Futurez  Kulkukoira

S80 D5 '07

  • 75 Vastauksia
  • 32747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #30 : 11.11.2011, 23:03:28 »
PUUTUU. Niin, 3000rpm kohdilla/sen jälkeen on jotain puutumista havaittavissa, tuntuu että moottorinohjaus rajoittaisi tai joku muu. Pykältää seuraavaa vaihdetta niin johan taas meno maittaa kunnes tulee n. 3000rpm.. Mistähän tää vois johtua?

Huolto on kyllä tulossa, samalla vähän avataan ja katsotaan mitä se kone on syönyt tähän mennessä. Menee kuitenkin joulu/tammikuulle tämä vielä.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #31 : 02.12.2011, 13:23:27 »
Kävin tänään kyselemässä hintaa pyörreläpän korjaukselle, kun mulla on se akseli tosiaan tosta poikki. 7.12. olis huolto, osat n.500€ ja työtä 2,5h. Työn hinta oli muistaakseni 250€.

Hinta n. 750e, onko tää tosiaan noin jumalattoman kallista?

Samalla menee laatikon öljyt vaihtoon ja ajovalojen anturi korjaukseen.

12.12. auto menee neljäksi päivää sitten maalaamolle ilkivallan vuoksi. :peetu: Katto vedetty avaimella tms. naarmuille ja sama vasempaan takakulmaan. Saas nähdä mitä kaikkea maalaavat. Pelkän katon maalaus oli arviolta 950€. Onneks on vakuutus kunnossa, ei tarvi maksaa "kuin" omavastuu. Ottaa päähän silti aika huolella.

12tkm päästä edessä olis 480tkm huolto, eli 60tkm välein tapahtuva huolto. Mitähän kaikkea tohon kuuluu ja onko kuinka pirun kallis?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #32 : 23.12.2011, 10:53:58 »
Doddii.. n. 1400€ remontti takana auton käytös muuttui täysin.

mm. Pyörreläppäsysteemi uusittu ja vaihdelaatikon öljyt vaihdettu.

Edellinen omistaja (?) oli repinyt pyörreläppäsysteemin kiinnikkeet irti ja laittanu paskaksi kaiken mahdollisen. Venttiilikoneiston kansi oli jollain ihmeliimalla kiinni, eikä meinannut irrota millään. Noh, lähti se irti mutta uusiksi joka tapauksessa meni. Kiinnikkeiden rikkomisen vuoksi ja siksi, että se venttiilikoneiston kansi ei lähtenyt irti vaurioitumatta.

Tehoja tuli huomattavasti lisää (eli palasi varmaan ns. normitehot). Ei sitä normaaliajossa huomannut että voimaa puuttui, mutta kiihdytyksissä tuntuikin hieman tahmealta. Nyt sitä voimaa sieltä löytyy, kuten mielestäni pitääkin löytyä.

Vaihdelaatikon öljyillä taisi olla n. 90tkm takana, joten oli aikakin ne vaihtaa. Laatikon käytös muuttui selvästi, vaihteet vaihtuu paljon tarkemmin ja ylimääräinen nykiminen, yms. on jäänyt pois. Ainoastaan kylmänä kun lähtee liikkeelle, kestää hetken että hakee vaihteen silmään ja silloin pikkasen nykäsee.

Välillä kerkesin (pakon sanelemana) ajamaan vapaavirtaus-suodatinkartiolla n. 120km. Auton käytös muuttui aika radikaalisti. Kyseessä oli BSR filtteri, joka oli tarkoitettu S70 2.5T mottiin (BSR opti-flow kitin suodatin). Paljon herkemmin liikkui ja ei jäänyt miettimään vaihteiden vaihtoa rajummassakaan kiihdytyksessä, haitaksi tuli tosin pienemmillä nopeuksilla ja "normikiihdytyksissä" sellainen todella terävä vaihteen vaihto. Sen huomasi selvästi kun nappasi isomman vaihteen ja se ei voinut tehdä millään tapaa hyvää. Ilmansuodattimen kotelon pesun jälkeen uusi suodatin paikalleen ja homma tasaantui. Jäi vaan harmittamaan se pirteys mikä moottorin luonteessa tuli esille tuon kartiosuodattimen kanssa. Parempi kuitenkin näin. Tuntuu tosin siltä, että kolmoselta neloselle tuo auto ei osaa vaihtaa kun reippaammin kiihdyttää :D

Tuli tossa ajettua 474km JKL-Tornio väliä, sis. 2 kylmäkäynnistystä, yhden tauon ja webaston käyttöä n. 45min. Keli noin luokkaa nollassa. Ajoa paljon vakkarilla, noin 5 reippaampaa ohitusta ja muutama rauhallisempi. Kaupungissa/vast. ajoa noin 25km. Todellinen nopeus n. +4-6km/h yli rajoituksen. Laskettu kulutus 6,17l/100km Ei taida olla paha tolle geartronicille?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #33 : 31.12.2011, 17:46:12 »
minkäslaiset oli imuäänet???  *kahvia->

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #34 : 01.01.2012, 13:29:58 »
minkäslaiset oli imuäänet???  *kahvia->

Sellaset melko "korkeat" imuäänet tuli, kabiiniin ei kuulunut juuri mitään. Ikkuna kun oli auki, niin kyllä se ihan veikeältä kuulosti. :) Kyllä sieltä myös hukkiksen äänet kuuluivat välillä, vaikka automaatti onkin. Ääni meni korkeammalle kuin tuossa entisessä S70:ssä, mutta silti ei ollu niin miehekkäät äänet. Siinä oli "mehukkaampi" imu. :D Vaikea sitä on kyllä kuvailla, olis pitäny ottaa videoklippi.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #35 : 02.01.2012, 21:46:06 »
Oli ihan jotain asiaakin mitä piti kertoa, mutta unohdin.

Jottei ihan menisi OT:n puolelle, niin sain tiedon että 4.1. alkaen olis tossa 4 kerrosta alempana autotallipaikka. *taavih->

Helmikuun puolella alkanee sitten jotain tapahtumaan, alkuun nyt sisustan ja ulkokuoren puunausta, eli pesua, hoitoa, vahaa, jne. :pomo:

Saas nähdä mitä avopuoliso tuumaa kun iltasin kuuluu "meen talliin"... ::)

Edit: tiedossa myös polttimoiden vaihtoa, vaihtoehtoisten (ja parempien korvaavien) osien vaihtoa, jne.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #36 : 02.01.2012, 21:49:35 »

Saas nähdä mitä avopuoliso tuumaa kun iltasin kuuluu "meen talliin"... ::)
Aikansa se sanoo että *jaa taas*. Kunnes se muuttuu, *hyvä kun meet*   ;)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #37 : 04.01.2012, 22:07:08 »
Aikansa se sanoo että *jaa taas*. Kunnes se muuttuu, *hyvä kun meet*   ;)

Tulipa tämäkin testattua, kyllä se oli näin "Mitä sä meet sinne tekemään?" Sillein epäuskoisesti "et oo tosissas" -tyyliin. :D

Tuli siellä sitten jotain saatu aikaankin, myös yksi uusi kysymys. Kontin valot ei toimi.

Vähän muutakin sain aikaiseksi, tuli vaihdettua taakse vilkun polttimot.


Uudet polttimot.



Vanha vs. Uusi.



Ennen.



Jälkeen.


Valotehossa en huomannut mitään eroa. Oli muuten Osramin vastaavissa selkeesti vähemmän tuota kromausta... Polttimot hain Tokmannilta, hinta 9,90€/pkt.
« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 22:13:01 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #38 : 04.01.2012, 22:12:01 »
Tulipa tämäkin testattua, kyllä se oli näin "Mitä sä meet sinne tekemään?" Sillein epäuskoisesti "et oo tosissas" -tyyliin. :D
Meillä on hyvä kun sanon eukolle meneväni talliin, sanoo *ok*. Jos koitan selittää mitä teen niin sanoo, *mä mitään ymmärrä*.

 :D

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #39 : 04.01.2012, 22:37:31 »
Lisäsin ensimmäiseen viestiin vähän tulevaisuuden suunnitelmia. Katsotaan mitä muuta jatkossa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #40 : 05.01.2012, 17:43:04 »
Tänään kävin kantamassa 107€ Hämeen Autoon.

Koodasivat avaimet uusiksi, kun edelliseltä omistajalta asti ei mulle kulkeutunut kolmas avain.. Nyt on turvallisesti koodattu omistuksessa olevat kaksi avainta tuohon ja sillä kolmannella ei enää autoa saa liikkeelle.

Samalla korjasivat valojen anturin oikealta edestä, jostain päin ripustuksia. Tarkemmin en katsonut kuittia, mutta ilmeisesti siellä oli johto/liitin korjattu kutistesukalla + irtoliittimillä.

Oli myös puhetta että kalibroivat vaihdekepin asennon vidalla, kun siinä on välillä ollut häikkää. Ei meinaa antaa avainta eikä lähde käyntiin jos ei keppiä töni. Mitään tästä ei kuitissa mielestäni ollut, mutta eipä ole vikakaan tullut esille. Seuraillaan tilannetta.


Edit: Mittarissa näillä näppäimillä 472tkm, joten onhan tässä ajoakin tullut jo ihan kivasti..
Edit2: Parin viikon päästä pitäs olla uus väri volvon "tukassa", eli ainakin nyt katto menee maalattavaksi.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 18:21:31 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #41 : 05.01.2012, 19:56:15 »
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>



Tuotenro: 49-3127 hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #42 : 05.01.2012, 20:00:10 »
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>


(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuotenro: 49-3127 hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.

Juu, turha mitään tarkkaa lukemaa toivota mutta toimii indikaatorina aivan loistavasti! Itselläninjoku samantyylinen ja hyvin pärjää  O0
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #43 : 05.01.2012, 20:00:56 »
Tulipa käytyä Motonetissa hakemassa sellainen halpis yleismittari. Kai toikin ihan hyvin näissä harrastelijahommissa toimii?
Täytyy tänään varmaan tutustua vielä ihan käyttöohjeisiin, :juhau: jos muilta harrastuksilta kerkeää.  <Kippis> V:>


(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuotenro: 49-3127 hintaan 8,90€

Huomenna tutkiskelemaan talliin että miten siellä tosiaan se sähkö kulkee konttiin ja jos sais vaikka valot pelaamaan! Ensin asiat kuntoon/toimimaan ja sitten katsotaan sitä tuunausta = tässä tapauksessa ledien hommausta.
Itsellä on samanlainen. Kyllä sillä perussähköjutut mittaa. Taidettu pariin traktoriin tehdä sähköt uusiksi tuon kanssa. Samoin tullu etsittyä mystisiä sähkövikoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S80 D5 '07
« Vastaus #44 : 05.01.2012, 20:22:01 »
Pari kysymystä tuli mieleen;
Missä näistä pitäis löytyä se umpion merkintä, että onko mille hyväksyntä?
Miten ajovalojen säätö tulisi tehdä? Nyt olis tasanen alusta ja selkeä tasanen seinä johon valot kohdistaa.. Näyttää oikea ajovalo reilusti alemmas kuin vasen, eikö se pitäs olla ennemmin toisinpäin?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport