Elekma  Autoracing

S60 "Moottorin teho alentunu" ja "moottorin ohj.järjestelmä vaatii huoltoa"

  • 54 Vastauksia
  • 50572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Täytyy myöntää, ettei ongelma ole vaivannut minuakaan vuoteen koska auto vaihtui toisenmerkkiseen :)
Mielenkiinnollaa oottelen, että millasia uudet mallit Volvon omilla uusilla moottoreilla tulee olemaan...

Poissa Curtiswolfe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Minulla vika korjaantui putsaamalla kaasuläpän sekä huohottin järjästelmän. Oli paskaa kertynyt huohottimen öljynerottimeen. Sen koommin ei ole vikaa tullu ja 5000km tullu ajeltua sen jälkeen. toivottavasti ny korjaantu sitte.

Poissa Pertsa69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Itellä tuommonen V70 D5 -04 ja tuli tuo sama ilmoitus muutaman kerran ja tehot tippu kans ja kierroksia ei saanu juurikaan yli 2000.
Aina kun käytti virrat pois niin kävi taas normaalisti. Aina kun kiihdytti kovemmin niin sama ilmoitus ja samat oireet. Luettiin vikakoodit ja ilmoitti et, "Jakotukin paine-ero negatiivinen". Vikakoodi siis viittas siihen et mylly ei saanu tarpeeksi löpöä. Vaihdettiin polttoainesuodatin ja nollattiin vikakoodit. Ei mitään ongelmia sen jälkeen.  :)
Kysymällä seleviää pitkälle 8-)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Auto on v70 2.4 vapari 02
viesti sanoo että moottorijärjestelmä vaati huollon mikä vois olla vikana ku on vaihdettu ilman ja bensan suodatin, tulpat ja akku.
vika koodia ei anna ja joka toisella kiihdytyksellä ei oo tehoja ja auto pätkii
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Taikaratsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Auto on v70 2.4 vapari 02
viesti sanoo että moottorijärjestelmä vaati huollon mikä vois olla vikana ku on vaihdettu ilman ja bensan suodatin, tulpat ja akku.
vika koodia ei anna ja joka toisella kiihdytyksellä ei oo tehoja ja auto pätkii

Varmasti antaa vikakoodia, jos herjaa tuota moottorijärjestelmä vaatii huollon. Saattaa olla puolavikaa, jos pätkii. Koodien luku kunnollisella testerillä.
Vikakoodien lukua pk-seudulla. Myös RTI navien korjaukset ja kartat.

Poissa arska638

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Oireet aika samat, eli hidastaessa "joulukuusi" "Moottorin teho alentunut" ja tyhjäkäynti kuin olisi kaasuläppäkotelo aivan susi.
Ajatellaanpa ensin herjaa liian suuresta lämpötilailman erosta (ECM-120D) kun kuski jättää juuri -15-20 asteen pakkasesta ajetun auton noin tosi kosteaan ilmaan +10-+15 asteen parkkiluolassa.
Tunkkaiseenkosteaan parkkiluolaan ajaessa alkaa tiivistyä kosteutta vähän joka puolelle moottorin ilmanottoa, mutta myös kertyä lämpötilaeroja. XC90:n ahtopainepuolen lämpötila-anturihan on siellä välijäähdyttimen alavasemmassa nurkassa.Mutta IMM onkin siellä aivan moottorin lähellä ja ei mene kauaa kun ne IMMn lämpötila-anturin lukemat on aivan nurinkurisia ahtopainepuolen lämpötila-anturin lukemiin verrattuna (pakkasella vielä mukamas?)
No sitten se pelätyin herja tällaiseen hyvin yksinkertaiseen tapahtumaan liittyen, eli https://www.dtcdecode.com/Volvo/ECM-929D.
Ei siinä ollut sen kummempaa oikeastaan, kuin että tiivistynyt vesi jäätyi kaasuläppäkoteloon.
Oli ns. paskat housussa haeskellessa noiden ilmoituksien kanssa: ECM-929D ei ole tullut enää sen jälkeen takaisin kun olen sulatellut ja kuivatellut auton kunnolla. Tämä voisi ehkä selittää jos joskus tulee haamu ECM-929D eikä huollossa löydy mitään vikaa.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2021, 13:08:27 kirjoittanut arska638 »

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Joo tuo kaasuläpän nokeutuminen ja sitä kautta jumiutuminen näissä isoissa paljon ajetuissa diiseleissä yleistä.. olisi hyvä välillä puhdistaa tuo kotelo ja läppä.
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6038
Bensoissahan on paljon kaasuläppäongelmia, mut ikinä kuullut näistä dieseleistä samaa, mimmoinen läpänkaltainen niissä edes on?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
https://www.nimark.fi/buy/kaasulapan-kotelo_volvo_xc70_ii_136_d5_awd_bosch_0280750520/?gclid=Cj0KCQiAwqCOBhCdARIsAEPyW9k9fJ8edMCpOfi7Y0-jKlYxtRwSLvS3I3j-MAn8IJn_tCdd8q4X5f4aAmeuEALw_wcB  tuommosta tarkoitin ja olikohan niin että jos EGR käytössä/ poistettu niin edes auttaa tuota jumittamista. Mutta helppo irroittaa ja puhdistella välillä.
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 947
  • www.vrcf.fi
Aivan samaa herjaa tulee myös S40 1.8 '06. Laajennan toisen palstan puolelta jakaakseni ajatuksia. Eli meillä on ollut kyseinen auto vuosia, olen itse kunnostanut moottorin, jolle on tyypillistä ihan tolkuton öljynkulutus. Moottori ei kuluta öljyä, siitä on uudet tulpat, EGR on putsattu ja toimii, imuilman lämpötilamittaus on uusittu.
Suoraa tai mutkaista tietä näkymättömiin ilman ongelmia mutta usein kaupunkiajossa kone ottaa nokkiinsa, jossain liikennevaloissa syttyy keltainen, moottorin teho alentunut joka yleensä kuittaantuu käyttämällä virrat pois. Aiemmin koodeja (BSR lukija ja Vida) oli lambda (vaihdettu), kaasupoljin (avattu, putsattu, liittimet käsitelty antikorroosia suihkeella, myös CEM pää) ja kaasuläppäkotelo. Kaasuläppäkotelo on helppo ottaa pois ja putsata. Siinä vain ei yleensä ole mitään putsattavaa, ihan kiiltävä ja jotain pientä harmaata jää rättiin kun liuottimella pyyhkii. Yleensä putsaaminen kuitenkin auttaa muutaman viikon - mutta auttaako putsaaminen vai se, että läppäkotelon johto on ollut irti? Olemme myös nollanneet asetukset eli akku irti, oikosulkee auton +/- kaapelit jotta varaukset tyhjenee kaikista ohjainpiireistä ja vartin päästä akku takaisin, auto käyntiin ilman valoja, ilmastointia ja muita kulutuskojeita. Ohjain lataa uudet parametrit noin kymmenessä minuutissa.
Kaiken tämän puuhastelun jälkeen vikaa voi odottaa lähiviikkoina hiljaisemmassa ajossa.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2021, 11:02:45 kirjoittanut Jorma »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo