,3bar.. Muuten toimii hyvin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #224 : 02.01.2015, 15:36:24 »
vieläkö nostaa paineita isommalla vaihteella vedättäessä?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

 

Samppasport  Futurez