Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Hyppönen - 07.12.2013, 13:43:04

Otsikko: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 07.12.2013, 13:43:04
Nyt on projekti siinä vaiheessa, että uskaltaa vähän tännekkin kirjoittaa. ;D Eli öljyä syövästä dieselistä piti päästä eroon, mutta automaatti piti säilyttää. Aihio on 740 -86 GLDA, jolla rullailtu n.975tkm. Toivottavasti tämä nyt joitain edes kiinnostaa, vaikkei ole turbo/ruiskuhimmeleitä tai edes manuaali. :idiot2: Huonoja kuvia huonosta työnjäljestä.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0134.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0137.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0147.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0148.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0150.JPG)
ZF4HP22

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0152.JPG)
Range Roverin kaaveli vasemmalla ja Volvon oikealla.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0158.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0167.JPG)
Ensimmäinen sovitus. Eli Rover V8 3.5l

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0174.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0176.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0178.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0180.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0201.JPG)
Hammaskehä väärinpäin.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0209.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0210.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0216.JPG)
Vuotava lohkolämppäri pois.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0218.JPG)
Sound system

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0230.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0234.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0236.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0237.JPG)
Tilaa jäähdyttäjälle.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0239.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0241.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0246.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0250.JPG)

http://www.youtube.com/v/djvoygyGZZg
Ääninäyte ilman pakoputkia S*

Saa muuten tarjota hyviä ja halpoja, "niitä isompia" etujarruilppeitä..
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: migl - 07.12.2013, 14:21:59
Kuvat ei mulle ainakaan näy, mutta hieno ja erikoinen prokkis ! Vaatimattomasti kilsoja korilla :D
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Slerbahuuli - 07.12.2013, 14:47:40
Seurantaan! :P :P :P :P

Putkista kuuluu totuus; "naminaminaminaminaminami...". :D Nyt vielä joku vaihtaa turbobensan V8-dieseliksi niin alkaa olla kaikki variaatiot hybriditekniikkaa ja nelivetoa lukuunottamatta toteutettuna 700/900 sarjaan. :2funny:
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Tonskulii - 07.12.2013, 14:58:05
Jos kuvat näkyis niin olis helvetin jees. Videon perusteella ainakin aika lupaavaa!
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Hyppönen - 07.12.2013, 21:43:39
Joo koitan saada kuvat näkymään, dropboxin käyttö vähän tökkii. :idiot2:
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Acke - 07.12.2013, 21:54:51
Sulla taitaa olla kuvat yksityisessä kansiossa
E: Osa näkyy sittenkin kun avaa uudessa ikkunassa
https://www.dropbox.com/s/f6l13ojvv91g6xj/DSCN0134.JPG (https://www.dropbox.com/s/f6l13ojvv91g6xj/DSCN0134.JPG)
Pistä vaikka url niin pääsee katsomaan ilman että tarvii kopioida osoitteet.
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Hyppönen - 07.12.2013, 22:03:29
Josko nyt näkyisi?
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Acke - 07.12.2013, 22:08:23
Näkyy  O0 Mielenkiintoinen projekti
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: jaskajokunen - 07.12.2013, 23:03:10
Biltemasta taattaisi olla tarpeen hakea startin ympärille suojus (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Viritys/Pakoputki/Lamposuojus-79449/). Oma Plymouth ei tykännyt käynnistyä kun oli pakoputki kuumana, ennen kuin laitoin eristettä väliin. Tosin kokeilemallahan sen näkee aiheuttaako häiriötä.
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: R70AWD - 08.12.2013, 14:37:12
Hieno projekti...kyllä TÄYSI moottori aina vajaapyttyiset voittaa  8) 

Saisipa leimattua jokun GM:n LSx-sarjan pannun kerulille...hmm LS7 tai LS9 = NAM :P
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: jepajee - 08.12.2013, 23:39:19
seurantaan.
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Slerbahuuli - 08.12.2013, 23:46:52
Paras kohdekkin, kanttilaatikko 740 sedan.
En tiedä mikä noita kuvia vaivaa, mutta minulla tietokone lataa itsensä hengiltä ja luurikin jatkaa lataamistaan loputtomiin.
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: jaskajokunen - 08.12.2013, 23:50:29
Paras kohdekkin, kanttilaatikko 740 sedan.
En tiedä mikä noita kuvia vaivaa, mutta minulla tietokone lataa itsensä hengiltä ja luurikin jatkaa lataamistaan loputtomiin.

Dropboxin kuvat lagaa
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Hyppönen - 09.12.2013, 00:24:45
Kiitoksia kommenteista!
Seuraavaksi pitäs vaihtaa jäykemmät öljyt koneeseen, taitaa 10W-30 olla lämpöisenä liian ohutta tuolle koneelle. Sytkä pitäs myös saada kohdalleen, on vain korvakuulolla säädetty kun lamppu sanoi itsensä irti.

Etujarruosille olisi myös tarvetta!! (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42092.0)
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Hyppönen - 11.12.2013, 15:27:48
Nyt ois öljyt vaihdettu (kylläpä taas vastusti..) ja vähän ajeltu. Ennenkuin joku kysyy kulutuksesta niin, seka-ajossa, paljon ryyppy päällä kulutukseksi tuli säätämättömillä kaasareilla arviolta n.23l/100km,  :2funny: syttykin vasta nyt lopuksi kohdallaan. Eli tuskin se tuosta paljon pahenee? Vinkkejä juuttuvakurkkuisten säätämiseen? ::)
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: TVS - 11.12.2013, 15:57:46
Heitä kaivoon ja laita jostakin hilkkeestä ruiskuimusarja. Tosin taitaa tulla konepellin korkeusteknisiä ongelmia?

Ite oon tuuminu että jotaki näin tyhmää pitäs tehä kun ei näitä juur näe, hitto nyt taas haastetaso nousi kun nyt jos tekee ni tarttis tehä ahtimella tai jotaki että olis erilainen  ::). Juuri näin!  O0
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Hyppönen - 11.12.2013, 16:37:07
Heitä kaivoon ja laita jostakin hilkkeestä ruiskuimusarja. Tosin taitaa tulla konepellin korkeusteknisiä ongelmia?

Ite oon tuuminu että jotaki näin tyhmää pitäs tehä kun ei näitä juur näe, hitto nyt taas haastetaso nousi kun nyt jos tekee ni tarttis tehä ahtimella tai jotaki että olis erilainen  ::). Juuri näin!  O0

Remmihän menisi kai vielä tehojen puolesta leimalle, eihän tuossa oo kirjan mukaan kuin 134hp. Pellin alla ei kyllä korkeutta ole liikaa tuollakaan systeemillä ja ruiskuja muutenkin vierastan, näin uusissa ku on muutenki liikaa sähköjä :D
Otsikko: Jarrupäivitys
Kirjoitti: Hyppönen - 02.02.2014, 18:45:29
262mm levyt piti vaihtaa katsastukseen 287mm kokoisiksi, vaikka kone onkin sen 60kg kevyempi kuin D24. Satulat vaihtui Girlingistä Bendixiin ja vanteet 14" -> 15" pelteihin. Auto on joskus taksiaikanaan kolaroitu, joten kuskin puolelle on vaihtunut -88 tolppa.

Kuvia -88 osista:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0852.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0855.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0856.JPG)


Kuvia -86 osista:
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0859.JPG)

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0868.JPG)

Eli -88, napa ja jarrulevy erikseen, kun taas -86 on napa ja jarrulevy yhtä puuta.
Myös tuning pakoputkenpäät asennettu sekä eberi laitettu toimimaan erillisellä löpösäiliöllä.
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: Henq_ - 02.02.2014, 21:17:15
Oho, mites tämmönen projekti on jäänyt huomaamatta  :o Tämän edistymistä ootan innolla  :pomo:
Otsikko: Vs: 740 Dieselistä bensaksi
Kirjoitti: simojet - 02.02.2014, 22:09:40
Eli tuskin se tuosta paljon pahenee? Vinkkejä juuttuvakurkkuisten säätämiseen? ::)
Tämmönen olis hieno,ei jumivia luistia ;D millon leimassa.Oli nähty liikenteessä tais olla viikko sitte :)
(http://i20.servimg.com/u/f20/11/14/83/96/weber_11.jpg)
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 02.02.2014, 22:19:27
Joku tällänen sopis omaan silmään paremmin,
(http://www.pawinc.com/Images/Parts/Weiand/Medium/6543-1.jpg)
mutta mennään nyt noilla juuttuvilla, ku toimii ja alkuperäinen, remppaamaton laatikkokin näyttäs vielä kestävän....
Ja leimassahan tää on kokoaja!!
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Kontti76 - 02.02.2014, 22:33:14
Tuttu ahdinmerkki tv:stä yhdestä mustasta Fordista.. Asiallista tekniikkaa, on hienot äänet!
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 14.02.2014, 15:31:09
Nonii, eilen sain muutokset otteeseen eli näkemiin dieselvero!! :hello:

Sitten alkoi nyppästä jatkuva ravaaminen eberin käynnistämiseksi, joten hommasin dealextremestä kaukosäätimen sekä vastaanottimen ja varalta vielä jänniteregulaattorin.

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0891.JPG)
Osille tuli hintaa n.15e

Miinuksena on ettei ole ajastusmahdollisuutta, vaan pyörii niin kauan kuin muistaa sammuttaa tai akusta loppuu virta (lisättävä merkkivalo ohjaamoon). Eikä pysty käyttämään mistään napeista, vaan pelkästään kaukosäätimestä. :-\

(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/DSCN0890.JPG)
A:sta käynnistyy ja B:stä sammuu. Tätä ei uskalla lentokentällä ottaa pois taskusta ilman, että jokin pommiryhmä saapuu paikalle. ;D

Linkki kaukosäätimeen (http://dx.com/p/vgg15-12v-1-ch-multi-purpose-wireless-remote-control-switch-w-remote-controller-265676#.Uv4XfmJ_viQ)

edit: Oliskohan tällanen takaikkunaan??
(http://ih2.redbubble.net/image.14424042.2319/fc,550x550,white.u5.jpg)
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: -JaniR- - 14.02.2014, 15:38:34
nonii jotain erilaista rojektia, eiköhän tuo V8 korvaa sen että sinne ei tuu niitä solmuja putken välii.:)
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 06.03.2014, 23:02:16
Tänään kävin Roverille opettamassa vähän Kuopion katuja ja positiivista kommenttiakin näytti tulevan (tarjottiin vaihtoa v8 Audiin) :)
Kaiken näköisiä pikkuvikoja korjailtu mm. pakoputkistoo, hajonneita vesi- ja bensaletkuja jne. Muuten ollut vain ajoa.
Kaupungissa reilusti kenkää antaen, kulutus edellisellä tankkauksella 18L/100km. Tähän ei tosiaankaan kuulu juuri ollenkaan maantieajoa/normaaliajoa :D
Ajatus remmiahtimestakin pyörii mielessä, mutta onneksi näyttävät olevan kalliita ja kiven alla.... Sekä tieto siitä että laatikon joutuisi varmaan remppaamaan sitten.. Laiskahan tuo jokatapauksessa on...
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: kallo - 07.03.2014, 01:37:56
Hyvin näyttää rooveri istuneen keulille. Pienellä ruualla oot päässyt, kyllä mulla vaan meni enemmän kaupunkiajossa! :D Ei muutakon Edelbrockin 500cfm tilaamaan keulille niin alkaa kiukkupuoltakin löytymään  :P Nuihinhan saa kohtuullisen edukkaasti kaikenlaisia viritysosia englannista. www.v8tuner.co.uk lienee parhaita sivustoja tähän.

Ja jos päädyt joskus ruiskuhommiin niin multa löytyy TOSI edukkaasti flapper-ruiskutekniikka, kun itselle tulee tuo megaruuta ;)
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 07.03.2014, 18:27:05
Ei muutakon Edelbrockin 500cfm tilaamaan keulille niin alkaa kiukkupuoltakin löytymään  :P Nuihinhan saa kohtuullisen edukkaasti kaikenlaisia viritysosia englannista. www.v8tuner.co.uk lienee parhaita sivustoja tähän.
 

Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Slerbahuuli - 07.03.2014, 19:42:03
Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:
V8-Magazinessa on välillä mainoksia "bolt-on" jälkiasenteisista ruiskuista V8:n päälle. Ruiskupaketti koostuu ruiskutusyksiköstä (nelikurkkuisen kaasuttimen näköinen, eli ei ulkonäköhaittoja ja menee kaasarin imusarjaan ainakin jenkkipeleissä), oikeanlaisesta jakajasta, muutamasta anturista ja ECU:sta. Hintoja en nyt muista, mutta taannoin oli juttukin jossa "avattiin" aftermarket-ruiskujen hienouksia. Tuli tuolloin kirottua, kun ei moista ole keksitty vielä ~2l moottorien kokoluokkaan.
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: volovo240 - 02.04.2014, 23:13:10
Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:

 :o USpartsilta uusi kaasutin reilut 300€. Välilaippa vaikka vesivanerista niinkö ameriikan autojen harrastajat tekköö   ;D
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 03.04.2014, 20:43:04
Imusarjahan se kallein on, ellei sitten koneistamalla tuosta Roverin omasta. Kaasuttimiahan löytyy kyllä ja suht edullisiakin. Ja vanerihan johtaa lämpöä huonommin nii ei ala bensa kiehumaa nii helpolla ;)
Jos nyt ensin käytän rahat sakkoon ja keskityn Ramblerin herättelemiseen talviunilta. Poliisisetä oli kiinnostunu Volvon äänistä, kuulemma pitäs olla kahdet vaimentajat :idiot2: Lopuksi tokaisi, että on harvinainen Volvo ::)

Jotain pitäs keksiä kardaanin tukikumille ku ravistaa paikaltaan lähtiessä. Vauhtiin ku pääsee nii ei ongelmaa. Kello ei toimi, keskuslukko ei toimi toisessa takaovessa ja ja....

Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: bensis - 03.04.2014, 20:54:02
nyt on jo mielenkiintoista ja erilaista, kyllä tuo kasikone on vaa tehty volvoon  S*
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 09.04.2014, 21:19:00
Tämmöstä tänään ::)
Pahoittelut huonoista kuvista
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/image%20(1).jpeg)
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/229988158/Volvo/image.jpeg)





Älkää pelätkö, eioo,eituu ;D
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: tombrez - 09.04.2014, 21:52:43
siiiiis, saiks sä sakot nuista ihanista kasin äänistä? kai siel ny joku pönttö on  ??? 
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 09.04.2014, 22:12:17
Ei ku siis ihan vaa ylinopeudesta se sakko tuli. Mutta siis ensin poliissisetä hyppäs koppiin, kone tulille ja armotonta polkemista. Sitten ihmettelemään että ei oo ku yhdet vapaavirtausvaimentajat, olis kuulemma pitäny olla ainaki kahdet. No onneks oli vasta leimattu nii ei päässy siitä sen enempää sanomaa.

edit: Sivulla 1 on kuva noista pöntöistä.
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: kersti91 - 10.04.2014, 18:16:11
Skooppi aivan liian pyöreä  :D
Otsikko: Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
Kirjoitti: Hyppönen - 10.04.2014, 20:18:24
Skooppi aivan liian pyöreä  :D

Joo kyllä se toho takana olevaa Trans Amii sopi paremmin ;D