KL-varaosat  Race.fi

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 128234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #30 : 21.10.2011, 23:46:37 »
no tuota tuo selittää sen että matalilla kierroksilla sudittaessa lukko pysyy kiinni, mutta korkeilla kierroksilla suttaa yhellä renkaalla.

saisko tosta vastapaino hässäkästä kuvaa ennenku lähtee koppaa aukomaan, jos jaksatte ni lisätkää paintilla vaikka tekstiä kuvaan että missä on se vastapaino jne
http://turbobricks.com/mods.php?content=art0027

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #31 : 08.11.2011, 18:45:26 »
eikös järkevin ole ottaa koko se klunssi pois sieltä,  koska vaikka tuon kyseisen painon poistaa niin ei se tarkota että lukku on aina piukassa. sehhän toimii sen jälkeen kuin normaali kitka lukko, koska se on kitkalukko jossa on vaan levyjen löysäys mekanismi kun tietty nopeus saavutetaan. eatonin ilmottama pyörien välinen nopeus ero oli muistaakseni joku 5% kun levyt menee piukkaan. eli kun tästä hieman päätellään, lukko pitää kun on tarve mutta ei kuitenkaan mene nalkkiin kun esim parkkipaikalla vekslataan. itte ainakin tehtävä tuo muutos ennen talvea, oon aina ajanu lukollisella ja nyt tolla en osaa edes asvaltilla mennä luisussa ku pitää pelata että  se lukko pysyy piukassa  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #32 : 31.07.2012, 22:40:05 »
Tulipa ostettua tällänen G80-lukko tuota ysisatkua varten, jos sillä vaikka pääsis talvella liikkuun mukavammin.
En tiennytkään että näissäkin on kitkalevyt....onko nuo miten kuluvaista tavaraa? Saako uusia jostain?
Vois vaikka samalla vaihtaa ny kun murikka on kädessä, jos tarvetta on.

Kuuluukos sinne muuten sitten kitkalukkoon tarkoitettu öljy?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #33 : 31.07.2012, 22:47:48 »
kai ne kitkalevyt kestää jos vaan ristitapit ehjät
joo hyvälaatusta kitkalukko öljjyä perään  LS eli limited slip
uudet levyt taitaa olla satasen kieppeillä, samaa hintaluokkaa ristitapit

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #34 : 31.07.2012, 22:48:42 »
Kuuluukos sinne muuten sitten kitkalukkoon tarkoitettu öljy?

Kylläsen se suotavaa olis laittaa kitkalukkoon kitkalukko öljyä. :juhau:

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #35 : 31.07.2012, 22:51:02 »
kai ne kitkalevyt kestää jos vaan ristitapit ehjät
joo hyvälaatusta kitkalukko öljjyä perään  LS eli limited slip
uudet levyt taitaa olla satasen kieppeillä, samaa hintaluokkaa ristitapit


Onks se sama kitkalevy ku danan lukossakin?
Ei kai siä varsinaisia ristitappeja oo? Ainakaan noissa purkukuvissa semmosia perinteisiä näy....
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #36 : 31.07.2012, 23:06:54 »
eikös tämä ole käytännössä sama lukko pienillä muutoksilla
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2145.60
 enemmän noista ristitapeista ja osista

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #37 : 31.07.2012, 23:09:56 »
Peruskitkalukon oon purkanu ja huoltanu, G80:iä en, mutta kyl mun käsityksen mukaan ne on melko erilaiset kapistukset  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #39 : 31.07.2012, 23:21:46 »
Aloitusviestissä on linkki G80 lukon modaukseen.


Juuh....toi on tarkotus toteuttaa....niistä kuvista mä sitä kattelinkin, ettei mielestäni paljo oo yhtäläisyyksiä "vanhanmallin" kitkalukkoon.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #40 : 31.07.2012, 23:57:22 »
Täällä ei puhuttu mitään vastapainon jumiin hitsaamisesta, mistä olen kuullut, vai lienekkö sitten eri juttu? :buck2:

Itsellä ysissä jonkun näköinen lukkotsydeemi, kun tuossa pihassa kääntää auto sillain, että peruttaa tuohon pieneen hiekkamäkeen--> rengas sutasee---> kun kääntää parkkipaikalta asfaltille niin tuntuu, kuin olisi Kemppi muutaman metrin ajan :idiot2:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #41 : 01.08.2012, 08:10:46 »
Tuo vastapaino on helppo hitsata napilla kiinni.

 perän kansi auki ja pyörittellee perää ja toisella puolella siinä murikassa on aukko josta näkee ne tasauspyörästön rattaat ja toisella puolella on se lukkohässäkkä ja se vastapaino on siinä keskellä isoin osa.. painaa vaan sen painon kunnolla sinne sisään päin ja hitsinapilla kiinni.


Multa löytyy myös yksi tuollainen G80 johon pitäisi vähän tarkemmin syventyä kunhan kerkeäisi.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #42 : 01.08.2012, 19:14:50 »
Täällä ei puhuttu mitään vastapainon jumiin hitsaamisesta, mistä olen kuullut, vai lienekkö sitten eri juttu? :buck2:

Itsellä ysissä jonkun näköinen lukkotsydeemi, kun tuossa pihassa kääntää auto sillain, että peruttaa tuohon pieneen hiekkamäkeen--> rengas sutasee---> kun kääntää parkkipaikalta asfaltille niin tuntuu, kuin olisi Kemppi muutaman metrin ajan :idiot2:
G80 siellä pitäisi olla.

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #43 : 21.08.2012, 02:48:58 »
Juup, mutta mites se jumiin hitsaus?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #44 : 21.08.2012, 06:56:17 »
Juup, mutta mites se jumiin hitsaus?
Täh  ;D Et kai sää nyt kemppiä siitä ole tekemässä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

KL-varaosat  Race.fi