Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.

  • 90 Vastauksia
  • 62111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pappi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • Volvoton toistaiseksi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #30 : 02.10.2013, 08:05:00 »
Hyvä kysymys... Oisko ollut noin 25€. En kyllä muista kun kysyin koko paketin hintaa. Alle 30€ se kuitenkin oli. :)
Skoda Octavia Combi 4x4 Experience dsg -13 & Avensis 2.2D-CAT A -11...

Poissa mara h

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #31 : 06.10.2013, 05:51:03 »
Miks täytys se paneeli hommata kun omassa on tyhjiä paikkoja,miks täytyy se systeemi purkaa,eikö riitä kun ottaa tyhjän paikan peitelevyn pois ja katkasija siihen,eikä miusta maskia tartte irrottaa eikä ilmaputsarin koteloa kääntää mihinkään,liittimet on ainakin miulla siinä kotelon vieressä hyvin näkyvillä,mitä mie olen laitellu ja katellu,ni noissa vulvan työohjeissa teetettäs monasti turhaa työtä :o

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #32 : 06.10.2013, 11:02:43 »
Miks täytys se paneeli hommata kun omassa on tyhjiä paikkoja,miks täytyy se systeemi purkaa,eikö riitä kun ottaa tyhjän paikan peitelevyn pois ja katkasija siihen,eikä miusta maskia tartte irrottaa eikä ilmaputsarin koteloa kääntää mihinkään,liittimet on ainakin miulla siinä kotelon vieressä hyvin näkyvillä,mitä mie olen laitellu ja katellu,ni noissa vulvan työohjeissa teetettäs monasti turhaa työtä :o

Jos on tyhjiä paikkoja, ei tokikaan tarvi toista panelia..  jos katkaisijan saat tungettua paneelin reiän läpi, niin miksipä sitä sitten irroittelamaan, mielestäni se ei kyllä sovi.
Jos mahdut laittamaan ja kiinnittämään johdot irroitamatta maskia, niin älä irroita.
Ilmanputsarikotelon alle kiinnitetään maajohto, se ei onnistu, jos putsari on paikallaan... aina toki sen voi laittaa myös muualle.

Ohje on aina vain yksi tapa tehdä asia, ohjeessa ei yleensä työnnetä kättä sinne ahtaimpaan väliin, johon ei jokaisen käsi sovi.
Ohjeesta tulisi aika pitkä, jos siihen ympättäisiin kaikki eri variaatiot siitä, miten sen voisi tehdä..  ja esim. volvon kytkentäkaavioon on voitu laittaa lisävalojen maapiste vain yhteen kohtaan, olisi hassua, jos siellä olisi maapisteitä 10kpl ja selityksenä, että se piste on siellä, mihin joku sen nyt on sattunut sitten tökkäämään, että koitappa kattella :D

Monesti homman saa ihan oikeasti suoritettua nopeammin, kun hieman tekee työtä esivalmisteluissa, eli jotain osia purkaa pois edestä...   kuten vaikka faceliftin xenon polttimon vaihto..  onnistuu puskuria ja umpiota irroittamattakin, jos vain on näppärä käsistää ja omaa pienet kädet, mutta jos on vähänkin isompi käsi tai ranteessa ei ole kolmea taittuvaa kohtaa, niin purkurin ja umpion irroittamiseen menee vain hetki siihen nähden, mitä siihen menisi, kun räpeltää sinne päin.

Tarkoittaa siis sitä, että ohjeita saa aina soveltaa, kun vain ymmärtää ohjeen oleellisen tarkoituksen.
Mikäli ei ymmärrä mitä on tekemässä, ohjetta säntillisesti noudattamalla sen pystyy tekemään oikein.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2013, 11:05:59 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #33 : 08.11.2013, 19:26:55 »
Onko tuohon putsarikotelon vieressä olevaan liittimeen saatavilla irtovastkappaleita? Ts. onko se joku standardijuttu? Vai vetäisenkö piuhat poikki, ja kolvaan releen piuhoihin kiinni?

Poissa jarip

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • Volvo V70 2,4 diesel
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #34 : 10.11.2013, 15:22:48 »
En ainakaan minä Motonetistä löytänyt enkä jaksanut sen enempää etsiä vaan katkasin liittimen ja jatkoin johdot releelle.

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #35 : 11.11.2013, 12:52:29 »
Sittenpä sivuleikkurit käyttöön. En vielä kerennyt kurkkimaan miten paljon sitä johtoa on siellä jemmassa, että mahtuuko se tulemaan lokasuojan päälle asti kolvattavaksi?

Poissa vulva82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #36 : 27.11.2013, 08:36:46 »
Hieman tähän aiheeseen liittyen olen asentanut lisävaloja (Hella 3003) vm. 2005 V70seen ilman Volvon asennussarjaa. Valot on nyt asennettu keulalle ja sähköt on vedetty poislukien herätevirtaa releelle. Monesta ohjeesta löysin että herätevirran saa ryöstettyä kuskin puolen pitkien johdosta. Olisiko jollain tarkempia koordinaatteja mistä johdosta virta kannattaa ryöstää?

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #37 : 10.12.2013, 23:23:41 »
Saa sen virran sieltä pitkien valojen plussasta otettua, mutta Volvon omalla napilla saisit ne valot pois tarvittaessa. Vai oletko vetänyt releen maan katkottavaksi omalla napilla kabiiniin?

Poissa hama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #38 : 12.12.2013, 11:37:13 »
Kyselimpä oulun wetteriltä hintoja lisävaloasennussarjalle s60 malliin vm06. 300€ +peitelevy kytkimelle 22€ + tulpat ylimääräsiin reikiin 4kpl 35€.  = 357€  :idiot2:. Lisäksi tietenkin vielä ite valot. kytkimen ja releen sais 80€ ja tietenkin se peitelevy vielä tulppineen +57€. Ei niin halpaa että lähtisin ostamaan. Valotehoa kuitenkin tuohon kaipaisin ja onko se sitten helpoin ja kustannustehokkain homma laittaa ne xenonit h9 polttimon tilalle > http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/luminalights-xenon-muutossarja-h9-55w/1010500130/

Herjaako mitenpaljon tuonjälkeen. On kuitenkin watit sinnepäin alkuperäsen 65w polttimon kanssa että tuleeko valovikailmotuksia yms.?
Volvo s60 2.5t / MB ML270

Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #39 : 13.12.2013, 01:57:04 »
Nyt palaa lisävalot. Kiitos kaikille jotka minullekin vastasitte.

Ostin napin Volvon merkkiliikkeestä, 25 euroa. Asennus ohjeen mukaan, eli akun kenkä pois, virrat päälle ja akun kenkä kiinni. Pelasi heti.

Rele ja lisävalojen johdot Motonetistä 8 eur. Liitin heräte- ja varsinaisen virran putsarikotelon vieressä olevaan paksumpaan johtoon ja releen maadoituksen ohuempaan johtoon. On muuten ahdas paikka operoida piuhat kiinni, vaikka kotelon purkaa pois.

Leikkasin siis liittimen irti, ja laitoin apicot tilalle.

20 A sulake konehuoneen sulakereikään nr. 2. Lisäksi johtosarjassa on vielä oma sulake.

Käytännössä siis osat saa alle 40 eurolla + valot erikseen.

Käsittääkseni tuon napin asennus on vielä helpompaa uudempaan malliin, siis tuohon 06:een. Piti nimittäin hetki pähkäillä, että sain lämmityslaitteen säätimestä purettua tuon peitelevyn irti, mutta lähti ehjänä! Uudemmassa se taitaa olla helpommalla kiinni.

Tuo 300 eur sarja on niitä juttuja, millä maksetaan sitä lasipalatsia. Tulee kallis metrihinta 1,5 mm2 johdolle.

Poissa hama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #40 : 13.12.2013, 20:58:06 »
Niin itellä on 3 kpl kytkimiä jo käytössä. Eli joutus ostaan sen kytkimen 30€ + uus peitelevy/tulpat 57€.  Eli se 87€ menis pelkästään siihen että saa jonku napin ohjaamoon :D. Sikamaiset hinnat suorastaa. Ei varmaan ihme jos ei mene kaupaksi. Pitänee tutkia miten sitä sais vaikka jonku piilokytkimen jalkatilaan. Vai onko tuossa millanen operaatio vetää omaa piuhaa hyttiin. Ja tekis ihan vanhaan malliin kytkennät. Jos kerta siihen pienempään valmiiseen piuhaan tulee napin maa, jos oikein ymmärsin? Vai saisko siitä kuitenkin sen ohjausvirran omalle releelle josta menis maa sitten hyttiin omalle katkaisijalle? Päävirta sitten siitä akun + pisteestä konehuoneesta lisävaloille. Senverta poweria olis tarjolla mutta saa nähä kumpaan autoon menee.
Volvo s60 2.5t / MB ML270

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #41 : 13.12.2013, 21:18:05 »
Mulla ollu monessa "koppurassa", lisäpitkät. Yhdessäkään ei katkaisinta ohjaamossa, jossakin ollut konehuoneessa. Mitä noita erikseen tarvii sammutella?? :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa hama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #42 : 13.12.2013, 21:36:09 »
Sama täällä että monessa koppurassa, mutta kaikissa ollu katkasija. Joskus on vaan hyvä saada ne pois. Lumisatellaa sumussa yms. Ja muutenkin nyt tulossa semmoset valot jotta ei tartteis jokapaikassa muutenkaan palaa, mutta NÄKEE kun on tarvis. C:-) O:-)
Volvo s60 2.5t / MB ML270

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #43 : 13.12.2013, 21:42:37 »
Joo, tahtoo vain sade ja sumu olla sellasta, että ajettava lyhkäsillä. :hello: poistun vasemmalle.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm 2006, lisäpitkien asennus.
« Vastaus #44 : 06.01.2014, 13:42:26 »
olin jo polttimon kantoja mittaamassa, kun huomasin että valojen maajohto on tallin lattialla :D sitte tuli hoppu ja pistin releen kanssa niihin konehuoneen vasemman reunan maadotuspisteisiin, ensin kokeilin väliaikaisliitoksella, niin että rele oli siihen alkuperäiseen liittimeen kytketty, mutta ne liitokset ei pelannu. Jatkuva virta sulakerasian vierestä akulta. Sitten ku pistin maat siihen varmaan paikkaan, niin valot palo ilman että virrat oli päällä. Miten tästä lähtis kehittään?..
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

 

Kulkukoira  Proturbo