Elekma  Autoracing

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #60 : 28.07.2013, 10:51:05 »
oulussa ois paja tai kiimingissä joka tekis halvalla ja ei siinä ky 8h mene ku sen avaa
On muuten harvassa pajat jotka suostuu tuota VP-muutosta tekemään, soittelin aika monta läpi ennenkuin tuonne H&Y:lle ajoin.
10 tuntia oli yhteensä työt, plus ylimääräinen työsylinteri, vaihteistoöljyt ja vp:n pultit. Plus 800 mitä meni ite tilattuihin osiin.
Työsylinteristä saan toivottavasti ees sen 80e vielä joskus takasin.
Pultit piti vaihtaa Volvon katalogin mukaan, niitä en myöskään hoksannut tilata.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 10:55:18 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #61 : 28.07.2013, 10:54:10 »
olisihan tuolla ollut kuva työsylinteristä
Ei vaan tullut mieleen että se on muuttunut, tosin kytkinhän tuli pakettina eli olisí pitänyt tilata kaikki erillään.
Ikänä en ole moista purkanut, näin kyllä kuvasta että se on erilainen, mutta en tiedä mitä siitä olisi pitänyt osata päätellä.
Kytkin oli kuitenkin eri, joten pidin mahdollisena että työsylinterikin pitää olla eri.

PS. oli muuten eurocarpartsilla halvempi tuo työsylinteri erikseen tilattuna kuin paketissa, säästin joku 7 puntaa kun otin erikseen ;)
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #62 : 28.07.2013, 13:32:40 »
Pultit piti vaihtaa Volvon katalogin mukaan, niitä en myöskään hoksannut tilata.
Itse en vaihtanut pultteja, vaikka tiesin että niin olisi pitänyt tehdä.
Ikänä en ole moista purkanut, näin kyllä kuvasta että se on erilainen, mutta en tiedä mitä siitä olisi pitänyt osata päätellä.
Kuvasta olisi saattanut nähdä heti että uudemman mallinen ei mene edes paikoilleen. Tosin jos päällisin puolin samannäköiset ja mitoituksessa eroa niin kuvasta sitä ei näe.

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #63 : 28.07.2013, 15:13:40 »
Lisäsin kuvat albumiin. Näyttäis että toi sun ohje menee huti yhdellä hampaalla, eli vanhan ja uuden vp:n tyhjän paikan välissä ois yksi hammas. Näin:

Koeajo: kytkin nappaa jonkin verran herkemmin, sammutin auton korjaamon pihaan ekalla liikkeellelähdöllä :)
Ei kuitenkaan huono, nopeasti totuin.

Tyhjäkäynnillä ei kuulu enää lonksutusta, mutta se aiemmin kuvaileman "trtrtrtrtr" ääni vedätyksessä taitaakin kuulua suuttimista eikä vauhtipyörästä, kun ei häipynyt tällä remontilla.
Mielestäni vaihdekeppi ei enää myöskään täristä vedättäessä.

Tais muuten jäädä jokin ratin tiiviste huonosti asennuksessa tms, ratti narisee ja hytän puolelle kuuluu moottoriäänet selvemmin. Soittelenpa asiasta huomenna, tietääkö joku sanoa suoraan mistä kyse?
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #64 : 28.07.2013, 15:16:01 »
Melkosuurella todennäköisyydellä rattiakselinläpivienti kumi on huonosti paikallaan ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #65 : 28.07.2013, 17:14:56 »
Lisäsin kuvat albumiin. Näyttäis että toi sun ohje menee huti yhdellä hampaalla, eli vanhan ja uuden vp:n tyhjän paikan välissä ois yksi hammas. Näin: (Kuva poistettu lainauksesta.)

Koeajo: kytkin nappaa jonkin verran herkemmin, sammutin auton korjaamon pihaan ekalla liikkeellelähdöllä :)
Ei kuitenkaan huono, nopeasti totuin.

Tyhjäkäynnillä ei kuulu enää lonksutusta, mutta se aiemmin kuvaileman "trtrtrtrtr" ääni vedätyksessä taitaakin kuulua suuttimista eikä vauhtipyörästä, kun ei häipynyt tällä remontilla.
Mielestäni vaihdekeppi ei enää myöskään täristä vedättäessä.

Tais muuten jäädä jokin ratin tiiviste huonosti asennuksessa tms, ratti narisee ja hytän puolelle kuuluu moottoriäänet selvemmin. Soittelenpa asiasta huomenna, tietääkö joku sanoa suoraan mistä kyse?
Voi olla jonkin verran sivussa koska kuva kulma hankaloittaa arviointia.
Mutta tappia voi liikuttaa sivusuunnassa joka vaikuttaa myös missä kohtaa se sijaitsee tyhjää kohtaa verrattuna, etenkin vanhaa kaksoismassaa saa liikuteltua herkemmin.
Noi työsylinterit olivat täysin erilaiset.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 17:17:29 kirjoittanut virkpe »

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #66 : 28.07.2013, 18:25:33 »
Voi olla jonkin verran sivussa koska kuva kulma hankaloittaa arviointia.
Totta, tuossa vanhassa pyörässä tuo liike on iso mitä se pääsee tekemään ilman joustoa. Toisessa äärilaidassa menee ohjeesi mukaan, toisessa tuon jälkimmäisen ohjeen mukaan.
Tässä vielä video.

Enpä uudesta kuvaa ottaessa hoksannut kokeilla kumpaan laitaan VP oli jäänyt tai kuinka pitkä se liike oli.
EDIT: tällä videolla näkyy uuden VP:n liike http://www.youtube.com/watch?v=q97Z3o86ftA
Näyttäs tuon suttusen videon perusteella että uus liikkus noin puoli triggerihammasväliä kun tuo 280 tkm ajettu yhden hammasvälin? Josko näistä tiedoista nyt seuraavalle modaajalle ois kuitenkin jotain apua :)

Vielä kun löytäs speksiä noista vauhtipyöristä mitä vahvuuseroja niillä oikeasti on - onko jouset oikeasti jäykemmät ja kestääkö uusi vp oikeasti enemmän vääntöä?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 20:51:24 kirjoittanut mkorkalo »
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #67 : 28.07.2013, 20:54:16 »
Laitoin toisen kuvan jossa näkyy tyhjän kohdan sijainti
 

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #68 : 22.10.2013, 19:09:31 »
Tässä pikkuhiljaa tulossa aiheelliseksi massapyörän vaihto ja samalla vaihtuu kytkinkin. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa varmaan jonkinnäköisen optimoinnin/lastutuksen tuolle D5:lle myös hommaan. Katsellut noita esimerkki teho/vääntö käyriä ja tuommonen ~200 hp / 450 Nm näyttäis olevan semmonen perus mitä ilman suurempia kikkailuja tuosta 163 hp D5:sta otetaan, ja tämä olisi itsellekin ihan riittävä.

Lähinnä kiinnostaakin nyt kun tuota massapyörää ja kytkintä tilailee että kestääkö nuo vakiohilut tuommosen maltillisen tehonlisäyksen ihan kivutta vai pitääkö katella kestävämpää asetelmaa yms.?

D5244T

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #69 : 23.10.2013, 05:15:36 »
Tässä pikkuhiljaa tulossa aiheelliseksi massapyörän vaihto ja samalla vaihtuu kytkinkin. Jossain vaiheessa tulevaisuudessa varmaan jonkinnäköisen optimoinnin/lastutuksen tuolle D5:lle myös hommaan. Katsellut noita esimerkki teho/vääntö käyriä ja tuommonen ~200 hp / 450 Nm näyttäis olevan semmonen perus mitä ilman suurempia kikkailuja tuosta 163 hp D5:sta otetaan, ja tämä olisi itsellekin ihan riittävä.

Lähinnä kiinnostaakin nyt kun tuota massapyörää ja kytkintä tilailee että kestääkö nuo vakiohilut tuommosen maltillisen tehonlisäyksen ihan kivutta vai pitääkö katella kestävämpää asetelmaa yms.?

Vakiona kestää nuo mainitut väännöt/tehot. Oma kokemus yli 180 tkm lastutettuna ja kaksoismassa edelleen ehjä, juurikin tuo D5 163hp, '02. No, siinä ratin ja penkin välissä on tietty yksi kestävyyteen vaikuttava tekijä ;)

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #70 : 23.10.2013, 07:57:23 »
Kyllä se 450Nm kestää helposti, omassa 550Nm jo 30tkm ja vielä mennään.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #71 : 19.12.2013, 15:42:22 »
Moi. on vauhtis hiukan ruvennu kilkattamaan, kun kone lämpöinen, kylmänä ei kuulu mitään. Mittarissa 426tkm, ei tietoa onko vaihdettu, ei ainakaan huoltokirjassa mainintaa. Nyt kysyisin, tietääkö joku hyvää ja halpaa pajaa, kelpaa myös firaapelipaja. Paikkakunnat: Vaasa +ympäristö, Jalasjärvi/Seinäjoki(Miksu)+ymp. Keuruu-Virrat. Nämä siksi, jos ei 8h riitä, Kesä aikana kauempaakin, kun vois ottaa vaunun mukaan yöpymiseen. Ja mitä suurin piirtein asennus maksaisi. Kiitos, ja moi Juho :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 256
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #72 : 19.12.2013, 22:46:53 »
miksun & kumppaneiden Carcom hoiti omaani moiteetta kyseisen operaation, enkä pitänyt hintaakaan pahana.
D5244T

Poissa jannu2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #73 : 27.12.2013, 13:15:23 »
Onkos joku tehnyt vauhtipyörä-/kytkinremontin itse. Tarvitaanko uuden kytkinpaketin asennuksessa kyseistä erikoistyökalua? Lukin paketin tarrassa varoitellaan automaattisäädöstä.
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Luk-Mounting-Tool-Set-Clutch-Flywheel-400007210-/400616691361

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #74 : 27.12.2013, 13:45:07 »
Onkos joku tehnyt vauhtipyörä-/kytkinremontin itse. Tarvitaanko uuden kytkinpaketin asennuksessa kyseistä erikoistyökalua? Lukin paketin tarrassa varoitellaan automaattisäädöstä.
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Luk-Mounting-Tool-Set-Clutch-Flywheel-400007210-/400616691361

Ei siinä tuommosta tarvinnu, tai ainakaan mie en tarvinnu.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Proturbo  Autodiagnoosi