Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 156086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Torpedo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • Torpedo
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #30 : 08.03.2011, 21:23:41 »
Kyllä noita 960/S90 löytyy jatkettuina myynnistä suomestakin välillä, pari kk. sitten oli S90 Royal myynnissä.... tosin joku suomi-neekeriversio jossa ei ollut nahkapenkkejä ja jotain muutakin tais puuttua. Ittellä juurukin Royal/Executive ja Tukholmasta noudin sen 5v sitten ja tyytyväisempi ei kukaan voisi olla autoonsa kun minä. 14000e maksoin silloin veroineen tulleineen katsastuksineen. Tänäkin päivänä nuo kannattaa hakea ruotsista, saattaa tonnin pari vieläkin säästää. Blocket.se on oikea paikka hakea noita, toinen sit mobile.de, mut saksassa huono tarjonta ja hihta ehkä kovempi kun ruotsissa...

Onhan noita, viimeviikolla olisi ollut 960, nelipaikkainen nahkapenkein kaikkineen eli se versio II (ilman takapenkkiläisten keskikonsolia, ilmastointia ja musiikkisäätimiä). Hintakin oli hyvin sopiva alle 7000E mutta joku oli minua nopeampi  :(

Mikäköhän on muuten syy, että kun tuli S90 niin 2.9L suorasta kuutosesta hävisi hevosvoimia jonkinverran? Vääntöä tosin taisi himpun tulla lisää? Mitä olen tietoa löytänyt niin taisivat ruveta käyttämään jenkkiversion konetta pienempien päästöjen takia. Mitenköhän ne tehot saatiin "hävitettyä" ja onko ne piten helposti sitten palautettavissa?


E: Niin ja vielä lisäkysymys: Onko mitään suuria eroja (muutakuin konehuone) 940 ja 960 välillä? 960 taitaa saada paremmilla varusteilla?
« Viimeksi muokattu: 08.03.2011, 21:26:22 kirjoittanut Torpedo »

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #31 : 08.03.2011, 23:13:32 »
Ainakin kannattaa 960 kanssa olla tarkkana takapään nivomat iskareiden kanssa, maksavat 400€ per puoli  :buck2:

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #32 : 09.03.2011, 00:08:46 »
Mikäköhän on muuten syy, että kun tuli S90 niin 2.9L suorasta kuutosesta hävisi hevosvoimia jonkinverran? Vääntöä tosin taisi himpun tulla lisää? Mitä olen tietoa löytänyt niin taisivat ruveta käyttämään jenkkiversion konetta pienempien päästöjen takia. Mitenköhän ne tehot saatiin "hävitettyä" ja onko ne piten helposti sitten palautettavissa?


E: Niin ja vielä lisäkysymys: Onko mitään suuria eroja (muutakuin konehuone) 940 ja 960 välillä? 960 taitaa saada paremmilla varusteilla?
Kyllä se sama 204hv kone on tarjolla 960 ja S/V90 1991-1998, nimi vaan muuttuu 1995 nurkilla B6304F -> B6304S1. 1997 tulee S2 180hv variantti.

Eli tuohon 180hv neekerimallikoneeseen sekoitat, se on juurikin alunperin jenkkilään tarkoitettu, piti vähentää kulutusta ja päästöjä, ei vähennä kumpaakaan, ainoastaan tehoja. Vääntöä siellä on eri lähteiden mukaan 260-270Nm kun 204hv versio tarjoaa 267-270Nm eri lähteiden mukaan. Kumpiakin ajaneena voin kertoa että ei ole mitään järkeä ostaa 180hv versiota, se on vaan laiskempi (jos nyt ei sit oteta huomioon maniaalimallia joka tarjoaa saman 9,0S 0-10 kun 204hv automaatti sillä edellytyksellä että kyseessä on kummassakin tapauksessa sedan... :D). Koneiden AINOA ero on nokka-akseleissa, EI MUUTA. Foorumin USU vahvistaa tämän, hän on tehnyt tuon nokkavaihdon 180hv koneelle.

1991-1994 kone on 21mm leveällä jakohihnalla joka vaihdetaan 45tkm välein ja auton kori on samannäköinen aika pitkälle kun 940, eli isot "pottavalot" edessä ja neliskanttiset puskurit (tosin 960 on eri konepelti ja muuta pientä). 1995 tulee 23mm leveä jakopää 80tkm vaihtovälillä ja 2,5L 170hv kutonen, 1996 tulee Motronic 4.4 moottoriohjaus motronic 1.8 tilalle ja 27mm leveä jakohihna joka vaihdetaan 120tkm välillä.

Ero 940 ja 960 välillä ei ole vaan konehuoneessa edes 1991-1994, sedanissa on AINA multilink, eli erillisjousitettu perä, ja lähes aina "liikkeellelähtölukkoperä" joka menee veke 40km/h vauhdissa, ja lootana on aina automaatti 1994 asti. Lisäksi kojelauta on sama 760/960/x90 1988-1998, ja erilainen kun 940/740, vaikkakin mittaristo on aika pitkälle samannäköinen kun 940. Ovilistatkin ovat eri ja vaikka mitä pientä mitä ei huomaa. Ja 960 on lähes aina automaatti-ilmastointi, kun koko ilmastointi on ollut lisävaruste 940:ppiin, 960 on usein nahka ja sähköpenkit, molemmat lisävarusteita 940, sama koskee liutaa muitakin varusteita, kuten cruise jne... tosin sit on niitä 2,5L neekerimalleja 960:pistä, joissa on hyvä että on edes vaihdekeppi ja ratti... eli ovat ilman kaikkia kivoja varusteita...

Sitten 1995 kun tuli "facelift", homma muuttuu, farmarissakin on tästä lähin multilink perä, etupään jousitus on aivan eri kun 940, aika samanlainen kin 850 volvossa, sisusta on aivan erinäköinen, eri ovipaneelit, keskikonsoli ainakin 1997->, kaikki paneelit ovat 960/x90 plyyssiverhoiltuja kun kansanmallissa on pelkkää muovia näkyvillä ja kaikkea muuta pientä, jopa sivupeilit ovat kuulemma erilaiset, vaikka näyttävät samoilta.

Nivomat iskarit ovat kalliita, tosin homma on sama jos 940:pissä on nivomatit. 260-400e/kpl on hinta, mutta sen kyllä ainakin itse maksan mielellään ettei peräpää roiku kun jossain mannelavetissa, vaikka nakkaa täyden lastin kytiin.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #33 : 09.03.2011, 08:54:01 »
960/S/V90 löytyvä B6304S on jo paljon fiksumpi kone, vie samanverran bensaa kun tuo 2,3Turbo, mutta potkua on hitusen enemmän


Peruskunnossa juu, mutta käytännössä B230FK/FT jossa on simppeli rajapaineventtiili niin mennään jo aika kovaa ohi, ja ahdetun vääntö on aika paljon kivempaa ja laajemmalla alalla.

Lainaus
Ero 940 ja 960 välillä ei ole vaan konehuoneessa edes 1991-1994, sedanissa on AINA multilink, eli erillisjousitettu perä, ja lähes aina "liikkeellelähtölukkoperä" joka menee veke 40km/h vauhdissa, ja lootana on aina automaatti 1994 asti. Lisäksi kojelauta on sama 760/960/x90 1988-1998, ja erilainen kun 940/740, vaikkakin mittaristo on aika pitkälle samannäköinen kun 940. Ovilistatkin ovat eri ja vaikka mitä pientä mitä ei huomaa. Ja 960 on lähes aina automaatti-ilmastointi, kun koko ilmastointi on ollut lisävaruste 940:ppiin, 960 on usein nahka ja sähköpenkit, molemmat lisävarusteita 940, sama koskee liutaa muitakin varusteita, kuten cruise jne... tosin sit on niitä 2,5L neekerimalleja 960:pistä, joissa on hyvä että on edes vaihdekeppi ja ratti... eli ovat ilman kaikkia kivoja varusteita...


Vilkaseppa huvikses nettiauton tarjontaa, suurimmassa osassa 960 näyttäs olevan ihan kangaspenkkiä ja MCC:tä, sähköpenkkejäkään ei löydy kuin harvasta. Todennäkösempää kyllä että nuo varusteet löytyy 960:stä kuin saman ikäsestä 940:stä kyllä, mutta ero ei todellakaan ole noin rankka. G80 lockeriakin löytyy aika hyvin 940:stä.

960:ssä taasen automaatti on mukavempi (tosin vikaherkempi) kuin vinokoneen loota.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #34 : 09.03.2011, 09:45:57 »
Peruskunnossa juu, mutta käytännössä B230FK/FT jossa on simppeli rajapaineventtiili niin mennään jo aika kovaa ohi, ja ahdetun vääntö on aika paljon kivempaa ja laajemmalla alalla.


Vilkaseppa huvikses nettiauton tarjontaa, suurimmassa osassa 960 näyttäs olevan ihan kangaspenkkiä ja MCC:tä, sähköpenkkejäkään ei löydy kuin harvasta. Todennäkösempää kyllä että nuo varusteet löytyy 960:stä kuin saman ikäsestä 940:stä kyllä, mutta ero ei todellakaan ole noin rankka. G80 lockeriakin löytyy aika hyvin 940:stä.

960:ssä taasen automaatti on mukavempi (tosin vikaherkempi) kuin vinokoneen loota.
Tuon taas korteni kekoon: 940MANUAALI 9,2 0-100 huiput 205-200km/h (sedan/STW), 960AT/MAN: 8,8-9,2 3,0L koneella, huiput 210.



Vääntöä B230FT tarjoaa 260Nm ja 165hv, 6-kone tarjoaa 204hv ja 267Nm, 240Nm 3000-6000rpm alueella, ja jo 1000rpm siellä on about 210Nm tarjolla, tuohon tuskin VAKIO FT pystyy, ainakaan ylemmillä kierroksilla (en löytänyt kovasta hausta huolimatta FT:n käyriä)?

Nyt pitää muistaa että 940 painaa 1440-1560kg, kun taas 6-koneella oleva painaa vanhakoppaisena sen 1580 ja uusikoppainen 1700kg. Jos lähtökohtapaino olisi sama, niin 960 hakkaisi 940 mennen tullen vakiokoneella. :)

Ja tosin, kun pistettiin oma S90 vastaan kaverin 940 B230FT, niin kyllä se liikennevaloissa jäi pahasti kakkoseksi motarille lähtiessä, kummatkin autot vakioita, kaverilla vielä manuaali 940 perskules... Tosin tuo 4.10 perävälitys avittaa tuossa mua kummasti ja se että kone on iskussa, eikä jotain sinnepäin. :)

Mutta valintahan tässä tapauksessa tuskin riippuu 0-100 ajoista, kannattaa miettiä saako rahalleen vastinetta ja sitten jos hirveesti tekee mieli HETI viritellä ja pitää päästä helpolla ni turbokone on aina siinä parempi, ja tuota 6-konetta on hankala turbottaa jos se on 9 sarjan kopassa, koska kaikki ne ovat vähäpäästöisiä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #35 : 09.03.2011, 12:18:10 »
Tuon taas korteni kekoon: 940MANUAALI 9,2 0-100 huiput 205-200km/h (sedan/STW), 960AT/MAN: 8,8-9,2 3,0L koneella, huiput 210.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Vääntöä B230FT tarjoaa 260Nm ja 165hv, 6-kone tarjoaa 204hv ja 267Nm, 240Nm 3000-6000rpm alueella, ja jo 1000rpm siellä on about 210Nm tarjolla, tuohon tuskin VAKIO FT pystyy, ainakaan ylemmillä kierroksilla (en löytänyt kovasta hausta huolimatta FT:n käyriä)?

Nyt pitää muistaa että 940 painaa 1440-1560kg, kun taas 6-koneella oleva painaa vanhakoppaisena sen 1580 ja uusikoppainen 1700kg. Jos lähtökohtapaino olisi sama, niin 960 hakkaisi 940 mennen tullen vakiokoneella. :)

Ja tosin, kun pistettiin oma S90 vastaan kaverin 940 B230FT, niin kyllä se liikennevaloissa jäi pahasti kakkoseksi motarille lähtiessä, kummatkin autot vakioita, kaverilla vielä manuaali 940 perskules... Tosin tuo 4.10 perävälitys avittaa tuossa mua kummasti ja se että kone on iskussa, eikä jotain sinnepäin. :)

Mutta valintahan tässä tapauksessa tuskin riippuu 0-100 ajoista, kannattaa miettiä saako rahalleen vastinetta ja sitten jos hirveesti tekee mieli HETI viritellä ja pitää päästä helpolla ni turbokone on aina siinä parempi, ja tuota 6-konetta on hankala turbottaa jos se on 9 sarjan kopassa, koska kaikki ne ovat vähäpäästöisiä.


Ensinnäkin, kuka hullu ajaa vakiolla B230FT:llä tai B230FK:lla?  ;)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8904
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 780 tähtäimessä
« Vastaus #36 : 09.03.2011, 17:09:08 »
Ensinnäkin, kuka hullu ajaa vakiolla B230FT:llä tai B230FK:lla?  ;)

No sitte jos koneen ei tarvi olla vakio niin PRV:llä on ajettu Le Mansissa lujempaa kuin turbovinokoneella   :hello:   :3/4 jättää sen:

Johtuu tosin varmasti vaan siitä ettei kukaan oo tullu kiertäneeksi Le Mansia perusviritetyllä turbovinokoneella. Kyllähän halvoilla Motonetin & Bilteman hyllyosilla ottaa B230FT:stä 600 heppaa ja kelaa 5 km suoralla 400 km/h vauhtia.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #37 : 10.03.2011, 17:42:14 »
Olettekohan Te arvoisat hulluden ihannoijat vähän väärän volvomallin kimpussa.Kysehän on 700-sarjasta. Tuo suuri innostus asiaan vie joskus harhateille( katsokaapa mitä tapahtuu Arabian niemimaalla)
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #38 : 19.04.2011, 22:38:00 »
kamalaa, iskenyt kauhea autokuume.

haussa ois ISO volvo, farmari pakollinen, koukullinen mielellään. Semmoista vuosimallia että uskaltaa vielä hitsailla. vetotavalla, koneella, hevosvoimilla ei niin väliä. esim tämmöinen: http://www.nettiauto.com/volvo/740/3900232

tuommoinen 740 kartano -volvokin on houkutellut jo jonkin aikaa, kaikkien kauhuksi kesäksi hieman prokkista tarvis pukata, mut ollaan vasta mietintäasteella.

mitä tuommoisesta kannattaa odottaa? eli onko tyyppivikoja, paikkoja mitä katsoa läpitte, millanen kulutus jne.
ilmeisesti 87 vuosimallissa ois sinkkikoria jo tullut, ja äkkiseltään kulutus ois siellä 7l (80kmh) ja kaupungissa 12l.
noillehan käy 95E?

jos jollakin on iso farkku volvo tuota samaa koria tai liki ni olisiko mahdoton idea että tarkistaisi pari mittaa mulle.
eli takaluukusta maksimileveys lattiatasosta (takaa)
takaluukun minimileveys lattiatasosta (renkaiden kohdalta)
takaluukun syvyys lattiatasosta selkänojan alareunasta takaluukun oveen
takapenkin minimikorkeus takaluukun lattiatasosta penkin reunaan (ei niskatukiin)

onko tietoa tuosta rungosta että onko jo niin uusi että koko runko ei ole maadotettu kunnolla?
saako taakse kuormajousia vai kuinka pitkälle stokkijouset kestää, konttiin tulossa 200kg tavaraa pysyvästi.


The moose

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #39 : 19.04.2011, 22:40:49 »
konttiin tulossa 200kg tavaraa pysyvästi.

vuoden 90 745 rekisteriotteessa lukee.. tilaa tavaralle peräosassa 160 kg


Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #40 : 19.04.2011, 22:49:17 »
mitä tuommoisesta kannattaa odottaa? eli onko tyyppivikoja, paikkoja mitä katsoa läpitte, millanen kulutus jne.
ilmeisesti 87 vuosimallissa ois sinkkikoria jo tullut, ja äkkiseltään kulutus ois siellä 7l (80kmh) ja kaupungissa 12l.
noillehan käy 95E?
onko tietoa tuosta rungosta että onko jo niin uusi että koko runko ei ole maadotettu kunnolla?
saako taakse kuormajousia vai kuinka pitkälle stokkijouset kestää, konttiin tulossa 200kg tavaraa pysyvästi.
Mitään en katsoisi ongelmaksi kuin ruosteen. Kaikkia osia saa käytettynä halvalla. Näillä ajetaan reilusti yli puoli miljoonaa jos kori vaan kestää. Kulutus on meillä B230F koneella sedan manuaalilla 7.1-8.5 matka-ajossa ja kaupungissa 10. Talvella oli jopa 14 kovilla pakkasilla. Käy 95E, tälläkin hetkellä sitä tankissa eikä ole mitään nykimistä.
Saa kuormajousia esim motonetistä mutta tuo kilomäärä on rajoitettu jostain syystä. Omassa 240 farkussa on tuo raja 180kg. On maadoitettu mielestäni hyvin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #41 : 20.04.2011, 02:17:07 »
kuulostaa kaikinpuolin hyvältä, mutta ihmetyttää tuo kilomäärä.
mikki pysyy kädessä ja noi on senverran vanhempaa mallia että on ihan oikeeta peltiä, eikä mitään olematonta.
ruoste ei siis koidu ongelmaksi, jos runko ei ruostu puhki.

millanen laturi noissa bensavehkeissä on. diisselissä järjestään isompi, mut en oo diisseliä ostamassa, kun kilometrejä tulee alle 15tkm vuodessa.

entäpä onko kokemuksia vaimennuksesta, onko kovakin ajomelu verrattuna uudempiin malleihin. oon vain S40 farkun kyydissä ollut ja siellä on auton vuosimalliin nähden melko kova melu ja taka kaiuttimet soi melkeen lujempaa ulkopuolelle, kuin sisäpuolelle, ne kun on siellä takana pilareissa ja ohkanen pelti soi ulos

ei välttämättä ihan sellaisia kysymyksiä mitä aina kysellään, mutta itselle ei ihan hirveen tärkeä ole vetotapa, koneen koko tai teho, kaikkihan ne menee 80kmh 80:n alueella. nykyisessä pelissä 1,3l 75hv eikä oo tarvetta pullistella  :D

kiitoksia vastaajille!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #42 : 20.04.2011, 08:38:52 »
Kannattaa siis etsiä B200F koneella varustettu yksilö, menee edes nätihköllä sapuskalla, ja äffäkoneisissa on yleensä imusarjan vieressä olevaa mallia oleva laturi, joka on edes sen 70/80A, pakosarjan alla oli pitkään 55A laturi. Dieselissä ei muuten ole ainakaan tehokkaampi se laturi, miksi olisikaan? Kantavuus tuon 200kg suhteen nyt ei pitäisi olla iso ongelma, tarviekputiikista farmarin jouset tai farmarin kuormajouset ja eikun kiinni, hyvä tulee.

Tavaratilan minimileveys aika tarkka metri(olisko 3cm yli tms), kuormausaukko hitusen leveämpi. Ja runko on niin maissa kun voi maissa olla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #43 : 20.04.2011, 08:56:31 »
Runkohan noista meneekin jos menee (tai eihän nissä erillistä runkoa ole), kolmesta 740:stä olen runkopalkkeja (kuskin jalkojen kohdalta, taka-akselin päältä) hitsaillut kasaan ja kaikki uudempia kuin -87.
 
Sähkövikoja on paljon, jopa enemmän kuin huonoiksi haukutuissa pösöissä. Toimimattomat sähkölasit tai keskuslukitus ei menoa haittaa mutta kun kone lakkaa pörisemästä tai valot sekoavat  ja keskikonsolista nousee karannut sähkö sinisenä savuna niin ei paljon naurata. Koria ei ole maadoitettu sen kummemmin kuin missään muussakaan autossa, hapettumat maadoituksissa aiheuttavat joskus ongelmia.

Ajomelultaan hiljaisia, ei kuitenkaan pärjää esim. e28 (saati sitten e34:lle) bemarille. Kattoverhoilu muuten tuppaa yleensä roikkumaan kuten vanhassa 900:ssa Saabissa ja muoviosat eivät kestä kosketusta ainakaan pakkasella. Alusta on vakiona pehmeä, riittävästi kun kanttaa niin sisempi takapyörä on ilmassa ja ulompi etukulma raapii maata ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #44 : 20.04.2011, 23:57:28 »
onhan nuo sähköviat välillä hassuja.
ke40 corollassa jos kytkee radion punasen ja keltasen yhteen menee ajovalot päälle kun kytkee virrat eli tulee "automaattivalot".
ascona c:ssä jos palaa se iso sulake mittarin takaa lakkaa oikea pitkä toimimasta, eli pitkät päälle laitettaessa se ei pala, mut jos vetää viiksestä itteensä eli vilauttaa pitkiä ni toimii...

jopa 98vm RX7:ssa jos F100 ohjausboksi on rikki ratin alta nousee kuskin ikkuna vilkun tahtiin ei muuten.

700sarjan volvo kiinnostaisi niin sisätilojen takia, munmielestä etuovet on tosi siistit verratusti 200 sarjaan. saakohan noita 700 sarjan sisäpahveja 200 sarjan volvoon asenneltua? menee varmaan aika hassuksi, mut kuitenkin.

 

Kulkukoira  Proturbo