KL-varaosat  Race.fi

volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto

  • 8 Vastauksia
  • 9252 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Kellään tietoa, onko tuota ajotietokoneen kieltä mahdollista vaihtaa muuten kuin merkkiliikkeen kautta? Ajotietokoneen kieli tällä hetkellä saksa, englanti tai suomi pitäis saada tilalle. Entäpäs onko tietoa missä Oulussa olis mahdollista poistattaa varoitusvalo kojetaululta? Mulla palaa air bagin varoitusvalo, mutta itse air bagissa ei ole vikaa.

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #1 : 18.11.2012, 12:27:59 »
Moro!
Käsittäkseni kielen vaihto ei onnistu noin vaan, kotikonstein. Vaatii varmaan käynnin merkkihuollossa.
Kysäseppä täältä jäseneltä nimimerkillä Pietilä, vois osata vastata tohon. Volvo Vida diagnostiikka ohjelmaa varmaan tarttee tossa toimenpiteessä.
Mulla on kyllä OBD bluetooth adapteri käytössä, jolla voi vikakoodeja nollata. Tosin en tiedä kykeneekö just tota airbagin valoa kuittaamaan..?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #2 : 18.11.2012, 16:52:15 »
Yleensä "yleistestereillä" ei pääse kiinni SRS-järjestelmään. Piraattisoftissa on kai se huono puoli, että mikäli käytät auton merkkiliikkeessä ja siellä päivitetään softat niin tuo häipyy sen siliän tien
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #3 : 18.11.2012, 22:40:59 »
Mullakin on kyllä se tuntuma että tuo kielen vaihto on merkkiliikkeen hommia. Ajattelin vaan että tietäiskö joku jonkun muun keinon, sillä tuo kielen vaihtaminen maksaa kuulemma melko paljon!?

No onkos kellään kokemusta/tietoa että paljonko merkkiliike verottaa tosta merkkivalon poistosta?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #4 : 18.11.2012, 22:53:06 »
Jos meinaat, että srs-järjestelmässä ei ole mitään vikaa, eli olet itse aiheuttanut sen syttymisen esom. jonkin liittimen irroitamalla, niin silloin riittää vikakoodin nollaus, se onnistuu myös muilla, kuin merkkiliikkeen käyttämällä vida:lla
Eli riittää ammattikäyttöön tehty testeri tuon nollaamiseen.
Vikakoodien nollaamiselle ei ole mitäään tiettyä hintaa, se vaihtelee liikkeittäin ja kannattaakin kysyä sieltä liikkeestä hintaa, johon ajattelit auton viedä.

Kielenvaihto onnistuu myös meillä, se vaatii volvon vida testerin ja sellaisen lisenssin siihen, jolla saa ohjelmistoja asennettua.

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #5 : 19.11.2012, 11:16:12 »
Jos meinaat, että srs-järjestelmässä ei ole mitään vikaa, eli olet itse aiheuttanut sen syttymisen esom. jonkin liittimen irroitamalla, niin silloin riittää vikakoodin nollaus, se onnistuu myös muilla, kuin merkkiliikkeen käyttämällä vida:lla
Eli riittää ammattikäyttöön tehty testeri tuon nollaamiseen.
Vikakoodien nollaamiselle ei ole mitäään tiettyä hintaa, se vaihtelee liikkeittäin ja kannattaakin kysyä sieltä liikkeestä hintaa, johon ajattelit auton viedä.

Kielenvaihto onnistuu myös meillä, se vaatii volvon vida testerin ja sellaisen lisenssin siihen, jolla saa ohjelmistoja asennettua.

Paljonko teillä maksaa tuo kielen vaihtaminen?

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #6 : 19.11.2012, 21:35:27 »
Kiitos Miksulle s-postista! Laitetaan harkintaan Seinäjoen reissu :)

Poissa Minttu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #7 : 01.12.2012, 13:12:38 »
Jos meinaat, että srs-järjestelmässä ei ole mitään vikaa, eli olet itse aiheuttanut sen syttymisen esom. jonkin liittimen irroitamalla, niin silloin riittää vikakoodin nollaus, se onnistuu myös muilla, kuin merkkiliikkeen käyttämällä vida:lla
Eli riittää ammattikäyttöön tehty testeri tuon nollaamiseen.
Vikakoodien nollaamiselle ei ole mitäään tiettyä hintaa, se vaihtelee liikkeittäin ja kannattaakin kysyä sieltä liikkeestä hintaa, johon ajattelit auton viedä.

Kielenvaihto onnistuu myös meillä, se vaatii volvon vida testerin ja sellaisen lisenssin siihen, jolla saa ohjelmistoja asennettua.

Moi Miksu, voisitko lähettää mullekin postia teidän hinnoistanne. Mulla on volvossa v50 -06 kielenä russia ja hieman tökkii tuon kielen ymmärtäminen. Voisin olla käymässä Seinäjoella päin tuossa puolenkuun aikaan.

Poissa wildcard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • Volvo oma mekaanikkosi!
Vs: volvo v50 -05 ajotietokoneen kieli, varoitusvalon poisto
« Vastaus #8 : 02.10.2015, 23:52:29 »
Onko kukaan käynyt viimeaikoina vaihtamassa ajotietokoneen kieltä? Sampalta kysyin niin hintaa tulisi 230€

Onko Pk-seudulla miuta paikkoja joilta kannattaisi kysellä?
Volvo V50 2004 2.0D
Ex V40 01 1,9 TDI

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo