Samppasport  Futurez

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 254824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa astars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Praise the lowered
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #45 : 03.07.2011, 00:11:22 »
Lainaus käyttäjältä: Sawo
Eli ihan riittävästi tälle bensa maistuu  ;D

Muistatkos talvella niitä aikoja kun lyötiin vähän vollee poikittain ja kulutus oli tyyliin puol tankillista illassa ELK

Mut tosta pyöränsuuntauskoneesta tuli mieleen että varaileppas tolle mun hollantilaisellekki jonkunlaiset treffit sen kanssa, nii saadaan toi ratti suoraan joskus..?
I do it because I can. I can because I want to. I want to because you said I couldn't.

4x BMW

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #46 : 03.07.2011, 00:30:28 »
Joo, kyllä se talvella vie varmaan 25l satasella, kun lukottomalla perällä huonoilla nastoilla liikennevaloista saa lähtee puolella kaasulla jos mielii keritä vihreillä menemään :D

Joo, täytyy kattoo sitäkin hommaa, kunhan tiiän tarkemmin että millon se uus suuntausvehe ja nosturi tulee.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #47 : 03.07.2011, 00:51:51 »
Mun kokemukset vastaavista vehkeistä K-Jetillä on kulutus maantiellä kympin ja kaupungissa kaks. Vehkeet ei tosin välttämättä ihan tikissä eli voi olla turhaa kulutusta ja tankkilaippavuotoa yms.

Vaan kyllä tuo maantiellä voittaa käsihämmenteisen vinokoneen kuus-nolla vaikkei kulutuksessa suurta eroa. Äsken vedettiin 500 km neljä aikuista kyydissä ja farkun takakontti kirjaimellisesti kattoa myöten survottu täyteen kamaa, meni silti tientukoista ohi vähän erilailla reippaasti kuin B230F & M47 ilman kuormaa. Eikä tosiaan menny sen enempää kuin reilu kymppi sataselle.

Antiikkisilla rattailla (jotka autossa oli alla ostaessa) itekin surffailin viime talven tomaattipervolla ja lähtihän se valoista hitaasti mutta ei se bensaa syö kun rattaat lyö tyhjää pidon puutteen takia. Kannattaa tietty huomata että turha kierrätys ei auta liikkeellepääsyä, jos lyö jo sutia niin ei hyövää enempää polkea. Nastat korkeintaan vähenee entisestään.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #48 : 03.07.2011, 01:10:58 »
Jep, pirun mukavasti tämä menee tuolla maantiellä ja kaupungissakin. Mukavempi kierrellä ja kaarrella noita kaikenmaailman kaivonkansia ja muita koloja  ja madella kun ei tartte kytkintä kokoajan polkee :)

Ja tottahan tuo talviajohomma on. Kuten sanoit, niin nopeamminhan sitä tosiasiassa pääsee liikkeelle pintakaasulla. Ja tuo suuri kulutus talvella meni kyllä sen kylkiedellä liikkumisen piikkiin melko pitkälti :idiot2:

EDIT. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7041.msg139537#new siis jos jollain on ylimääräsenä 75mm halkasijaltaan olevat keskilätkät niin saa kaupitella mulle! Tulossa siis noihin märssyn vanteisiin. Mullahan niihin on yhet keskilätkät jo, mutta niissä se mersun merkki on tehty niin ettei sitä saa hiottua tai muuten poistettua järkevästi. Mitään pakkelointia en rupee harrastamaan :nohnoh

Tänään kävin sitten hakemassa nuo raidetangon päät, hintaa noille jäi joku 20e/kipale, joten tuli ainakin n.10e motonettiä halvemmaksi kun kuopiosta  ois lähin motonet. Merkiltään ovat Lemförder, eli samaa kakkaa kuin motonetissäkin :)
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 17:23:19 kirjoittanut Sawo »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #49 : 04.07.2011, 21:40:10 »
Millaset nuo astran iskarit on ollut ajossa ?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #50 : 04.07.2011, 21:43:43 »
Melko huonot, todella löysät. Tai sitten noi kuormajouset on löysät, mitä kyllä epäilen, kun monella muulla toimii paremmin kuulemma. Tosin erään käyttäjän mielestä noi astrankin iskarit on melko jämäkät. Näissä autoissa vaan on ollut jäykkä perä, eikä tuota multilinkkiä, niin liekkö sillä sitten niin suuri vaikutus?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #51 : 18.07.2011, 17:32:33 »
Pari kuvaa puhtaammasta autosta ja muualta kuin kotipihalta:






Kauhia traktori  :o

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #52 : 18.07.2011, 18:59:22 »
Sanoisin että mersun vanteet on kuin tehty tuohon, tyylikkäät  O0

Viel toi oikee takaoven alalista oikeen väriseks, eli kromilista siihen ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #53 : 18.07.2011, 19:49:14 »
Kiitosta! :)
 
Juu, kromilistat kummallekkin puolen takaoviin on takakontissa, ovat vähitelleen karisseet matkalle niin päätin repiä irti ennenkuin tienposkeen tippuuvat.
Täytyy jossain vaiheessa irrotella jokanen lista ja liimailla paremmin kiinni.

Tässä on myös hiukan tullu tehtyä hankintoja, etuiskarit ja ylätukikumit+laakerit(tilattu, ei ollu kuopiossa motonetissä hyllyssä). Ja uusia takaiskareitakin on kalasteltu, viime viikolla löyty työpaikalta vuoden '92 hiaceen tarkotetut KYB:in valmistamat nesteiskarit. Hintaa näille jäis 36,90e/kipale. Eli ovat melko varmasti seuraavat iskarit mitä tulen sovittamaan tuonne taakse. Ovat muistaakseni vain n.2-3cm lyhyemmät kuin vakionivot, mutta katsotaan riittäisikö se pitämään jouset puristuksissa ulosjoustossa..
Jos ei ja ovat löysät, niin halpojen, lyhkäsien ja jämäköiden iskareiden metsästys jatkuu :D

Tässä loppukesästä/alkusyksystä ois tarkotus alotella myös etupuskurin muokkaus, muovihitsailen ylimääräset reijät umpeen ja kilvenpaikan kavennan FINnittömälle kilvelle käypäseks.

Noiden etuiskareiden lyhentämistä ois tarkotus käydä tässä lähiaikoina paikallisilta koneistamoilta kyselemässä.

Poissa astars

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • Praise the lowered
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #54 : 19.07.2011, 21:27:03 »
Noiden etuiskareiden lyhentämistä ois tarkotus käydä tässä lähiaikoina paikallisilta koneistamoilta kyselemässä.

Janne koneistaa sulle ;) ;) ;D
I do it because I can. I can because I want to. I want to because you said I couldn't.

4x BMW

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #55 : 19.07.2011, 21:29:13 »
Aivan varmasti, jos se vaan ois koneistaja eikä asentaja ja joku lainais sille sorviakin ja sorvais hänen puolestaan ne. :D

Ens viikolla vois kans uusia kaikki apulaitehihnat, kun palkka tulee ja ovat jo hieman elämää nähneet. Ja ostaa sen ilmastoinnin hihnankin jo valmiiksi. Pitäis sitä kompuraakin rueta metsästämään ja selvittää että mitä muita ilmastoinninhilppeitä se entinen omistaja on repiny irti :idiot2:

Sitten myös vois muita turhuuksia rueta haalimaan, kuten tupakkimuovit ja sisälle keskikonsoliin käsinoja muvitellingeillä. Tai noh, jos koittais sen etupuskurin saaha kondikseen ja maaleihin ja sitten vasta noita turhuuksia kattelis :D
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 22:01:06 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #56 : 22.07.2011, 22:21:12 »
Jeppisjepulis, tänään vaihdoin r.tangon päät ja säätelin aurauksen "sinnepäin" perus autotalli keppihärdellillä. Jotain 0,2mm tais jäähä liikaa aurausta, kiristäessä heitti tuon verran vituiks, mutta auto kulki suoraan ja rattikin on nykyjään suorassa. Joten varsin onnistunut remontti. Tosin sitten nelipyöräsuuntausta tiijossa kunhan saavat tuonne isän työpaikalle vehkeet asennettua.

Ja sitten eilen kun täälläpäin tuli vähän rankemmin vettä, niin huomasin etujalkatilojen hieman kostuneen >:( Noh, aloin tutkimaan tänään asiaa ja tällä hetkellä todennäkösin syyllinen on se tuulilasin ja moottorin välissä oleva muovilirpake, siitä nimittäin oli kuskinpuolen vedenpoistorööri lasinsiruja ja lehtiä yms paskaa täynnä. Se on siis tulvinu ja oisko sinne saranoitten koloseen valuttanu ja sieltä joku läpivientikumi sitten jalkotilaan päästäny eväät? Tätä asiaa tulen tarkkailemaan jatkossa.
Parin viikon päästä ois tarkotus repiä etupenkit pois ja mattoa raotella ja kuivailla se kunnolla ja tutkia löytyykö sieltä mitään yllätyksiä :o

Ens viikolla käyn hakemassa apulaitehihnat tähän ja vaihdan ne, jospa sitä ois sitten taas huollot hetkeks aikaa suoritettuna. Tai ne kontin ruostereijät pitäs paikkailla, ei vaan millään nappaa :tickedoff:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #57 : 22.07.2011, 22:42:09 »
Tää pitäs kyllä nähä luonnossa joskus.
Kuolannu tätä sun autoa aina sillon tällön.. :P

Onkos kori muuten millaisessa kunnossa maalipinnaltaan/ pintaruosteiltaan?
Noi talmut on kanssa rock
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #58 : 22.07.2011, 22:54:01 »
Nooh, paremmalta tämä kuvissa näyttää :2funny: Ruostetta löytyy noista helmapelleistä kuten kuvistakin näkee, on tosin melko pinnallista. Tarkotus hiekkapuhaltaa ja sitten massata ja maalata. Paitsi toiselta puolen tunkilla ryssin sen lyttyyn niin uusin sen kokonaan jossain vaiheessa.
Tuulilasin yläreunassa on pientä kupruilua, kuten myös kuskin takakaaressa, vänkärin takaovessa ikkunan kromilistan vierestä kupruilee hieman ja vänkärin takavalon alta se korin sauma on päässy hiukka kukkimaan. Takakontin pohjasta sitten löysin kolme reikää, ovat tosin melko pieniä joten helppo elvyttää vielä, ei tartte koko kontin pohjaa rakentaa uudestaan :D
Tossa on noi mitä näin äkkiseltään muistin, voi näitä olla lisääkin, valitettavasti :'(

Ja maalipinta on kans vähän niin ja näin, naarmua löytyy, tartteis ajaa vielä tässä loppukesästä kovemmilla aineilla läpitte koko koppa. Jotain konepellin etureunasta paistaa pintamaali läpi, mihin lie hierottu joskus. Ja tankin korkin luukku on erisävyinen, tartteis maalata uusiks. Ja etupuskurin maalipinta on jostain kohti lohkeillu, mutta sen korjaan tässä piakkoin.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2011, 22:55:54 kirjoittanut Sawo »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #59 : 22.07.2011, 22:57:10 »
Noh, uusinkin 760 on jo siinä iässä että
varmasti jotain löytyy kun tutkii, on nämä jo valitettavasti vähintään sen 21v vanhoja..
Toisaalta luojan kiitos, eipä ole mitään p*skaa uutta tekniikkaa ;D

Hieno kyllä kuvissa, väri yks parhaista.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Autoracing  KL-varaosat