Futurez  Kulkukoira

Huikkosterin 945 Classic -> E85

  • 354 Vastauksia
  • 87417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #330 : 13.01.2019, 14:29:01 »
Huikkosterin autossa on nyt "ei ilmastoidun" puhallin, jossa on ilmastoidun "perä" (se pohjamuovi, jolla kiinnittyy kanavien pohjaan).
Tai ainakin on mitoiltaan liki 1:1 samanlainen.

Eipä tullut katsottua, onko itse puhallinmoottori vaihdettavissa kotelosta koteloon. Ainakin minulla (ilmastoimaton) se on kahdella ruuvilla perästään kiinni siinä pohjamuovissa.

Vaijerisäätöisessä on täysin erilainen puhallin. Se on sellasessa kierrettävässä hässäkässä kahdella ruuvilla, ei käy ilmastoituun tai ilmastointivalmuidella (sisäkierrollinen/alipaine toiminen) mikä prässätyllä laipalla.
Ainakaan ymmärrä miten niitä saisi ristiin... Mun mielestä niissä on siivissäkin eroa?

Alipaine vehkeet menee ristiin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #331 : 13.01.2019, 14:32:17 »
Vaijerisäätöisessä on täysin erilainen puhallin. Se on sellasessa kierrettävässä hässäkässä kahdella ruuvilla, ei käy ilmastoituun tai ilmastointivalmuidella (sisäkierrollinen/alipaine toiminen) mikä prässätyllä laipalla.
Ainakaan ymmärrä miten niitä saisi ristiin... Mun mielestä niissä on siivissäkin eroa?

Alipaine vehkeet menee ristiin.
Kyllä, sitä tuossa mietinkin, saisiko sen yksikön irroitettua siitä pohjastaan.

Koska ainakin siipien korkeus ja fyysiset mitat itse puhaltimella/moottorilla vaikuttivat samoilta, kuin omassa.

Tuo puhaltamisen voimattomuus on Huikkosterilla tainut olla ongelma niin kauan, kuin tuo "vääränkokoinen" puhallin on ollut kiinni. Myyty ilmastoituun, sopiikin siihen, mutta siipien korkeudessa se 1.5-2cm korkeuseroa.


EDIT. Aivan, ilmastoidussa se koko palikka (puhaltimen moottori ja puhallinkotelon pohjalevy) on prässätty eikä purettavissa. :-[
« Viimeksi muokattu: 13.01.2019, 14:38:14 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #332 : 13.01.2019, 14:34:49 »
Tuo puhaltamisen voimattomuus on Huikkosterilla tainut olla ongelma niin kauan.... siipien korkeudessa se 1.5-2cm korkeuseroa.

Kuten sanoin, ostakaa niitä orkkiksia (Siemens nykyään) niin ei tartte ihmetellä...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #333 : 13.01.2019, 17:24:45 »
Motonetin puhallin oli nopein ja helpoin vaihtoehto kun orkkispuhallin kuoli täysin.

Skandixin olen mieltänyt sellaiseksi josta tilaamalla voi hyvällä tuurilla saada volvon paketissa olevia osia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #334 : 13.01.2019, 17:41:01 »
Skandixin olen mieltänyt sellaiseksi josta tilaamalla voi hyvällä tuurilla saada volvon paketissa olevia osia.

Silloin kun niissä lukee Volvo tai edes valmistajan nimi. Mulla tollanen Skandix kävi kotona kun väittivät sen olevan hyvä laatuinen, sama merkitön kun motonetista tuli... No jos olisi nyt erilaista sitten. Samalla reissulla kävi suomessa pyörähtämässä myös "hyvälaatuinen täysmetallinen lämppärinkenno" = Nissens mikä enemmän muovinen kun metallinen.  ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #335 : 17.01.2019, 14:36:49 »
Nissens sieltä tuli. Ei vieläkään alkuperäisen kokoisella siivellä :(.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #336 : 17.01.2019, 22:58:27 »
No mutta, sehän puhaltaa hyvin eikä pidä pahaa ääntä :o.




Ihmettelin pahaa ääntä 3000rpm paikkeilla niin ilmastoinnin kompuran pultit oli unohtunut löysälle :D. Pakovuoto löytyi kun heilutin downpipea. Laippa oli kireellä mutta putki ei. Uudelleen asettelu auttoi.

Siinä on kolme kohtaa joilla väheni ylimääräiset äänet autosta :).

Niin ja tärkein:






« Viimeksi muokattu: 17.01.2019, 23:02:08 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #337 : 18.01.2019, 06:30:54 »
Mistä sie tuon kannen tuohon ostit? Itselläkin se alkuperäinen on murentunut pieniksi murusiksi :D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #338 : 18.01.2019, 08:31:42 »
Sekin skandixilta 1,55€ ;D.

Mutta kai sillekkin tulee vajaa 30€ postikuluja ellei jotain muuta kallista tilaa samalla jotta olisi järkeä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #339 : 20.01.2019, 17:31:49 »
Ei tuo puhallin ollutkaan hyvä. Kylmänä pitää kunnon vinkumista ja laitoin skandixille sähköpostia videon kera.
https://youtu.be/GEyh-isIy3c

Alavesiletkun pohja oli märkä jäähdytinnesteestä ja jouduin lisäämään sitä. Kiristin klemmaria ja toivon parasta.

Tyhjäkäynti humppasi 1000-1300 väliä. Samaan aikaan jakajan sisällä näkyi kipinöintiä. Kun kipinöinti loppui, tasaantui käynti. Pitäisikö jakajan kansi ja pyörijä etsiä parempaa merkkiä?

Uusia vikoja jotka kertaalleen olen korjannut ja koittanut maksaa rahaa laadukkaista osista. :-\
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #340 : 21.01.2019, 04:59:59 »
Piti käydä aamulla kokeilemassa miten tää käynnistyy kun mittari näytti -20c

https://youtu.be/aZxiZM9kqeA

Lähti yllättävän hyvin :).


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #341 : 07.05.2019, 00:27:47 »
On tämäkin mulla. Seisoo tallissa ja odottelee motivaatiota. En ole päättänyt tuleeko tästä harrasteauto, pysyykö tallissa ns vara-autona vai pistäiskö nettiautoon.

No tästähän meni leima umpeen pari viikkoa sitten. Unohdin kokonaan että katsastaakkin pitäisi.  Sinällään leimaus olisi varmaan ihan selkee homma mutta haluan kuitenkin edes muutaman vian korjata.

Vaihdoin halogenit ajovaloihin ja parkkeihin ledien tilalle ja aloitin jarrujen läpikäymisen.

Eteen pitää vaihtaa suojakumit männille ja taakse jarruletkut. Aloitin jarruletkuista joissa oli murtumia.





Kummatkin letkut sain aukeamaan bilteman kaasutoholla. Lämmittelyä ja rost offia väliin niin aukesi yllättävän helposti.

Mutta kuskin puolella meni ilmausnippa poikki :(.
Sain nysän pois ottamalla satulan pöydälle, lämpöä, öljyä ja t20 torx avaimen lyömällä nipan reikään. Torx toimii muutenkin paremmin kuin vastakierretapit kun se ei levitä katkennutta pulttia.

Pitää huomenna käydä ostamassa uusi nippa ja kasata jarrut loppuun.

Käsijarruvaijerille pitää kehittää ohjainholkit taka-akselille.

Jospa tällekkin alkaisi uhraamaan aikaa että pysyy ajokuntoisena.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #342 : 07.05.2019, 14:11:18 »
Uusi nippa biltemasta ja tallille.

Minun kumihanska-nippuside patentti ei ollut pitänyt ja takajarrujen putket tyhjänä. Useista ilmausyrityksistä huolimatta polkimessa oli 10cm tyhjää.

Otin ilmausnipan kokonaan pois ja painoin imuvaihtajan kumitutin suoraan satulaan kiinni. Liikkuvan nesteen määrä moninkertaistui, ilmakuplia tuli ulos kunnes muuttui pelkäksi nesteeksi. Nippa kiinni ja varmistus imaisu. Sama toiselle puolelle ja kivikova poljin. *taavih->

Eli ei kannata nipan kanssa ilmata jos käyttää imuvaihtajaa :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #343 : 07.05.2019, 17:04:22 »
Ite laitan aina kuparirasvaa nipan juureen paljon, muuten tosiaan imee helposti ilmaa välistä.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Huikkosterin 945 Classic -> E85
« Vastaus #344 : 07.05.2019, 20:43:07 »
Ja ilmausruuvin suojakumi on näppärä tulppa jarruputken päähän nii ei valu tyhjäks jos pitää jättää remontti kesken tai korjata satulaa tms.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

 

Samppasport  Futurez