Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Ukkonen7 - 10.02.2018, 20:20:14

Otsikko: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Ukkonen7 - 10.02.2018, 20:20:14
Vinokone kaipaisi tuplien tilalle jotain toisenlaista annostelijaa ja megasquirttia ei jaksaisi askarrella niin löytyykö esim imusarjaa johon saa 2 strömberiä?
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Kojontti - 17.02.2018, 18:38:14
Onko tehoa liikaa vai meneekö bensaa liian vähän kun tuplarömppäsiä suunnittelet...
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: The_OttoB - 17.02.2018, 20:52:17
http://www.mamotorsport.se/sv/trimningsprylar/volvo-b21-23-230-insug-dubbla-su

Jos liikaa vapaa-aikaa...
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Ukkonen7 - 17.02.2018, 22:54:32
Onko tehoa liikaa vai meneekö bensaa liian vähän kun tuplarömppäsiä suunnittelet...

Offi käyttössä ja ei meinaa tykätä jyrkistä nousuista.
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Ukkonen7 - 17.02.2018, 23:04:05
http://www.mamotorsport.se/sv/trimningsprylar/volvo-b21-23-230-insug-dubbla-su

Jos liikaa vapaa-aikaa...

Kiitos tästä, lieneeköhän omavalmiste? Hommasin jo kaksi imusarjaa että olisin tehnyt itse mutta löytyy onneksi valmiskin. Huomasin että tyhjäkäynti säädetäänkin imusarjasta jos oikein käsitin ja seuraava ongelma lienee  että saa synkassa kaasut toimii. Vielä tietty se vaihtoehto jos laittais ostoilmoituksen valmiista megasquirt paketista
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Kojontti - 17.02.2018, 23:39:52
Offi käyttössä ja ei meinaa tykätä jyrkistä nousuista.

Strömppä on ihan kaasari ja noissa ihan yhtä paska kuin solex/lortto/webru. Ruisku on paras noihin touhuihin ja jos on sähköallergia niin K-Jet. Tai ehkä paras, Diesel.
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 18.02.2018, 00:08:31
Taitaa tosiaan dieselmoottori toimia parhaiten metsä-ajossa. Tosin pitää silläkin varoa, ettei vedä ilmaa järjestelmään kovassa kallistuksessa. Kaasutin taitaa alkaa tulvimaan herkästi kallistuksessa, kun kohokammion pinta kallistuu.

tosin ei kai esim. LH 2.4 240 johtosarjallakaan vaikea olisi asentaa.
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Ukkonen7 - 18.02.2018, 08:54:58
Strömppä on ihan kaasari ja noissa ihan yhtä paska kuin solex/lortto/webru. Ruisku on paras noihin touhuihin ja jos on sähköallergia niin K-Jet. Tai ehkä paras, Diesel.

Noissa ruotsin c303 b30 oli tupla strömppiä ja toimi kohtuudella jos kunnossa niin sillä tämä ajatus, hommasin kyllä osan luovuttajaksi 91 740 eli ruvettava ottamaan siitä vissiin ruiskun johtosarja käsittelyyn ja karsittava ylimäärä pois. Vedessä olla pärjätty toistaiseksi kun ollaan suojattu liitokset ja boxi. Mb diiseliä jossain vaiheessa ajatyelin mutta pitäydyn bensana vielä toistaiseksi. No sitten tullaan siihen kysymykseen että mistä löydän kaavion tommoseen 91 740?

Tommonen rakkine kyseessä
(https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8270&pictureid=203471)
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Wompatti - 18.02.2018, 09:12:05
Mulla oli sj410 ahdettu b23,tullessaan siinä oli k-jet. Se pelasi ihan ok, jos kone sammui johonkin pahaan asentoon niin oli hankala saada käyntiin. Systeemiä oli jo aikalailla pelkistetty minulle tullessaan ja asennus oli aika ikäkäs niin päätin korvata sen megalla.

Se pieni vaiva mitä asennuksessa on, megan tai vaikka lh:n on niin kuittaantuu hyödyillä. mielestäni ei kannata mitään kaasareita turaamaan paikalleen. Johonkin vanhaan jakajasytkään verrattuna pystyt kikkailemaan ennakoilla ja saat pelkästään sillä parannettua moottorin ominaisuuksia.
Otsikko: Vs: Polttoaineen annostelijaa
Kirjoitti: Ukkonen7 - 18.02.2018, 10:30:31
Mulla oli sj410 ahdettu b23,tullessaan siinä oli k-jet. Se pelasi ihan ok, jos kone sammui johonkin pahaan asentoon niin oli hankala saada käyntiin. Systeemiä oli jo aikalailla pelkistetty minulle tullessaan ja asennus oli aika ikäkäs niin päätin korvata sen megalla.

Se pieni vaiva mitä asennuksessa on, megan tai vaikka lh:n on niin kuittaantuu hyödyillä. mielestäni ei kannata mitään kaasareita turaamaan paikalleen. Johonkin vanhaan jakajasytkään verrattuna pystyt kikkailemaan ennakoilla ja saat pelkästään sillä parannettua moottorin ominaisuuksia.

No täytyy ruveta tutustumaan mitä kaikkea pystyy hyödyntää niistä volvon ruiskun osista megaan tai aluksi vaikka käyttää sitä vilvon omaa. Mitä suunnilleen tuli mega kustantamaan?