Elekma  Autoracing

V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat

  • 144 Vastauksia
  • 53285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #135 : 15.04.2016, 23:20:44 »

On tämä arvuuttelu mukavaa netissä .Pakko arvuutella ,kun testerit sanoo että autossa ei ole mitään vikaa.
otin  amatööri kuvaa,auto päätti heittää taas vian pahimmoilleen.Tällä hetkellä tuolla autolla ei viitsi edes ajaa ja eikä varmaan kannatakkaan?  Auton tärinä kiihdyttäessä aivan kauheaa, tehotonta ja tahmeaa.

sattuuko joku tietämään minkä niminen se solenoidille tuleva liitin on? rapisi johtojen juuresta eristeet meinasin vaihtaa tai koittaa purkaa tuon vanhan ja kasata vähän terveemmästä kohdasta. puretaanko samaan tapaan kuin esim ns. deuzt liitin?

Kuuluuko muilla tuo putputus vai onko pelkkää nykimistä/tehottomuutta?

Varmaan ihan sattumaa ,mutta varmaan 4 kerta kun bensavalo syttyy heti heittäytyy auto tuollaiseksi.

Mistä pasi ostit sen tarvike solenoidin?  Jos video toimii se on 7 ihme



https://vimeo.com/163019814

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #136 : 15.04.2016, 23:56:28 »
Osaako joku sanoa miksi se vikavalo rupeaa vilkkumaan aina n.2500 kierroksen kohdilla?? vilkkuu siis 7 kertaa. En ole ikinä nähnyt tuollaista. on ihmeellistä ,kun putsasi säätimen ja teki huuhtelun auto meni kokonaan "putputus" tilaan (vikavalo palaa koko ajan) eikä lähde pois, ennen näitä toimia autohan meni vain välillä aivan kauheaksi mutta, aikaisemmin jos meinasi hyytyä täysin käväisi kaupassa ja auto toimi taas melko hyvin. Säädintä odotellessa   *kahvia->
« Viimeksi muokattu: 22.04.2016, 22:09:15 kirjoittanut teukka___ »

Poissa temski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #137 : 16.04.2016, 11:47:23 »
Taitaa minulla olla seuraavana puristus paineiden mittaus. En usko että solenoidi vaikuttaa niin paljon.  Venttiili minun tuurilla paskana . Mikäs  se  kuusakosken numero on  :'(

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #138 : 16.04.2016, 11:51:58 »
Mistä pasi ostit sen tarvike solenoidin?

http://www.partsforvolvosonline.com

Tuolta ostin. Tilasin wetteriltä juuri uuden, niin katsotaan oliko viallinen osa...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #139 : 16.04.2016, 11:53:27 »
Taitaa minulla olla seuraavana puristus paineiden mittaus. En usko että solenoidi vaikuttaa niin paljon.  Venttiili minun tuurilla paskana . Mikäs  se  kuusakosken numero on  :'(

Vaikutaa kyllä todella paljon. Minulla kun välillä toimi kunnolla niin uskomaton ero on.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #140 : 17.04.2016, 18:13:32 »
Tyhmä kysymys ,mutta mikä oli syynä tuolta tilaamiseen? ei kyllä tahto suomesta löytyä tarvikkeena vaikka kuinka olen etsinyt.

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #141 : 17.04.2016, 19:08:39 »
Tyhmä kysymys ,mutta mikä oli syynä tuolta tilaamiseen? ei kyllä tahto suomesta löytyä tarvikkeena vaikka kuinka olen etsinyt.

Hinta ja oletin olevan alkuperäisosa...
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #142 : 28.04.2016, 19:22:39 »
Mitäpä kuuluu pasille autoineen  ;D

Itse koitin eilen varmaan jo 10 kertaa puolanjohtoja irroitella muuttuuko käynti ja 3 kohdalla nappas ei mitään vaikutusta käyntiin. Puola vikaa alusta asti epäillyt ja nyt ,kun tuota puolaa ,jota rikkinäiseksi luulen menee sörkkimään putputus hävisi välillä kokonaan vaihdoin vielä puolan paikkaa ja nyt on kyllä keijolla vahva tunne viasta aika tuuri taisi käydä, koska edelliset johdon irti/pois otto vaikutti käyntiin aina. Onneksi ei solenoidi kerinnyt matkaan,puolalla koitetaan. Mutta mysteeri kyllä on jos korjaantuu.MIKSI testeri ei näytä vikaa?????

Poissa Pasi Jukola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #143 : 28.04.2016, 20:05:50 »
Mitäpä kuuluu pasille autoineen  ;D

Itse koitin eilen varmaan jo 10 kertaa puolanjohtoja irroitella muuttuuko käynti ja 3 kohdalla nappas ei mitään vaikutusta käyntiin. Puola vikaa alusta asti epäillyt ja nyt ,kun tuota puolaa ,jota rikkinäiseksi luulen menee sörkkimään putputus hävisi välillä kokonaan vaihdoin vielä puolan paikkaa ja nyt on kyllä keijolla vahva tunne viasta aika tuuri taisi käydä, koska edelliset johdon irti/pois otto vaikutti käyntiin aina. Onneksi ei solenoidi kerinnyt matkaan,puolalla koitetaan. Mutta mysteeri kyllä on jos korjaantuu.MIKSI testeri ei näytä vikaa?????

Eilen sain uuden wetterin solenoidin paikoilleen ja pelaa hienosti. Ei tosin uskalla nuolaista vielä... aiemmassa ei ollut muuta alkuperäistä varmaan kuin alumiinipesä. Siinä oli Volvon leimat, mut muuten taitaa olla sontaa.
850 2.4 20V -95 (ex)
V70 XC 2.4T 20V -98 (ex)
850 2.4 20v -96
V70 T5 2.3 -00

Poissa teukka___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5/2,5T tehottomuus alakierroksilla/VVT ongelmat
« Vastaus #144 : 01.05.2016, 11:21:33 »
Jep. Hyvä homma

Minulla kävi kyllä tuuri kun, kävin vielä nyppimässä niitä puolan johtoja,uusi puola ja hienosti toimii, rupesin juuri tottumaan 4 pytttyiseen  ;) no ei, on kyllä mukava kun vika selvisi ja auto toimii.

Eräs nimeltä mainitsematon (laakkonen) oli tehnyt  vanhan papan bemariin n.5000e remontin eikä vikä korjaantunut. Pienempi paja katsoi autoa,auto tuli  kuntoon ja lasku 50e.Tämä vaan siksi kuinka paljon tehdään turhaa remonttia/rahastusta,tämänhän kaikki jo tietääkin...........

Jos minulla tippuisi satasia pers taskuista ensimmäinen testeri tulos näytti siis kaasuläppää,nokansolenoidi, ja varmuudeksi olisi varmaan vaihdettu nokkapyörä=4 numeroinen lasku. toinen ottohan eri paikassa ei näyttänyt vikaa kuin takaluukuulle,kun lasinpyyhin otettu pois ettei kuiviltaan vetele.

Ei uskalla itsekkään vielä nuolaista,mut jos tähän jää selvisi vähällä e määrällä.

Se tässä ihmetyttää. Miksi tuo ei testereissä näkynyt?

 

Elekma  Autoracing