RallyBaron  Samppasport

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148594 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #45 : 02.07.2013, 13:45:22 »
Huhhuh, no nyt tärppäs paja Oulusta. Tuumas ettei mitään ongelmaa, ja jos ei onnistu omilla vehkeillä niin naapurissa on metallipaja.
Heinäkuun loppupuolella vien auton pajalle. Laitan kommenttia miten käy. Romis-vauhtipyörän ja kytkimen haku on silti päällä, jos sattus tärppäämään.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #46 : 02.07.2013, 18:05:43 »
Varmista, näyttäisi että muutos tapahtuisi noin.Ylempi kuva pitäisi olla vastaava mikä sinulla on vielä kiinni.


Sitten kun vauhtipyörä on irti, vaihdattaisin samalla stefan joka on kampiakselin ympärillä.
Se kannattaa ostaa Volvolta.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2013, 18:25:19 kirjoittanut virkpe »

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #47 : 02.07.2013, 19:16:17 »
Varmista, näyttäisi että muutos tapahtuisi noin.Ylempi kuva pitäisi olla vastaava mikä sinulla on vielä kiinni.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Sitten kun vauhtipyörä on irti, vaihdattaisin samalla stefan joka on kampiakselin ympärillä.
Se kannattaa ostaa Volvolta.
Todella arvokasta tietoa, kiitän.
Kytkinsettiinhän ei tarvinut tehdä mitään, jos oikein olen ymmärtänyt. Tai toivotaan näin.
Jos ei, niin setti myyntiin ja jostain pikapikaa vakiokytkin tilalle.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #48 : 02.07.2013, 22:07:41 »
Sitten kun vauhtipyörä(tai automaatissa vetolevy) on irti, vaihdattaisin samalla stefan joka on kampiakselin ympärillä.
Se kannattaa ostaa Volvolta.

Samoin kannattaa uusia tiivistetulppa 8687868 4€ joka on heti kampuranstefan yläpuolella. On alkanut vuotamaan kahdesta autosta joilla ajettu yli 400tkm. Alkuperäinen on muovia( :idiot2:) ja uusi metallia. Se kestää varmasti kauemmin.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2013, 22:11:56 kirjoittanut Sami K. »
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #49 : 03.07.2013, 23:49:04 »
Onkos näissä kaikissa pattikylkisissä tuo kaksoimassavauhtipyörä vai onko joku moottori typpi jossa ei olis? Oireileeko muuten kun pitämällä ääntä tyhjäkäynnillä? 

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #50 : 04.07.2013, 00:15:48 »
Onkos näissä kaikissa pattikylkisissä tuo kaksoimassavauhtipyörä vai onko joku moottori typpi jossa ei olis? Oireileeko muuten kun pitämällä ääntä tyhjäkäynnillä?
D5 ja 2.4D leimatuissa moottoreissa on ainakin, jos manuaalivaihteinen.

Veto päällä kuuluu semmonen "trtrtrtrtrtrtrtr" sitten kun enemmän ajettu. Mitä isompi vääntö ja pienemmät kierrokset niin sitä helpommin kuuluu.
Ääni loppuu kuin seinään kun tietty kierrosmäärä saavutetaan tai kun vääntö vähenee (siinä 3000-3500 rpm yleensä loppuu täys veto päällä).
Oireet alkaa tyhjäkäynnin kalkatuksella ja pahenee pikkuhiljaa. Itellä oli autoa ostaessa n. 240 tkm pelkästään vaimea tyhjäkäynnin kalkatus, 40 tkm aikana pahentunut niin että hädin tuskin uskallan työmatkat enää ajaa tuolla. Nyt kuuluu aina kiihdyttäessä aika ilkeän kuulonen kalkatus, vähän samanlainen kuin alla olevilla videoilla, mutta paljon räikeämpi. Liekkö mulla liian painava kaasujalka, liikaa kärryn vetämistä (2 kelkkaa kyytissä), ja ennen kaikkea liian pienillä kierroksilla ajaminen.

http://www.youtube.com/watch?v=v6hAQFF1Ils
http://www.youtube.com/watch?v=0VRkGQxliUE
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013, 00:23:04 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #51 : 09.07.2013, 07:08:52 »
Nyt näyttäisi löytyvän kaksoismassaa myös Parts for volvo onlinesta, ilman alennuksia hieman halvempi kuin Eurocarparts:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=7385

Pittääpi laitaa iltasella tilaus sisään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #52 : 09.07.2013, 11:32:20 »
Tokko kukaan ole noita vauhtipyöriä purkanut? Jos sieltä menee jokin laakeri sen voi vaihtaa ja jos liukulaakeri uuden sorvaus ei ole ongelma. Olisi muutenkin kiva nähdä, mitä se pitää sisällään mutta en ole tohtinut rueta purkamaan kun en oikein arvaa mitkä niitit kannattaisi porata pois.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #53 : 09.07.2013, 14:10:31 »
Minä voin omani luovuttaa tieteen nimissä tutkittavaksi operaation jälkeen (ens kuussa). En jaksa alkaa postittamaan. Nouto Oulun alueelta.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #54 : 26.07.2013, 15:54:51 »
Vauhtipyöräremppa tehty asiallisesti. Työsylinteri pitää olla VANHEMMAN mallin koneeseen, uudempi ei passaa. Siitä ylimääräisiä kuluja. Muuten ei työmäärä paljoa häpeä vakiosetin asennukselle.

Tänne muutkin vaihattamaan, hyvä paja oulussa:
http://www.huotariylimartimo.fi/

Lasse Ylimartimo teki asennuksen ja tietää kuviot.

Seuraavaksi sitten volvo piuhan päähän ja väännöt tappiin :)
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #55 : 26.07.2013, 16:10:43 »
Vauhtipyöräremppa tehty asiallisesti. Työsylinteri pitää olla VANHEMMAN mallin koneeseen, uudempi ei passaa. Siitä ylimääräisiä kuluja. Muuten ei työmäärä paljoa häpeä vakiosetin asennukselle.

Tänne muutkin vaihattamaan, hyvä paja oulussa:
http://www.huotariylimartimo.fi/

Lasse Ylimartimo teki asennuksen ja tietää kuviot.

Seuraavaksi sitten volvo piuhan päähän ja väännöt tappiin :)

Pistähän kuvia vp:stä.
Eli D5244T:n työsylinteri..?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #56 : 26.07.2013, 18:30:16 »
Vauhtipyöräremppa tehty asiallisesti. Työsylinteri pitää olla VANHEMMAN mallin koneeseen, uudempi ei passaa. Siitä ylimääräisiä kuluja. Muuten ei työmäärä paljoa häpeä vakiosetin asennukselle.

Tänne muutkin vaihattamaan, hyvä paja oulussa:
http://www.huotariylimartimo.fi/

Lasse Ylimartimo teki asennuksen ja tietää kuviot.

Seuraavaksi sitten volvo piuhan päähän ja väännöt tappiin :)
Kuinka paljon oli eroa työsylintereissä? Ylinmääräisestä työsylinteristä kannattaa laittaa myynti ilmoitus jos joku sattuisi tarvitsemaan.
Oliko ajoitusmerkkien muutos kohdat oikein laittamissani kuvissa?

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #57 : 27.07.2013, 14:53:57 »
Kuinka paljon oli eroa työsylintereissä? Ylinmääräisestä työsylinteristä kannattaa laittaa myynti ilmoitus jos joku sattuisi tarvitsemaan.
Oliko ajoitusmerkkien muutos kohdat oikein laittamissani kuvissa?
Asentaja sanoi, että taisi mennä just toisinpäin eli toiseen suuntaan. ehkä. Helppo homma oli kuulemma. Tyhjä paikka vaan siirtyi.

Joo, D5244T työsylinteri on oikea. Eroja oli ainakin letkuliitin eri mallinen ja eri paikassa, plus uudemman mallisella ei geometriat täsmänny.

Uudemman kytkin meni heittämällä.

Vanha VP oli ihan rikki, ei yhtään joustoa. En turhaan stressannu siis :)
Haen huomenna auton ja otan kuvat ym lisätietoa.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013, 14:56:35 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #58 : 27.07.2013, 21:00:40 »
Asentaja sanoi, että taisi mennä just toisinpäin eli toiseen suuntaan. ehkä. Helppo homma oli kuulemma. Tyhjä paikka vaan siirtyi.

Joo, D5244T työsylinteri on oikea. Eroja oli ainakin letkuliitin eri mallinen ja eri paikassa, plus uudemman mallisella ei geometriat täsmänny.

Uudemman kytkin meni heittämällä.

Vanha VP oli ihan rikki, ei yhtään joustoa. En turhaan stressannu siis :)
Haen huomenna auton ja otan kuvat ym lisätietoa.
olisihan tuolla ollut kuva työsylinteristä
Ei vaan tullut mieleen että se on muuttunut, tosin kytkinhän tuli pakettina eli olisí pitänyt tilata kaikki erillään.
En millään saa että ajoitusmerkit olisi pitänyt laittaa toiseen suuntaa, ellei jokin kuvista ollut peilikuvana. Pitää mielenkiinnosta perehtyä asiaan.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2013, 22:22:11 kirjoittanut virkpe »

Poissa mattipeura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #59 : 27.07.2013, 21:06:57 »
Noniin, osat tuli eurocarpartsilta. \o/

Olisko jollain ollut laittaa vanhaa 163hp mallin kytkintä ja (koskematonta) vauhtipyörää malliksi?

Olisi voinut tuon vauhtipyörämodailun tehdä valmiiksi ja tarkistaa kytkimen ym mekaanisen yhteensopivuuden, edes suurinpiirtein.
Huomattavasti pienempi riski liikkeeseen viedessä - jos mistä tahansa syystä menee jotain pieleen esim. osavalinnoissa, voi mennä parhaimmillaan monen sadan euron työ hukkaan.

Ja jos jollain olisi Oulun seudulla kiinnostusta remontti tehdä, niin tarjouksia otan vastaan.

oulussa ois paja tai kiimingissä joka tekis halvalla ja ei siinä ky 8h mene ku sen avaa

 

Samppasport  Futurez