Autodiagnoosi  Carcom Oy

D5 suuttimet

  • 79 Vastauksia
  • 56041 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
D5 suuttimet
« : 02.06.2011, 15:13:30 »
Osaisko joku kertoa kun on vaihdettu ohivuodon takia uudet tiivisteet pariin suuttimeen.
Nyt käyntin lähtö parani huomattavasti, mutta mikäs mahtaa nyt olla vinossa kun napsuttaa/nakuttaa kun on veto päällä noin 1600-3000 kierrosten välisellä aluveella?   :'( ei taida tällä merkillä tervettä päivää olla tiedossa
Volvo V70 D5 -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #1 : 02.06.2011, 18:24:00 »
Osaisko joku kertoa kun on vaihdettu ohivuodon takia uudet tiivisteet pariin suuttimeen.
Nyt käyntin lähtö parani huomattavasti, mutta mikäs mahtaa nyt olla vinossa kun napsuttaa/nakuttaa kun on veto päällä noin 1600-3000 kierrosten välisellä aluveella?   :'( ei taida tällä merkillä tervettä päivää olla tiedossa

Muistaisin jonkun korjanneen suuttimen uusimisella vastaavan äänen, mutta eipä vastaavan tyyppinen ääni aina samasta syystä tule.

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #2 : 03.06.2011, 09:01:07 »
Eikö kukaan ole perehtyny mikä ääntä aiheuttaa? Voisko olla vuotava kärki tai väärä poltoaine paine tietyllä kierrosaluveella?
Volvo V70 D5 -02

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #3 : 03.06.2011, 09:12:56 »
Eikö kukaan ole perehtyny mikä ääntä aiheuttaa? Voisko olla vuotava kärki tai väärä poltoaine paine tietyllä kierrosaluveella?

Nakutus kaasua painaessa tarkoittaa sitä, että joku suuttimista falskaa sylinteriin koko ajan. Se tarkoittaa, että polttoainetta suihkuaa koko ajan ja kyseinen sylinteri sytyttää jo pelkästä paineesta paljon ennen männän tuloa yläasentoon. Tämä on vaarallista, koska kyseiseen sylinteriin tulee suurempi kuormitus. Se vuotava injektori olisi syytä vaihtaa mahdollisimman nopeasti, koska tuollainen voi polttaa reiän mäntään, mikä onkin jo kalliimpi juttu korjata. Ilmeisesti autollasi on senverran ajokilometrejä, että koko kierros suuttimia pitäisi vaihtaa lähiaikoina. Mitä ne ajokilometrit ja vuosimalli ovat?
« Viimeksi muokattu: 03.06.2011, 09:17:29 kirjoittanut Nortti »

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #4 : 03.06.2011, 21:24:52 »
ajettu 278000km ja vuosimallia 02. riittääkö niihin jos vaihtaa vaan uudet käret kun nehän siellä sitä vuotaa.
Volvo V70 D5 -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #5 : 03.06.2011, 22:15:29 »
ajettu 278000km ja vuosimallia 02. riittääkö niihin jos vaihtaa vaan uudet käret kun nehän siellä sitä vuotaa.

Vie suuttimet johkin korjaajalle, ammattilainen kyllä osaa sanoa penkittämällä ja tarkastamalla suuttimen, että saako siitä kalua perus huollolla vai ei.

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #6 : 06.06.2011, 21:28:51 »
Olihan uudet suuttimet samaa luokkaa kuin vanhat? Eli suuttimen päällä ympyrän sisällä oleva numero?
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa carlokin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #7 : 07.06.2011, 19:35:34 »
Minulla -02 D5 ajettu 584000.Nakuttaa/kilistää 2000-3000 välillä ihan sairaasti.Olen ajatellut että josko suuttimissa vikaa.Nythän se taisi luetun perusteella varmistua.Tietääkö kukaan kymenlaaksossa noiden korjaus paikkaa?Mitähän yleensä kustantaa?Vaiko netistä käytettyjä 100€ kappale?Kertokaa volvo veljet......

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #8 : 07.06.2011, 22:26:02 »
oli samaa luokkaa kun otin irti pari jja käytin tiivisteen vaihdossa ja nyt ne samat on ruvennu nakuta täytyy kait vaihtaa käret niihin. jospa sillä loppus savutus ja nakutus
Volvo V70 D5 -02

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #9 : 09.06.2011, 19:02:00 »
Mulla kanssa kuuluu "kilinää" vedättäessä, eli suuttimet siinäkin tapauksessa? -vähän laiska käynnistymään..

-05 D5 ja kilsoja about 190tkm..

Poissa raine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #10 : 12.06.2011, 15:03:26 »
Sama täällä ja starttauttaa aika pitkään.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #11 : 15.12.2011, 17:24:24 »
Jatketaan nyt vaikka tähän ketjuun, kun en parempaa ensi hätään löytänyt ja ylläpito varmaan siirtää tarvittaessa oikeaan paikkaan.

Tilanne: S60 D5 -05 167t km. Auto omistuksessa kuukauden ja ~1200 km.
Vein auton jakopäähuoltoon ja öljynvaihtoon ja aamulla tuli soittoa huollosta:
Kysyivät että olenko havainnut, että volle käy vajailla pytyillä. Sanoin että kylmänä se on ravistanut aika paljon, mutta muuten en osannut sanoa juuta en jaata.

Iltapäivällä uusi puhelu ja tilanneselvitys:
Moottorin tukikumi lopussa ja pakoputken kannatin rikki, annoin luvan vaihtaa. Kakkospytyn suutimen johdon irroituksella ei vaikutusta käyntiin, en antanut lupaa vaihtoon. Puhelimessa sanoivat, että suutin voi ajoittain toimia, mutta koko tämän päivän ajan on käynyt vajaalla.

Kävin hakemassa auton huollosta ja hieman viileellä koneella startatessa kone ei enää ravistanut juurikaan. Nähtävästi uuden tukikumin vaikutusta...
Mutta käynnistä en vieläkään osannut sanoa suoraan että tämänhän käy neljällä. Ensimmäinen viispyttynen ja diesel mulle, joten en osaa nähtävästi vaan kuunnella oikein?
Viikonloppuna minulla on nähtävästi mahdollisuus päästä kuuntelemaan kaverin D5 moottorilla olevaa Volvoa ja verrata käyntiääntä.
Kaupungissa kun olen käytännössä pelkästään ajanut viimeajat niin vedoissakaan en ole huomannut puutetta. Täytyy varmaan käyädä kokeilemassa moottoriteillä kaverin kanssa...

Nyt siis keskustellaan myyjäliikkeen kanssa miten asia hoidetaan. Minun mielestä aika selvää, ettei mun piikkiin mene ainakaan kokonaisuudessaan. (uusi suutin 456 + työt ~100)
« Viimeksi muokattu: 15.12.2011, 17:29:14 kirjoittanut Itsok »

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #12 : 16.12.2011, 13:49:43 »
Myyjäliike selvittää saavatko jostain edullisemmin vaihtosuutinta ja haluaavat että oma mekaanikko vaihtaa sen.
Voinko luottaa siihen, että myyjäliike käyttää alkuperäissuuttimia eikä esim mahdollisia tarvikeosia, jotka ei käy kunnolla Volvon moottoriin?

Onko liikkeen puolesta suutinta vaihtaessa mitään erikoista? Huoltopuoli liikkeeseen on vasta auennut tässä kuussa. Jokatapauksessa kovin skeptisesti suhtautuivat Käyttöauton raportointiin, että autosta on suutin rikki. Lähinnä ohimennen "epäilivät" että ovat siellä rikkoneet sen.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #13 : 16.12.2011, 15:19:01 »
Jos tosiaan on ollut suuttimen liitin irti, eikä se ole vaikuttanut käyntiin mitenkään, on mahdollisuuksina ne, että suuttimessa tai suuttimen ohjauksessa (johdot, liitokset ohjainlaite) on vikaa.
Tai no, tietysti voi olla mahdollisuuten myös vika moottorissa.

Se, että joku sylinteri ei polta ainetta näkyisi periaatteessa pakokaasutesterillä happi-arvon runsaana kasvuna (referenssi arvo tähän vaikka sitten toimivasta samanlaisesta autosta.)
Jos polttoaine-ilma seos ei pala, sylinteri toimii kuin ilmapumppu ja vain pumppaa ilmaa pakoputkeen.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #14 : 16.12.2011, 15:46:22 »
Jos tosiaan on ollut suuttimen liitin irti, eikä se ole vaikuttanut käyntiin mitenkään, on mahdollisuuksina ne, että suuttimessa tai suuttimen ohjauksessa (johdot, liitokset ohjainlaite) on vikaa.
Tai no, tietysti voi olla mahdollisuuten myös vika moottorissa.

Se, että joku sylinteri ei polta ainetta näkyisi periaatteessa pakokaasutesterillä happi-arvon runsaana kasvuna (referenssi arvo tähän vaikka sitten toimivasta samanlaisesta autosta.)
Jos polttoaine-ilma seos ei pala, sylinteri toimii kuin ilmapumppu ja vain pumppaa ilmaa pakoputkeen.

Niin, tähän minun on vaikea tällä hetkellä ottaa kantaa, että missä vika varsinaisesti sijaitsee. En osaa sanoa, mitä kaikkea mekaniikko on varsinaisesti testannut. Pelkästään suuttimen liittimen irroituksen, vai myös tuleeko liittimielle oikeanlaista sisältöä.
Hehkut on kuitenkin kunnossa.

 

Futurez  Kulkukoira