Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12525 : 07.06.2018, 16:19:07 »
Eiköhän se ole juurikin tuo. Ainakin B230F olis tuon verran ja noissa ei taida tästä kohti olla eroa.
Jees. Täytyypä hakea uudet öljyt ja suodatin niin vois harrastusmielessä työpaikan öljymontulla vaihdella litkut.

Varmaan ihan perus 10W-40? Ainankin muistaakseni siihen on sellaiset liki pari vuotta sit laitettu. ::)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12526 : 07.06.2018, 16:25:51 »
Jees. Täytyypä hakea uudet öljyt ja suodatin niin vois harrastusmielessä työpaikan öljymontulla vaihdella litkut.

Varmaan ihan perus 10W-40? Ainankin muistaakseni siihen on sellaiset liki pari vuotta sit laitettu. ::)

Täyssynteettistä, itse suosinut 0W-40 jotta on pakkasessakin notkeaa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12527 : 07.06.2018, 16:35:37 »
Mulla on ollu tapana jättää 4L pänikästä pieni määrä jemmaan, ei tule ihan ylärajaan öljy mutta sen lopun voi siitä pänikästä sitten lisätä vaihtovälin puolivälissä tjsp.

Sama homma mutta ostan aina 5 litran pönisterin. ;D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12528 : 07.06.2018, 17:47:59 »
Mulla on ollu tapana jättää 4L pänikästä pieni määrä jemmaan, ei tule ihan ylärajaan öljy mutta sen lopun voi siitä pänikästä sitten lisätä vaihtovälin puolivälissä tjsp.

Toimii noinkin. Nykynen pirssi kun ei turhia kuluttele on lisäysöljypullo edelleen avaamatta. Oli kylkiäisenä jossain prismassa vuos sitten.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12529 : 07.06.2018, 17:51:37 »
Jees. Täytyypä hakea uudet öljyt ja suodatin niin vois harrastusmielessä työpaikan öljymontulla vaihdella litkut.

Varmaan ihan perus 10W-40? Ainankin muistaakseni siihen on sellaiset liki pari vuotta sit laitettu. ::)

10 w40 tai  5 w40 on omissa ollu. Yleensä. Tuossa nykysessä on nyt 5 w50 kun sitä sinne oli alettu laittaan huoltokirjan mukaan 3 öljynvaihtoa sitten. Samalla kun oli hukkiksen kello vaihdettu ja jyrkempi ipd turbon nokka-akseli

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5092
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12530 : 07.06.2018, 21:36:52 »
Pitäs löytää B230F koneeseen mustien suuttimien tilalle sopivat, kyseessä LH 2.2 jos sillä on merkitystä.
Eli hakusessa sellaiset suoraan paikalleen käyvät.
Hyvät vinkit tulis nyt kyseeseen..
« Viimeksi muokattu: 07.06.2018, 21:39:25 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12531 : 08.06.2018, 09:11:50 »
Voisikohan joku mitata 700/900 sarjan etutolpan alapallonivelen kiinnityspultin kierteet?

M12, mutta millä nousulla?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12532 : 08.06.2018, 09:47:25 »
Voisikohan joku mitata 700/900 sarjan etutolpan alapallonivelen kiinnityspultin kierteet?

M12, mutta millä nousulla?

Lemförderin paketissa mukana tulevista pulteista mitattuna M12x1,75.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12533 : 08.06.2018, 10:11:51 »
Osaako joku heittää Volvo 850 polttoainepumpun mitat? Delphi eikä mikään muu valmistaja julkaise mittoja, joihin voisi verrata.

Pitäisi laittaa uusi pumppu, kun vanha ääntää kivasti ja kokonaan uusi tankkilaite on ihanan hintainen tuohon nelivetoon.

Skandixilla olis suht järkevän hintainen tankkilaite, joka äkkiseltään näyttäis nelivetoon olevan käypänen.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/fuel-supply-system/pumps/fuel-feed-unit/1022143/?dc=10

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12534 : 10.06.2018, 13:53:42 »
Käykö B19/B21/B23-koneista öljypumpun käyttöakseli (se lyhyt joka välittää voiman apuakselilta) ja öljyn valumaletku B200/B230-koneisiin?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12535 : 10.06.2018, 15:46:40 »
Skandixilla olis suht järkevän hintainen tankkilaite, joka äkkiseltään näyttäis nelivetoon olevan käypänen.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fuel-mixture-formation/fuel-supply-system/pumps/fuel-feed-unit/1022143/?dc=10

Kyllähän tuokin on noteerattu, kuten myös ebayn kautta about tuohon hintahaarukkaan osuvat. Ongelma vaan on siinä, että tuo on ihan varmasti "kiinalainen" jota ei tee autoon mieli laittaa, varsinkin kun pitää purkaa puoli autoa, että tuon saa ylipäätään edes vaihdetuksi.

Poissa 850-96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12536 : 10.06.2018, 20:19:41 »
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä mutta kokeillaan

Elikkä onko jollakin tiedossa volvo 850td (d5252t) moottorin jakohihnan/jakopäärempan vaihtoväli?
Vaihdetaanko tässä mallissa molemmat jakohihnat samalla kertaa(tässä kai on hihnat moottorin molemmissa päissä)?


Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk


Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12537 : 10.06.2018, 20:34:44 »
Jakohihna 4v/90tkm ja syöttöpumpun hihna puolet eli 2v/45tkm. Eli kyllä vaihtoon molemmat
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 850-96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12538 : 10.06.2018, 20:40:04 »
Selvä, kiitoksia!
Minkäsmoista hintaa tuolle rempalle suurin piirtein tulee?

Skickat från min NEM-L21 via Tapatalk


Paikalla Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12539 : 10.06.2018, 20:48:21 »
Osat vähän päälle 200€ motonet hinnoilla ja laadulla.

Täydellinen hihnasarja
https://m.motonet.fi/fi/tuote/259522?ajoneuvo=656&vuosimalli=1996

Kampuran pultti myös vaihtoon
https://m.motonet.fi/fi/tuote/256016?ajoneuvo=656&vuosimalli=1996

Ja jos kampiakselin hihnapyörän kumivulkanointi on pettämässä niin se pitää uusia ja melkein tuplaa budjetin.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/300794?ajoneuvo=656&vuosimalli=1996

Ulkomailta (esim autodoc) osat saa sitten paljon halvemmalla. Laadusta en sano mitään.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2018, 20:49:56 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Autoracing  KL-varaosat