Ateho  Elekma

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 103860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: Mistä kytkin b19et:n ja m47:kan väliin?
« Vastaus #15 : 09.07.2012, 16:43:17 »
Kytkinlevy 740/760 TURBO
B200-Turbo 85->90 (ø228mm) [1985-1990]
B23/B230-Turbo 83->91 (ø228mm) [1983-1991]
89.90e.
Motonetissä ois tommonen mutta ei taida nuo 740 turbot olla m47 lootalla?

Toinen vaihtoehto ois tommonen. Tuo ois ainaki varmasti sopiva.
Kytkinl.VOLVO B200/B230 ø228mm
B230 85->92 M47 5-vaihteinen (ø228mm/ei Turbo/16V) [1985-1992]

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Mistä kytkin b19et:n ja m47:kan väliin?
« Vastaus #16 : 10.07.2012, 09:00:20 »
Ei sille kytkimelle kannata kertoa, että siellä on M47 eikä M46  ;). Kytkinakseli on sama.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Vs: Mistä kytkin b19et:n ja m47:kan väliin?
« Vastaus #17 : 11.07.2012, 16:53:49 »
Tekeekö tälläisella mitään, kun tarkotus vapari turbottaa joksikin 200 heppaseksi. Eli turbomallin kytkimen laittais.
Motonet
Kytkinpaketti Turbo B230/B200 9.84->91 (ø228mm) [1984-1991]
129.90e
Toi sre asetelma maksaa aika paljon.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Mistä kytkin b19et:n ja m47:kan väliin?
« Vastaus #18 : 11.07.2012, 22:28:15 »
Tekeekö tälläisella mitään, kun tarkotus vapari turbottaa joksikin 200 heppaseksi. Eli turbomallin kytkimen laittais.
Motonet
Kytkinpaketti Turbo B230/B200 9.84->91 (ø228mm) [1984-1991]
129.90e
Toi sre asetelma maksaa aika paljon.

Menet sinne tiskille ja avaat paketin ja katsot vastaako kytkinasetelman numero turbon asetelman numeroa. Todennäköisesti yrittävät myydä sinulle vaparin kytkinpaketin turbon kytkinpakettina. Se ei ole myyjän vika, se ei ole Motonetin vika vaan maailma on sairas

1% todennäköisyydellä motonetissä on aito turbon kytkinpaketti. Silloin ostat niitä niin monta kuin on varastossa. 130e ei ole mikään hinta aidosta turbon kytkipaketista

SRE on edullinen kytkin asetelma. Jos tuollainen hinta hirvittää niin tee kuin minä ja hommaa automaattivaihteisto
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #19 : 04.10.2012, 22:37:26 »
Alkaa kytkin sulamaan jo omasta B230FT:stä, niin mikähän olisi hyv vaihtoehto vakion tilalle?

Joku aavistuksen kestävämpi ja suoraan mielellään menevä?

Mistä?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #20 : 04.10.2012, 22:42:45 »
Sachs SRE asetelma ja vakio kytkinlevy.
Omat SRE asetelmat olen ostanut http://bjorkmotorsport.com/
Kestää varmasti sen mitä M46.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 22:44:53 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #21 : 15.10.2012, 22:54:33 »
Vakio painelaakeri sit vissiin käypi kans?
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa -SP-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #22 : 15.10.2012, 23:00:11 »
Mists sintterilevy sitten tuohon?

Eihän tuo kestä silläkään, kun 370Nm, kun vetelee mulla jo 1.2barin ahoilla sellasta 380:ntä? :S
Käyttis 740 16v ja Bmw e32 ja pari e36 ratakalustetta..
Alaikäisestä asti ollut rakkaus, joka tosin on jo myyty :( Volvo 940 B230FT with holset BC ymym
EX 318iS, Chevy Van, EVO5 stroker, Omega, Sierra
+ Muutamat kaksipyöräiset

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #23 : 16.10.2012, 09:29:20 »
Aika sama, voit vaan päättää luistaako se kytkimestä vai rattaasta mutta 400Nm et saa perälle asti. Ja toisaalta jos puhallat vakioahtimella 1.2bar niin pääset aika pian koneremottiinkin, on vaan kysymys että pettääkö ensin kanget vai männät nakutuksesta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #24 : 17.10.2012, 19:42:21 »
Laita SRE asetelma ja vakiolevy niin kestää kyllä 400Nm mutta se sun laatikko ei kestä.
Ei se sintteriä tarvitse noihin tehoihin, sillä saa vaan laatikon porsimaan entistä nopsemmin... :buck2:

Niinkuin AnttiR aiemmin sanoikin.
Ja ihan turha ruveta kokeilemaan että jos vaikka kestäiskin... Ei kestä.
Rahaa heität jumalalttarille jos haluat kokeilla kun sulle kerta sanotaan asiat selvällä suomenkielellä.
vai, sprechen Sie Deutsch...

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: M46:een kestävämpi kytkin?
« Vastaus #25 : 21.10.2012, 13:58:47 »
vakio turbob vai turbod levy? eikös td levy ole parempi?

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
230ft+M47 mistä paras kytkin paketti sopuhintaan n 200hp
« Vastaus #26 : 21.10.2012, 15:14:28 »
Joo elikkäs olis vaihtokunnossa mistä sais parhaimman mahdollisen kytkin paketin noille kamppeille sopuhintaa kestääkö motonetin vakio paketti kauaa onko kokemusta? ja mistä muualta niitä kannattaisi metsästellä? ei tosin kovin paljon tehoja koneessa ole että luulisi vielä vakionkin riittävän? viisamman apuja kaivataan  ;D
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 230ft+M47 mistä paras kytkin paketti sopuhintaan n 200hp
« Vastaus #27 : 21.10.2012, 15:26:55 »
motonetistä vaan turbon kytkinpaketti, qh:kin kestää mutta voi saada aidon saschin

Poissa ___TK___

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #28 : 21.10.2012, 15:46:10 »
jeps kiitoskia  ;)
740 230ft vm 90                                       "The 1990-92 Volvo 700-series cars may very well represent one of the most reliable 4-door passenger sedans of its era due to a limited number of engineering limitations and solid build quality"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #29 : 07.11.2012, 13:22:59 »
Ja sen SRE-asetelmanhan saa myös littupyörälle 215millisenä (esim. US-Partsilta).
Piti oikeen mukavasti b230/mitsun 15g@1bar -paketilla.
Jonku verran kai sinne perällekin sitä vääntöä välitty kun renkaasta meinas pito loppua.  :)

Saman myllyn kans testasin Lukin "turbo" kytkinpakettia, joka ei pitäny kunnolla 0.3 barin jälkeen. Samaa kytkintä myydään vapareihinkin, että se siitä...

Tuo kevyempi vauhtipyörä kuitenkin tuo oman vaikutuksensa... ja lisäks pottapyörän asetelmakin on painavampi kuin littupyörän vastaava eli vauhtipyörä + kytkin painoissa on hurja ero.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2012, 13:26:00 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Futurez  Kulkukoira