Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Amazonin jarruteho ilman tehostinta.

  • 14 Vastauksia
  • 6742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« : 30.04.2012, 11:44:02 »
Niin, mahtaako toimia ollenkaan semmoinen ama, jossa on 240:sen levyt eessä ja takana?
Tai siis kyllä ama toimii, mutta jarrut ilman tehostinta, kun ei taho sopia. koneena b21Turbo.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #1 : 30.04.2012, 11:55:34 »
No mulla on amazonissa 240 jäähdytetyt edessä ja Audin levyt/satulat takana ja kun tehostin oli hajalla niin ei se kyllä pysähdy mihinkään. Sovitat jonkin japanian ihmeen pienikokoisen tehostajan sinne jos ei isompaa mahdu.
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #2 : 30.04.2012, 18:45:17 »
Omassa oli tehostin pitkänaikaa rikki, kyllä siihenkin tottui, mutta oli järkyttävän raskas. Ehdottomasti tehostin mukavuuden nimissä :) Purista lukkopihdit jonkun käyttöauton letkuun ja kokeile tuntemuksia ;)

Koitappa googlettaa 405 pöson konehuone, siinä on tehostin ja pääsylinteri pystyssä :idiot2: eriasia saako sitä mitenkään mahtumaan/polkimeen yhdistettyä niin ettei konepellin läpi sylinteri törrötä..

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2210
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #3 : 03.05.2012, 10:05:17 »
Joo en menis itelle laittamaan noita jarruja ilman tehostinta.. 740:stä oli tehostin hajalla niin sai pumpata paljon ennen kun edes otti tehoja jarruille.. En edes uskaltanut ajaa sillä kun 1 päivän ja sillonkin kerkesin jo kerran ojassa käydä..  ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #4 : 03.05.2012, 10:08:54 »
Et saa ainakaan kilpiin ilman tehostinta, koska vaadittava poljinvoima kasvaa liian suureks, ja sitten kun tarvii hätäseen pysähtyä niin väännät vielä ratin solmuun kun vedät siitäkin kun pelkkä jalan voima ei riitä poljintapainaan  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #5 : 03.05.2012, 11:59:36 »
Laita googlen kuvahakuun "under dash booster" Mielestäni yks varteenotettava vaihtoehto, jos vain tilan puolesta passaa. Kytkimen kun tekis vielä samalla tyylillä niin olis siisti konehuone  ;)

Poissa Explorer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #6 : 03.05.2012, 14:34:05 »
Minulla on '67 Amazonissa (levyt edessä) tehostamattomat 1-piirijarrut ja hyvin niillä on auto toistaiseksi pysähtynyt. Orkkisjarrut siis. Ennakointia ja voimaahan se vaatii, mutta kyllä noilla ajamaan pystyy. Eikä ole leimallakaan mitään sanomista ollut, paitsi kerran kun oli takaa toinen sylinteri jumissa. Tottumiskysymyksiä, kyllähän se toki totta on että tehostimen kanssa pysähtyy helpommin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #7 : 03.05.2012, 19:12:20 »
Minulla on '67 Amazonissa (levyt edessä) tehostamattomat 1-piirijarrut ja hyvin niillä on auto toistaiseksi pysähtynyt. Orkkisjarrut siis. Ennakointia ja voimaahan se vaatii, mutta kyllä noilla ajamaan pystyy. Eikä ole leimallakaan mitään sanomista ollut, paitsi kerran kun oli takaa toinen sylinteri jumissa. Tottumiskysymyksiä, kyllähän se toki totta on että tehostimen kanssa pysähtyy helpommin.
Se on eriasia vakioilla tehostamattomiksi suunnitelluilla jarruilla kuin 240stä lainatuilla jarruilla.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6366
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #8 : 03.05.2012, 20:22:47 »
Se on eriasia vakioilla tehostamattomiksi suunnitelluilla jarruilla kuin 240stä lainatuilla jarruilla.

Puhumattakaan siitä, jos pellin alla on B21 turbolla, niin katsuri voi nauraa partaansa, jos yrittää leimata ilman tehostinta :)

Tehostinen olemasaoloon noin niin kuin ihan yleisesti. Amazon rumpujarruilla ilman tehostinta on ihan ok ajettava, mutta jos edessä on levyt, mutta ei ole tehostinta, niin jarrua saa polkea kyllä ihan tosissaan.

Poissa Explorer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #9 : 03.05.2012, 21:58:48 »
Se on eriasia vakioilla tehostamattomiksi suunnitelluilla jarruilla kuin 240stä lainatuilla jarruilla.

Mahdollisesti ja todennäköisesti, ei ole kokemusta niin en tiä. Onhan tuossa Amazonissa tehostimelle paikka, kai siihen joskus voisi ajomukavuuden lisäämiseksi moisen asennella.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #10 : 03.05.2012, 22:20:28 »
Mahdollisesti ja todennäköisesti, ei ole kokemusta niin en tiä. Onhan tuossa Amazonissa tehostimelle paikka, kai siihen joskus voisi ajomukavuuden lisäämiseksi moisen asennella.

Todellakin suosittelen! Vastaavan operaation juuri tein. Ei se ihan bolt on ole, mutta jos viilan ja porakoneen omistat niin onnistuu. Jarruteho kyllä lisääntyi järkyttävästi. Aluksi kokeilin aman omaa tehostinta 240 pääsylinterillä, jarrupaineensäätimen joutuu lisäämään ainakin tällä kombinaatiolla. Eka jarrutuskerta asfaltilla yllätti, molemmat takapyörät lukkoon ennen etusia :)

Poissa MAHU

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #11 : 06.05.2012, 15:33:23 »
Tuolla näyttää olevan jarruputkeen asennettava kaksipiirinen tehostin.
http://www.s-v-c.co.uk/product/dual-remote-servo/

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #12 : 06.05.2012, 15:37:04 »
Nyt puhutaan vissiinkin siitä kevennetystä Amazonista? Ihan vaan omana mielipiteenäni sanon, että tehostin on oikein hyvä tapa tehdä jarruista tunnottomat. Itselläni ei ainakaan kilpalaitteessa ole mitään ongelmaa pysähtymisen kanssa, edessä yksimäntäiset satulat ja 223mm levyt, takana 240 kaksimäntäiset. Pääsylinteri lienee W123 Mesestä ja tehostinta ei ole tulossa, pyörät saa kyllä lukkoon noinkin aivan helposti ilman riuhtomista ja tuntuma on hyvä, vaikka etujarrut ovatkin toistaiseksi alamittaiset. Autohan nyt ei ole Volvo, mutta lienee painoltaan varsin lähellä kysyjän auton tavoitepainoa. Katulaillisuuteen en sitten otakkaan mitään kantaa.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 454
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #13 : 06.05.2012, 15:42:49 »
mites tuo tehostimen letku voiko sen laittaa normaalisti imusarjaan turbo vehkeessä...vai pittäkö tohon vielä virittää joku alipaine pumppu kaveriks??
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin jarruteho ilman tehostinta.
« Vastaus #14 : 01.06.2012, 08:51:59 »
Mites olis jonkun uudemman auton tehostin kun Opel on näköjään tehny tuplatehostimen  ???
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29653703
Mielestäni tuo halkaisija on pienempi kuin aman alkuperäinen tehostin.

Eipä ollutkaan pienempi vaan saman kokoinen. Kuvassa säiliö hämäsi  ???
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 16:02:09 kirjoittanut jonesv8 »
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

 

Kulkukoira  Proturbo