Race.fi  Puotilan autokorjaamo

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 159221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #45 : 22.04.2011, 11:29:39 »
700sarjan volvo kiinnostaisi niin sisätilojen takia, munmielestä etuovet on tosi siistit verratusti 200 sarjaan. saakohan noita 700 sarjan sisäpahveja 200 sarjan volvoon asenneltua? menee varmaan aika hassuksi, mut kuitenkin.
Kaikki on tehtävissä mutta tuo on lähes mahdotonta ::)
Helpompaa ottaa 200:sen ovipahvi ja alkaa siitä muokkailemaan ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa JoJio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #46 : 12.08.2011, 09:32:26 »
Morjesta tännekki. Kiinnostus heränny noihin 740 porrasperävolleihin. Kiikarissa ois yks tällä hetkellä millä ajettu mukamas 178tkm vuosmallia 90. 2.3moottorilla. Mitään aikasempaa käsitystä ei volvoista ole, joten vinkkejä ja neuvoja kaivataan? Nii ja automaatti  ::)
Astra g '02 mut ehkä seuraavaks volvo.

The moose

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #47 : 12.08.2011, 09:45:00 »
Morjesta tännekki. Kiinnostus heränny noihin 740 porrasperävolleihin. Kiikarissa ois yks tällä hetkellä millä ajettu mukamas 178tkm vuosmallia 90. 2.3moottorilla. Mitään aikasempaa käsitystä ei volvoista ole, joten vinkkejä ja neuvoja kaivataan? Nii ja automaatti  ::)

kannattaa käydä vaikka kats asemalla kyselees kilometrien perään.. on sen verran vähän et luulis hinnankin olevan normaalia kovempi. ja ns normaali volvon sisäänajo vielä suorittamatta.

ruostevikaa voi silti olla lattiassa ja konehuoneen puolella runkopalkkien päällä reiät pyörän koteloihin. näin esimerkiks..

tai sit ei ole yhtään ruosteessa.. riippuu pidosta.

moottori on helppo huoltaa ja kunnostaa omin voimin jos yhtään työkalut pysyy kädessä ja automaatti laatikkoa ei kannata säikähtää, testilenkillä huomaa jos se ei toimi. ota selvää mikä loota siellä on, niin joku osaa kertoo miten sen tulee toimia ja mikä on sen ominaisuus.

kato nyt vaikka korjaamo takaveto faq ja 700 / 900 korjaamon joitakin viestiketjuja läpi ni oot vähän kartalla mihkä oot käsiäs tunkemassa.  ;D

Poissa JoJio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #48 : 12.08.2011, 09:47:22 »
Ois sillä vaan 1500pyynti, niin ihmetyttää mikä mättää... Vai onko se sen arvonen, jotenkin iski volvokuume ja talvikin tulossa  ::)
Astra g '02 mut ehkä seuraavaks volvo.

Poissa Chutul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #49 : 12.08.2011, 11:19:26 »
Ois sillä vaan 1500pyynti, niin ihmetyttää mikä mättää... Vai onko se sen arvonen, jotenkin iski volvokuume ja talvikin tulossa  ::)

voihan se olla et kaveri on katton tyyli nettiautosta hintahaarukan ja lyönny hinnan sen mukaan. tosin km lukema kyl hiukan epäilyttää tolla hinnalla :D kokeilua kokeilua, ton verta JOS oikeesti ajettu ni sehän on ku uus ja sen kyl huomaa ajossa sitte.  8)
740Gl B230F 1991

The moose

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #50 : 12.08.2011, 11:32:37 »
onkse nettiautos musta 178 tuhatta ajettu ?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #51 : 12.08.2011, 17:53:19 »
Jos siinä on 3 pakkovaihdetta, se on ZF:n automaattilaatikko, ja jos 2 pakkovaihdetta, se on AW.
Jotkun on parjanneet ZF:ää, siitä ei itsellä kokemusta. AW:sta sitten on kokemusta, ja se on
yksi parhaita automaattilaatikoita mitä olen ajanut, sisältäen uudet DSG:t, jotka ei nyt edes automaatteja ole,
sekä mersun uusimmat sähköohjatut automaatit. Kulutusta se lisää noin litran.

Älä myöskään liikaa lue/ kuuntele muitten parjausta volvon automaattilaatikosta. Puolet ketkä sitä parjaa eivät ole edes kokeilleet sitä, ja toinen puoli ei tykkää siitä sen takia että manuaali on "urheilullisempi" kun siinä pitää
veivata keppiä kokoajan, vaikka todellisuudessa paikalteen lähtiessä se automaatti
pysyy menossa mukana ihan samanlailla vs. normaalit ihmisten vaihdot manuaalilla.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #52 : 13.08.2011, 13:18:45 »
Jos siinä on 3 pakkovaihdetta, se on ZF:n automaattilaatikko, ja jos 2 pakkovaihdetta, se on AW.

Siis kaaviossa. PRND321 = ZF, PRND21 = AW. AW:nkin pystyy pakottamaan max kolmoselle, se vaan tehdään nuijan sivusta.

uudet DSG:t, jotka ei nyt edes automaatteja ole,

Jos siinä on D ja enemmän kuin yksi välityssuhde niin se on automaatti. Automaatin ei oo pakko olla mehulinko. Vähän sama ku väittäs että ruisku ei oo bensakone koska siinä ei oo kaasaria?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #53 : 13.08.2011, 13:32:49 »
Jos siinä on D ja enemmän kuin yksi välityssuhde niin se on automaatti. Automaatin ei oo pakko olla mehulinko. Vähän sama ku väittäs että ruisku ei oo bensakone koska siinä ei oo kaasaria?

DSG on mekatroniikalla ohjattu manuaalivaihteisto, jossa on vaan kaksi sisäkkäin kulkevaa
kytkinakselia, ja kaksi kytkinhaarukkaa, joita tuo mekatroniikka sitten käyttää
eri tietojen mukaan.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #54 : 13.08.2011, 13:37:32 »
DSG on mekatroniikalla ohjattu manuaalivaihteisto

Viimeksi kun minä kuulin DSG osaa vaihtaa itsekin.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #55 : 13.08.2011, 13:39:01 »
Viimeksi kun minä kuulin DSG osaa vaihtaa itsekin.

« Viimeksi muokattu: 13.08.2011, 13:45:08 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #56 : 13.08.2011, 23:07:46 »
tekeekös näillä seiskoilla mitään? melkoseja lossejahan nuo on ajella, pomminvarmoja kestämään ainakin? talvi tulossa ja takavetokuumetta.. 2.3 munuaali laatikolla ja vm90 volvo ois kiikarissa.. helppo piristää?
740 M50B25

hevonen

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #57 : 13.08.2011, 23:15:46 »
tekeekös näillä seiskoilla mitään? melkoseja lossejahan nuo on ajella, pomminvarmoja kestämään ainakin? talvi tulossa ja takavetokuumetta.. 2.3 munuaali laatikolla ja vm90 volvo ois kiikarissa.. helppo piristää?
Jos sitä heti pitää piristää, osta mieluummin 940 tbo. Saat parinsadan euron satsauksella siitä 220hp. :)

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #58 : 14.08.2011, 12:28:42 »
niin saa nähdä, ei viittis niitä raiskata talvella, budjetti on budjetti.. :) ja mitä niitä ahdettuja pitää simittely vehkeeksi talveksi ostaa.. kesät on sitä varten..
740 M50B25

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #59 : 25.08.2011, 12:26:23 »
Moro!

Nyt kun tässä hoitovapaalla on "aikaa" ajattelin josko investoisi itselle pienimuotoisen projektin, mutta vaan sellaisen johon ei tarvitse hitsailla peltiä neliötolkulla ja jota hieman parannellaan omalle silmälle sopivaksi. Noh, nyt sitten on varattuna itä-suomesta ihan perus 740:nen ilman minkäänlaisia herkkuja. Auto kiinnostaa kuntonsa puolesta tosi paljon. Vm.88 ajettu 265tkm, b230K, automaatti.. Ainut mikä itseä hieman askarruttaa on tuo kaasari, pärjääkö sen kans? Auto on nyt katsastettu elokuussa eikä mainintoja ole tullut, ainkaan päästöjen puolesta... Nyt sitten se sana on vapaa, uskaltaako ostaa?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

Autoracing  KL-varaosat