Kulkukoira  Proturbo

B234 venttiilikiilaus

  • 4 Vastauksia
  • 2754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
B234 venttiilikiilaus
« : 26.02.2016, 18:32:02 »
Ongelma/ominausuus:
Kartiokiilat eivät puristu tiiviisti venttiiliin ympärille vaan kiilautuvat toisiaan vasten
Eli kuvan osia vetässä ylälautanen kiristää venttiilikiilat toisiaan vasten eikä venttiilä vasten



Onko kukaan huomannut vastaavaa?
Kaikki joilta olen asiasta kysynyt ovat olleet sitä mieltä että venttiili tulisi kiristyä "yhdeksi puuksi" ylälautasen kanssa
Itse olin myös tällä kannalla ja epäilin että kanteni on koottu väärillä venttiili kiiloilla. Kuitenkin toisessa, suoraan ajosta otetussa kannessa oli havaittavissa sama ilmiö. Myös kiilat kävivät ristiin eri kansien ja venttiilien kanssa

Onko kiilojen kantaminen tehtaan suunnittela ominaisuus vai ajan saatossa kulumisen aiheuttama vika?
Tuntuu kummalliselta että kahdessa kannessa kantaa kaikki kiilat
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B234 venttiilikiilaus
« Vastaus #1 : 27.02.2016, 09:20:55 »
Tuo on suht yleistä. Ideana siinä on, että venttiili pääsee pyörimään. Ei se toki mitään hurjaa vauhtia pyöri, mutta pikkuhiljaa kuitenkin asento muuttuu ja seetipinnat kuluu tasaisemmin.

Jossain Opelin vanhoissa valurautamoottoreissa on tiukat kiilat, mutta venttiilinjousen alla on laakeri samaa tarkoitusta varten.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: B234 venttiilikiilaus
« Vastaus #2 : 27.02.2016, 09:53:59 »
Rupesin juuri miettimään, että tainnut jokaisessa avaamassani kannessa kiilat "hölskyä" venttiilinurissa.

Toisissa on kiilat vastanneet toisiinsa, toisissa taas kiilan R (eli säde, halkaisia, kaari tai mikälie) on venttiilinvartta hiukan suurempi, jolloin kiila ei koko matkaltaan istu uran pohjaan (antaa täten löysiä ja hölskyy).

Yksi kansi (jonkun nissanin taisi olla) on tullut vastaan, jossa oli venttiiliura kulunut niin, että kiilat olivat jumahtaneet ja hetken päästä venttiilikin.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234 venttiilikiilaus
« Vastaus #3 : 27.02.2016, 11:57:04 »
Nyt kellä sattuu olemaan vinokoneen 16v kansia sillä mallilla että venttiilin pää näkyy
niin
olisin kovin kiitollinen jos viitsisitte edes silmämääräisesti tarkistamaan kantavatko kiilat toisiaan vasten vai jääkö niiden väliin rako
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 venttiilikiilaus
« Vastaus #4 : 27.02.2016, 12:55:57 »
Kantavat toisiaan vastaan.

 

Samppasport  Futurez