Carcom Oy  Ateho

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #285 : 21.12.2018, 13:40:21 »
Asia kunnossa. T niinkuin turbo jää

Vähänkään isommilla (kuin pikku mitsut) suosittelen A tai V nokkaa, muista ei omakohtaisesti enempää tietoa...  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #286 : 21.12.2018, 14:25:50 »
No V löytyi tuosta kannesta. Se isompi ahdin vaan puuttuu :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #287 : 21.12.2018, 17:12:03 »
Kyllä sen nokan vaihdon huomaa kelloa vasten, ihan suoralla että mutkaradalla vakioahtimellakin. Suosittelen, ihan mitä tahansa paitsi noita tuhnunokkia. VX3 ei ole mikään kovin raju nokka kyllä muutenkaan. Sekä ajomukavuutta parantaa huomattavasti kun vetoalue on vähän pidempi kuin 800 -> 1100RPM.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #288 : 21.12.2018, 22:10:25 »
Aloitan T:llä niin pääsee vertaamaan vaikuttaako kansi mitenkään.

Syyläri saapui ja siinä oli mukana tälläinen asennussarja. Muovipussissa kuvallisten ohjeiden kanssa. Hieman nauratti :D.



No tehdään kuten ohje sanoo
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4622
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #289 : 22.12.2018, 09:52:34 »
noin minäkin oon tehnyt,ainut et musta nippari ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #290 : 22.12.2018, 11:14:37 »
Kyllä sen nokan vaihdon huomaa kelloa vasten, ihan suoralla että mutkaradalla vakioahtimellakin. Suosittelen, ihan mitä tahansa paitsi noita tuhnunokkia. VX3 ei ole mikään kovin raju nokka kyllä muutenkaan. Sekä ajomukavuutta parantaa huomattavasti kun vetoalue on vähän pidempi kuin 800 -> 1100RPM.

Olet kyllä paska trollaamaan... Taas.

Todistetusti vx3:lla hävisi yli 50nm ja tuli joku 3hp lisää. Pakopaineet nousi taas tuplasti (2bar mittari ei riittänyt). 16t ahtimella.

A oli huomattavasti fiksumpi, ehkä jopa valinta t:n tilalle. Muttei vakio ahtimella.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #291 : 22.12.2018, 23:28:21 »
Vaikka lipsuu off-topicciin, niin oon monasti ihmetellyt noita niin totaalisen erilaisia kokemuksia näistä nokkien vaihteluista, ja alan olla päätynyt siihen että bulkkivirilastulla vakiokartalla bulkkivirilastulla vakiokartalla voi seoskäytös jne toimia jopa fiksummin jollain ns "kireämmällä" nokalla, kun tuolla vakion idioottirikkaalla ylärekisterillä  ??? Tää on semmonen ikuisuusvääntö, että olispa oikeestaan varsin jännä viritellä pakopainemittari kii ja lähteä vakiorautasella vermeellä käymään dynossa. Itse asiassa muulikin tuohon testiin voisi löytyä, ja hyllystä pitäis löytyä ainakin T, M ja A nokat, ja mulla on vielä yksi V. Kuka sponssaa dynoaikaa sen 4h, kai tunnissa aina nokka vaihtuu ja veto tehdään ennenko vaihdetaan seuraava keppi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #292 : 23.12.2018, 06:22:33 »
Meillä on dynossa käyny noita LH jetti moottoreita joitakin ja kun oikein muistelee niin en tiedä yhtäkään jossa esim seoskäyttäytyminen olisi ollut jotenkin edes järkevää.  Koko vedon ajan on aina jotain omituista nyhtämistä.

Ja sen näkee käppyröissä selvästi. 

Lambda pyrkii olemaan mukana liian pitkään ja sitten se rykäsee jossakin vaiheessa seosta paksulle yms...

Varmaan kun on hierottu kohdilleen niin on hyvä mutta sellaista en itse vielä ole nähnyt.
Eli ei mikään ihme että eri nokka vaihtajien toimesta on eri tulokset...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #293 : 23.12.2018, 17:33:59 »
Näinhän se on. Tämä oli järkevä soppainen molemmilla ja sitä myöden vertailukelpoinen.

Mutta jokainen fiksu ihminen voi päätellä myös jos on perunan kokoinen turbo pakopuolelta, vaihdetaan mopo 0 overlap nokka toiseen, missä lähinnä imua kasvatettu reilusti, overlappia reilusti ja pako pysyy pienempänä. Pakopaineet järjettömät... Se pilleri huutaa ittensä hengiltä.

Persedynolla tuo vx3+t tuntu ripeältä kun veti vain viimeiset 3000rpm. Todellisuudessa hävisi "vain" alhaalta yli 50nm, sen jälkeen ahdin tukkoon = helvetisti kulmikkaampi ja hitaampi ajaa.

Isommalla ahtimella (8# pesä td05 oli hieman liian pieni) t nokka ihan lussu ylhäältä. V nokalla ei hävitty varmaan mitään alhaalta, mutta veti ylhäältä reilusti enemmän. Oli mukava ajaa.

A nokka tais mikolla olla 16t 7# pesällä ja se oli ihan maksimi sille ahtimelle. Vakio 6# pesä on roskiskamaa b230 koneen kyljessä... Ei pikku ahtimille overlappia on hyvä nyrkkisääntö.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #294 : 23.12.2018, 23:08:38 »
Kieltämättä kuulostaa järkevältä. Kai siellä joku insinööri on aikoinaan miettinyt tätä 13c + T nokan yhdistelmää että näin tää on hyvä.

Huomenna kylmäkäynnistys testiä. Ainakin -13c 9tunnin seisomisella vaadittiin vain kaksi starttausta. Aika hyvin oon lonkalta heittäny kylmäkäynnistys karttoja. :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #295 : 28.12.2018, 13:43:44 »
Siitä alkaa operaatio kannen ja jäähdytysjärjestelmän vaihto.


No V löytyi tuosta kannesta. Se isompi ahdin vaan puuttuu :-\
Ja tuota noin. Ahtimessa on reilusti väljää joten eiköhän vaihdeta. Minkä ahtimen laitan? Bolt on olisi hyvä mutta onko niitä saatavilla?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #296 : 28.12.2018, 22:45:06 »
Kuvasaastetta


Purin enemmän kuin olisi tarpeen että sain putsattua turbon ympäristön. Pakosarjan tukirauta tuotti vaikeuksia kun mutterista meni kierteet eikä lähtenyt irti. Piti ottaa koko rauta irti lohkosta ja sen takia piti ottaa vesipumpun putki irti. Muuten ihan normaalia näpertelyä.

Vanhan kannen pakokanavat on jännän näköisiä. 1 ja 4 pikimustia mutta 2 ja 3 puoliksi puhtaita. Samalla tavalla oli karsta jakaantunut myös mäntiin ja kanteen. Ahtoletkut on tukevasti öljyttyjä että tulisiko ahtimesta öljyä ja imusarjasta alemmat lähdöt on nimenomaan 1/4 sylintereihin. Huohottimen ja ahtimen väli on kuiva.

Nyt on T nokka siirretty kanteen ja säädin venttiilinvälykset niin hyvin kuin olemassa olevilla säätöpaloilla saa. 0,35 menee kaikkiin mutta 0,45 vain pariin nihkeästi.




Ja voihan imuilmavuoto. Tän takia tuli se ihme nyhtäminen joku aika sitten
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #297 : 28.12.2018, 23:20:39 »
Vesihöyry pessyt pakokanavat ja loput etanooli. Ei tainnu vielä olla kansipahvi vikaa vai oliko. Olihan sitä edellisen sivun mukaan.

Ite miettiny myös ahtimen ostamista valmiiks hyllyyn mut eihän sitä vakio hyrrää kannata sinne laittaa jos vaihtaa. Bolt on taitaa olla haaveissa vain.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2018, 23:26:05 kirjoittanut Kankikari »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #298 : 28.12.2018, 23:44:49 »
Painetta teki sen verran ettei voinut pitää nesteitä max merkissä mutta ei muuta. Pahvissa en nähnyt minkäännäköistä vuodon jälkeä. Noh, kyllä tämä tästä.

Pitää selata vaihtoehtoisten turbojen topicit läpi. Nyt olisi kätevä vaihtaa kun se on irti. Toisaalta, paljon helpompi se on jatkossakin kun kertaalleen on käytetty irti.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #299 : 28.12.2018, 23:53:11 »
Itellä fk

Tämä lienee ft taitaa olla tähän helpompaa laittaa uus ahdin

 

Samppasport  Futurez