Jatketaan nyt vaikka tähän ketjuun, kun en parempaa ensi hätään löytänyt ja ylläpito varmaan siirtää tarvittaessa oikeaan paikkaan.
Tilanne: S60 D5 -05 167t km. Auto omistuksessa kuukauden ja ~1200 km.
Vein auton jakopäähuoltoon ja öljynvaihtoon ja aamulla tuli soittoa huollosta:
Kysyivät että olenko havainnut, että volle käy vajailla pytyillä. Sanoin että kylmänä se on ravistanut aika paljon, mutta muuten en osannut sanoa juuta en jaata.
Iltapäivällä uusi puhelu ja tilanneselvitys:
Moottorin tukikumi lopussa ja pakoputken kannatin rikki, annoin luvan vaihtaa. Kakkospytyn suutimen johdon irroituksella ei vaikutusta käyntiin, en antanut lupaa vaihtoon. Puhelimessa sanoivat, että suutin voi ajoittain toimia, mutta koko tämän päivän ajan on käynyt vajaalla.
Kävin hakemassa auton huollosta ja hieman viileellä koneella startatessa kone ei enää ravistanut juurikaan. Nähtävästi uuden tukikumin vaikutusta...
Mutta käynnistä en vieläkään osannut sanoa suoraan että tämänhän käy neljällä. Ensimmäinen viispyttynen ja diesel mulle, joten en osaa nähtävästi vaan kuunnella oikein?
Viikonloppuna minulla on nähtävästi mahdollisuus päästä kuuntelemaan kaverin D5 moottorilla olevaa Volvoa ja verrata käyntiääntä.
Kaupungissa kun olen käytännössä pelkästään ajanut viimeajat niin vedoissakaan en ole huomannut puutetta. Täytyy varmaan käyädä kokeilemassa moottoriteillä kaverin kanssa...
Nyt siis keskustellaan myyjäliikkeen kanssa miten asia hoidetaan. Minun mielestä aika selvää, ettei mun piikkiin mene ainakaan kokonaisuudessaan. (uusi suutin 456 + työt ~100)