Autodiagnoosi  Carcom Oy

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #240 : 08.01.2015, 14:54:47 »
Voipi olla että multa löytyis sulle koppa :P
No kun halvalla sai.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #241 : 08.01.2015, 16:38:47 »
Sori Herkko, mutta mua naurattaa.  :-[  Miksi et sitä laitosta laittanut vaan "kuntoon", etkä olis alkanu säätään ylimäärästä?
Se auto olis noilla motti rahoilla leimattu sata kertaa. Ja maksamalla "aihiosta" jo enemmän, olisit saanut hyvän. Pidä käyttis käyttiksenä jne yms tms
Mulla esim toi oma laitos toimii niinko junan vessa, kun ei oo räpelletty. Se on kato käyttis.  ;)

Sun pitäs jo tietää että halpa ja hyvä ei sovi samaan laitokseen.  :pomo:

Meinasin rohkaistua jo aiemmin kirjoittamaan jotain vastaavaa. Jos tekisi ne olennaiset asiat kunnolla eikä keskittyisi konepellistä läpi vedettyihin screamerputkiin kun se nyt on vaan niin race, niin ne autot saattaisi joskus vaikka toimiakin? Varsinkin jos on tarkoitus ihan oikeasti vain käyttää sitä autoa liikkumiseen paikasta A paikkaan B säällä kuin säällä. Mun mielestä omien kyhäyksien leviäminen ei ole auton huonoutta, vaikka toki itsekin mieluummin takavedolla ajaisin jos niitä vain saisi järkevällä dieselillä. Taitaa joutua itse tekemään... ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #242 : 08.01.2015, 16:40:48 »
Antaa Hegen harrastaa. Aina oppii jotain uutta, kuten varmasti tästäkin projektista jotakin.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #243 : 08.01.2015, 17:14:03 »
Deeku seiska.  :)
 Seiskaan s70 keulalta sydän, tai minä ainakin niin tekisin, jos oisin tdi moottoriin kaikki omat ja varastetut rahat laittanut.

Hyvin nähtyjen painajaisunien jälkeen voin todeta, ettei motivaatio riitä nykyisiinkään rasseihin. Joten en kyllä toistaiseksi siirrä tekniikkaa yhtään mihinkään.

ja niimpä kallistun sille ajatukselle, että tämä pata saa uuden mahdollisuuden takavetokorin keulalla.

Siistiä, mahdollisimman vähäruosteista 2/7/9 koppaa saa tarjota. Mieluiten 700-sarja, ei vähäpäästöinen ja alunperin manuaali. Plussaa jos jenkkivalot keulalla. Ja tietysti ei kovin kalliskaan tartteisi olla. Toisinsanoen halpa ja hyvä :D

Noni, helppohan sut oli siihen taivutella.  S* Mieli on muuttuvainen.

Tuohon uuden korin hakukriteereihin voisi lisätä vielä, että ABSiton... Noin niinkuin sinun tuurin tietäen.  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #244 : 08.01.2015, 17:59:21 »
Meinasin rohkaistua jo aiemmin kirjoittamaan jotain vastaavaa. Jos tekisi ne olennaiset asiat kunnolla eikä keskittyisi konepellistä läpi vedettyihin screamerputkiin kun se nyt on vaan niin race, niin ne autot saattaisi joskus vaikka toimiakin? Varsinkin jos on tarkoitus ihan oikeasti vain käyttää sitä autoa liikkumiseen paikasta A paikkaan B säällä kuin säällä. Mun mielestä omien kyhäyksien leviäminen ei ole auton huonoutta, vaikka toki itsekin mieluummin takavedolla ajaisin jos niitä vain saisi järkevällä dieselillä. Taitaa joutua itse tekemään... ::)
Rakkaat Pomo ja 8-pätkä,

Kirjotan tämän teille hittaasti kun tiijjän että ette ossoo lukkee noppeesti. Sanon tämän kerran, koska monesti jos sannoo ni se suattaa männä jankkaakseks. Voep olla mänemättäkii..

Oli miten oli, niin tietääkseni auto on tullut hetki hetkeltä parempaan kuntoon. Sitä ainakin olen kovasti yrittänyt. Se varmaan unohtui jo, että auton moottori tuhosi itsensä jo hakureissulla. Oli kaksi vaihtoehtoa; paalaus tai kuntoon. Valitsin typerästi ja päätin korjata. Kun kone oli osina, oli samalla vaivalla ihan ok ajatus tehdä se hieman paremmilla osilla ja ottaa hieman enemmän voimaa irti. Osat olivat yllättävän kalliit -ihan jo perusosatkin. Olisin toki voinut korjata silloin jo ennakkoon viat, joita ei vielä silloin ollut. Sehän on helppoa,  sillä me savolaiset omaamme uskomattomia ja yliluonnollisia voimia. Autoa käytin sitten leimalla ensikertaa auton omistussuhteen aikana ja havaitut viat korjasin lukuunottamatta ABS-vikaa, jota yritimme tuloksetta myöhemmin etsiä ja korjata. Jälkitarkastusaika meni ohi ja se oli omaa hölmöyttäni. Jouduin tekemään väliaikaisen pysyvän korjauksen ABS-valolle, koska tietotaitoni eivät riittäneet vian oikeaoppiseen määritykseen ja korjaukseen. On myös minun vikani, että edelliset omistajat ovat ajaneet auton keula edellä hatelikkoon ja niimpä etuvilkut eivät meinaa pysyä paikallaan. Se, että jarruvalot tai edes polttimon merkkivalo eivät toimineet, oli minulle täysi yllätys. Edellisenä päivänä vielä toimivat.Tunsin kyllä pistävää kipua maksassani aamulla konttorille lähtiessäni, mutta oletin sen aiheuttaneen tiukahko määrä vahvoja maitotuotteita, jotka viikonloppuna join. Olisihan se minun pitänyt tietää, että maksani yritti vain niistä polttimoista tai rikkoutuneesta sulakkeesta varoittaa. Se, miksi keskityin tai käytin arvokasta aikaani hukkaporttimuutokseen, oli ennakoivaa asentamista, sillä lopullista moottorin säätöä ajatellen se oli välttämätöntä alkuperäisen portin ollessa liian pieni. Se, että toteutan ja teen autoni oman mieleni mukaan ei pitäisi olla ongelmanne. Ja hyvä 8-pätkä, onhan se nyt ihan v*tun race. Kiva kun tässä päästiin näin asialliseen ja jopa kannustavaan keskusteluun. Olen todella pahoillani jos toteutukseni, taitoni tai asenteeni aiheuttaa jonkinlaista mielipahaa. Sitäkin kovasti kadun tässä.

Pastori on puhunut.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #245 : 08.01.2015, 18:19:38 »
Rakkaat Pomo ja 8-pätkä,

-plaa-plaa-plaa-

Pastori on puhunut.
Vilkun kiinni pysyminen ei ole ongelma. Vaikka pienellä ruuvilla.  ;)
Ja tarkotukseni ei ollu mollata, vaan ilmoittaa ihmetykseni ja iloni, minkä olet tässä projektissa aikaan saanut.
Mutta asiani pointti oli se että. Perusremontti olis varmasti riittänyt moottorille? Alkuperäinen ajatukseshan oli käyttis. Jos omasta motti paukahtas niin paalaisin koko paskan(ehkä sunkin olis kannattanu) tai laitan toisen vakio motin paikalle. Kun ei noita hajalle kyllä saa pikku viilattunakaan jos vaan pikkusenkin on huollettu. Kyl sä tiiät.  :)
Mutta Herkko rakas, kyllähän me jo sut tunnetaan.  S*

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #246 : 08.01.2015, 19:31:56 »
Vilkun kiinni pysyminen ei ole ongelma. Vaikka pienellä ruuvilla.  ;)
Ja tarkotukseni ei ollu mollata, vaan ilmoittaa ihmetykseni ja iloni, minkä olet tässä projektissa aikaan saanut.
Mutta asiani pointti oli se että. Perusremontti olis varmasti riittänyt moottorille? Alkuperäinen ajatukseshan oli käyttis. Jos omasta motti paukahtas niin paalaisin koko paskan(ehkä sunkin olis kannattanu) tai laitan toisen vakio motin paikalle. Kun ei noita hajalle kyllä saa pikku viilattunakaan jos vaan pikkusenkin on huollettu. Kyl sä tiiät.  :)
Mutta Herkko rakas, kyllähän me jo sut tunnetaan.  S*
Noin, päiväunet nukuttu.  :D Vilkku ja pieni ruuvi on kadonneet. Niin, nää on asioita, joita vain Herkot ymmärtävät.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2015, 19:33:38 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #247 : 08.01.2015, 20:01:50 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=58140.0

Siinähän olis auto myynnissä  ;)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #248 : 08.01.2015, 20:07:50 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=58140.0

Siinähän olis auto myynnissä  ;)
Onhan näitä, kuvillakun on niin ostohalukkuutta enemmän.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #249 : 02.02.2015, 21:54:47 »
Loppusäätö tehty ja ahdot nostettu sinne 2,4bar huiskeille. Vetoa ihan kiitettävästi. Sanoin säätäjälle, että laittaa soppaa niin että riittää. Eli aikamoiseks nokijyräks muuttui. Räkii, sätii, ampuu portista lieskaa ja työntää mustaa.. Noin 100 säätövetoa otin ja ainoa ongelma oli toisen portin auki hiipiminen, joka 4000rpm kohdalla laskee ahtoa. Viimeisellä vedolla sitten pumpun hihnapyörä halusi aukaista pultin itseltään vaikka momentissa oli ja liiman kanssa.. Säädöt menivät siis sen suhteen taas..

Alustavasti ensi torstaina olis penkitys.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #250 : 02.02.2015, 23:15:07 »
Joko katsastettu vai kopan paalaaminen edessä?  :D
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #251 : 03.02.2015, 00:07:47 »
Joko katsastettu vai kopan paalaaminen edessä?  :D
On se katsastettu, mutten pitäny meteliä asiasta kun eihän näissä oo ikinä mitään. Senkun vie leimalle vaan.Tämän korin kohtalo on tulla paalatuksi tai myydyksi sopivan korin löydyttyä tilalle.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2015, 00:13:12 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #252 : 03.02.2015, 06:30:05 »
On se katsastettu, mutten pitäny meteliä asiasta kun eihän näissä oo ikinä mitään. Senkun vie leimalle vaan.Tämän korin kohtalo on tulla paalatuksi tai myydyksi sopivan korin löydyttyä tilalle.
Se on joillekkin arka aihe, kun jollakulla tulee yllättäviä vikoja eikä vehkeet toimikkaan ihan 100%:sti. Vaikka vioilla ei suoranaista tekemistä olisi omistajan kanssa.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #253 : 03.02.2015, 08:28:50 »
Se on joillekkin arka aihe, kun jollakulla tulee yllättäviä vikoja eikä vehkeet toimikkaan ihan 100%:sti. Vaikka vioilla ei suoranaista tekemistä olisi omistajan kanssa.
Näinhän se menee :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #254 : 04.02.2015, 18:44:40 »
Hieno juttu, pumppua kohdalleen säädetty ja mitä lähemmäksi ohjearvoa päästään, sitä huonommin lähtee käyntiin.. Jako kahtoo seuraavaks. Vai meninkö sulattamaan jotakin?  :o Ompahan tuo aikakin jo ajautua ongelmiin 12500km ajon jälkeen  :idiot2: Jos siellä jotain isompaa on käynyt, niin moottori nousee, eikä laskeudu enää samaan koriin..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Kulkukoira  Proturbo