Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.

  • 90 Vastauksia
  • 62110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maurei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Volvoilu on täyttä elämää, maalla ja merellä.
V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« : 01.12.2011, 15:34:40 »
Vaatiko ohjelmoinnin, kun asentaa lisäpitkät käyttäen alkuperäistä katkaisijaa ja ottaa virran sekä ohjauksen tehtaan asentamasta pistokkeesta (ilmasuodatinkotelon vieressä)? Releelle tulee virrat mutta kytkimeltä koelaudasta ei tule ohjausvirta vaikkakin kytkimen merkkivalo syttyy. Ohjelmointiko puuttuneen?  ::)
Volle ja matka taittuu!

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi

Poissa maurei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Volvoilu on täyttä elämää, maalla ja merellä.
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #2 : 02.12.2011, 09:20:47 »
Kiitoksia  "MIKSU". Tein tuon irroittamatta akun maattoa. Ilmeisesti maaton irroitus ja virta-avaimen asennot ohjelmoi lisävalot auton muistiin. Kokeillaan muutos tehdä viikonloppuna.  :hello:
« Viimeksi muokattu: 02.12.2011, 09:23:07 kirjoittanut maurei »
Volle ja matka taittuu!

Poissa VilpuriS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #3 : 06.12.2011, 15:59:34 »
Vaatiko ohjelmoinnin, kun asentaa lisäpitkät käyttäen alkuperäistä katkaisijaa ja ottaa virran sekä ohjauksen tehtaan asentamasta pistokkeesta (ilmasuodatinkotelon vieressä)? Releelle tulee virrat mutta kytkimeltä koelaudasta ei tule ohjausvirta vaikkakin kytkimen merkkivalo syttyy. Ohjelmointiko puuttuneen?  ::)

Ostitko johtosarjan Volvolta, vai millaiset valot laitoit? Itsellä olisi sama edessä, ainut että en tarvitse sisätilaan erillistä katkaisijaa. Vai onko se pakko laittaa jos käyttää noita Volvon omia liittimiä konehuoneessa?
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 16:01:58 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 946
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #4 : 07.12.2011, 07:25:42 »
Ootko harkinnut jälkiasennus-xenoneita pitkiin? Kun laittaa 50W 4300K xenonit, ei lisäpitkiä tarvita.

Lyhyet: (edit: 35W)
http://i425.photobucket.com/albums/pp333/Miikan_photos/IMG_0004.jpg

Pitkät: (edit: 50W)
http://i425.photobucket.com/albums/pp333/Miikan_photos/IMG_0006.jpg
« Viimeksi muokattu: 08.12.2011, 16:19:26 kirjoittanut Jorma »

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #5 : 07.12.2011, 09:26:02 »
Ootko harkinnut jälkiasennus-xenoneita pitkiin? Kun laittaa 50W 4300K xenonit, ei lisäpitkiä tarvita.

Lyhyet:
http://i425.photobucket.com/albums/pp333/Miikan_photos/IMG_0004.jpg

Pitkät:
http://i425.photobucket.com/albums/pp333/Miikan_photos/IMG_0006.jpg

Itse olen suunnitellut laittavani lisäpitkät nokalle, mutta viikonloppuna keskustuita lukiessani hokasin että voishan sitä laittaa xenonit halogeenipolttimoiden tilalle pienemmällä vaivalla. Jos lisäpitkät asentaisin niin pitäs johdotukset vetää ja ottaa normipolttimot pois käytöstä jne...

Onko minkälainen urakka asentaa nuo xenonit halogeenien tilalle? Ja tuleeko minkälaisia vikailmoituksia (etenkin tuolla 50W sarjalla)?
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 946
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #6 : 08.12.2011, 16:17:57 »

Onko minkälainen urakka asentaa nuo xenonit halogeenien tilalle? Ja tuleeko minkälaisia vikailmoituksia (etenkin tuolla 50W sarjalla)?


Asennusohjeet löytyy (S60):

http://www.xenonkauppa.fi/WebRoot/Kaupat/Shops/Xenon/45C5/DEAA/9F49/2AD0/3D20/C0A8/071C/EBEA/VolvoS60_report.pdf

Laita ehdottomasti 35W H7R lyhkäsiin, ei tavallista H7 eikä 50W mitään. Yksi harhautusvastus (20W) riittää lähivaloille niin diagnostiikka ei reagoi. Pitkillä 50W HB3 eikä tarvitse mitään harhautuksia. Näin siis vm. 2002 S60.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #7 : 09.12.2011, 19:47:44 »
Mä otin lisäpitkien relelle virran suoraan pitkien piuhasta ja hyvin on toiminu jo vuosia eikä mitään vikailmoitusta tms ole. Helppo ja nopea homma. Pitkät ovat myös ilman mitään ylimääräistä katkasinta. Menee päälle ja sammuu auton omien pitkien kanssa. Ja asennus tehty tolla: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Lisavaloteline-42490/
eli rekkarin taakse tulee levy jossa on korvakkeet lisävaloille. Rekistekilpi tulee kiinni siihen levyyn. Hyvä keksintö jos aikoo joskus vaihtaa/myydä auton ilman lisäreitä. Ei jää autoon mitään ylimääräisiä reikiä näkyville ja nopea ruuvata pois. Auto on V70 Bi-Fuel -03
« Viimeksi muokattu: 09.12.2011, 19:51:34 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa VilpuriS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #8 : 09.12.2011, 21:19:58 »
Mä otin lisäpitkien relelle virran suoraan pitkien piuhasta ja hyvin on toiminu jo vuosia eikä mitään vikailmoitusta tms ole. Helppo ja nopea homma. Pitkät ovat myös ilman mitään ylimääräistä katkasinta. Menee päälle ja sammuu auton omien pitkien kanssa. Ja asennus tehty tolla: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Lisavaloteline-42490/
eli rekkarin taakse tulee levy jossa on korvakkeet lisävaloille. Rekistekilpi tulee kiinni siihen levyyn. Hyvä keksintö jos aikoo joskus vaihtaa/myydä auton ilman lisäreitä. Ei jää autoon mitään ylimääräisiä reikiä näkyville ja nopea ruuvata pois. Auto on V70 Bi-Fuel -03

Mutta käytitkö sitä Volvon omaa lisäpitkien liitintä/pihaa mihinkään? Laitoitko itse virrat akulta, ja sulakkeet väliin vai käytitkö auton omaa sulakepaikkaa?

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #9 : 10.12.2011, 09:05:44 »
Otin virran nokkapellin alta olevasta plusjohdosta eli oikeastaan suoraan akusta. Siis siitä mikä on kuskinpuolella ikkunan puolella kannen alla. Siihen siis se asennussarjan johto jossa on sulake. En tienny mitään muutakaan paikkaa-silloin. Nyt kun olen lukenut näitä juttuja niin tiiän, mutta en vaihda koska tälläkin tavalla toimii hyvin.  Samalla tavalla mulla oli pitkät (samat) myös uudessa maakaasupuntossa joskus. Siinäkään ei ollut mitään ongelmia.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa maurei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Volvoilu on täyttä elämää, maalla ja merellä.
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #10 : 12.12.2011, 14:34:22 »
Kiitoksia  "MIKSU". Tein tuon irroittamatta akun maattoa. Ilmeisesti maaton irroitus ja virta-avaimen asennot ohjelmoi lisävalot auton muistiin. Kokeillaan muutos tehdä viikonloppuna.  :hello:

 :idiot2: Ei ota onnistuakseen lisävalojen asennus. Olen pyrkinyt saamaan ohjeet mm Kuopion Avain Vaunun huollosta mutta siellä sanottiin, että tarvitsee ohjelmoinnin. Onko näin? Koelautaan on asennettu alkuperäinen katkaisija lisävaloille. Katkaisijan merkkivalo toimii pitkienvalojen kanssa oikein. Sammuu kun vaihtaa lyhkäsille sekä katkaisijan asentoa muuttamalla mutta pitää muistissa jos välillä käyttää lyhkäsillä ja vaihtaa pitkille.
Mielenkiintoni on siinä vasemmalla puolella valmiiksi asennetussa pistokkeessa. Paksumpaan johtoon tulee virta kun sulake (20 A) on paikassa viisi. Olettamukseni on, että pistokkeen ohuempi johto tulisi koelaudan kytkimeltä ja ohjaisi herätevirtaa joka kytkee sitten releen kautta lisäpitkien lamput päälle. Releen johdotus on tehtymielestäni oikein (jos tuon pistokkeen johdot olen tulkinnut oikein).       
Volle ja matka taittuu!

Poissa temmi76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #11 : 12.12.2011, 22:19:12 »
Pistokkeen ohuempaan johtoon tulee maa lisävalokatkaisijalta eli siis se releen maadoitukseen.Releen heräte/jatkuva virta tulee toiseen johtoon.

Poissa maurei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Volvoilu on täyttä elämää, maalla ja merellä.
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #12 : 12.12.2011, 22:51:04 »
Pistokkeen ohuempaan johtoon tulee maa lisävalokatkaisijalta eli siis se releen maadoitukseen.Releen heräte/jatkuva virta tulee toiseen johtoon.

Meneekö releen kytkennät näin: 30 =  +12 V akulta (sulake 30 A väliin)
                                                    86 =  herätevirta eli pistokkeen paksummasta johdosta
                                                    85 =  maadoitus eli pistokkeen ohuemmasta johdosta
                                                    87 =  johto lampuille, +12 V
                                             lamput =  maadoitus auton runkoon
Asennuksessa käytän 2-relettä eli molemmille lampuille rele. Valmiiksi asennettua pistoketta en voi hyödyntää vaan käytän pelkkiä johtimia. Asennuksen ajaksi pitänee maakaapeli irroittaa akusta, virta-avain asennossa I ja maakaapelin takaisin asennus virta-avaimen ollessa asennossa II. Kiitoksia tuesta. Palaillaan................
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 08:09:55 kirjoittanut maurei »
Volle ja matka taittuu!

Poissa temmi76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #13 : 12.12.2011, 23:40:58 »
kyllä.Kytkin omaan autooni valot juuri näin,paitsi yhdellä releellä (V70 Vm 2002).
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 00:00:00 kirjoittanut temmi76 »

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #14 : 13.12.2011, 17:11:23 »
Mitä merkitystä virta-avaimen asennolla on?  :idiot2:
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Autoracing  KL-varaosat