Elekma  Autoracing

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148888 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #225 : 09.02.2016, 21:20:29 »
Eipä tuossa mitään hätää ole jos lämpimänä ei kuulu kolkatus, tiedän eräänkin d5:sen millä ajettu monta vuotta vaikka kolkattanut lämpimänäkin jo pahasti.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #226 : 09.02.2016, 21:36:38 »
Itse vaihtaisin viimeistään siinä kohtaa kun lämpimänäkin kalkattaa, tai jos alkaa ajossa pohjaamaan pahasti eli jyristämään kiihdytyksessä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Hornanvasara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #227 : 09.02.2016, 21:48:09 »
Joo,ehdottomasti remonttia siinä vaiheessa jos kalkattaa tyhjäkäynnillä lämpimänä ja kiihdyttäessäkin metakkaa pitäis. Ei varmaan tämän rempan kanssa kannata pitemmän päälle arpoa,voi tehdä isompaakin tuhoa?

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #228 : 10.02.2016, 12:02:27 »
Mulla on ollut lastu 200.000km ajan ja alusta asti jyristänyt kun jalan oikaisee ('02 D5, 515 Nm man). Nyt mittarissa on 350tkm ja mietoa kalkatusta tyhjäkäynnillä. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #229 : 22.03.2016, 12:46:51 »
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa -juhis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #230 : 27.03.2016, 10:55:38 »
Terve.

Nyt kun on aikaa kulunut siitä kuin tässä keskustelussa kirjoittaneet ovat laittaneet kiinteän vauhtipyörän kaksoismassan tilalle, niin kiinnostais kovasti minkälaiset kokemukset kiinteästä pyörästä on?

Kahdessa autossa on kytkin remontin aika, toisessa vauhtis kolisee kun taas toisessa luistaaa kytkin jo kolmosella kiihdyttäessä. D5 molemmat ja 5v. 163hv.
EX: Volvo S60 D5(163) 5-man. 2002.
Nyt: Volvo V70 D5(163) 5-man. 2005 Summum.
       Chevy K1500 6,5td 1994 6" lift / 35"MT

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #231 : 27.03.2016, 11:55:24 »
Taitaa aika vähissä olla kokemukset nuista kiinteistä pyöristä, itse en ainakaan laittaisi koska käy vaihteiston päälle.

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #232 : 27.03.2016, 18:40:24 »
Terve.

Nyt kun on aikaa kulunut siitä kuin tässä keskustelussa kirjoittaneet ovat laittaneet kiinteän vauhtipyörän kaksoismassan tilalle, niin kiinnostais kovasti minkälaiset kokemukset kiinteästä pyörästä on?

Kahdessa autossa on kytkin remontin aika, toisessa vauhtis kolisee kun taas toisessa luistaaa kytkin jo kolmosella kiihdyttäessä. D5 molemmat ja 5v. 163hv.


mistäs näihin d5:siin saa kiinteitä vauhtipyörii? Yhden puljun tiedän mikä jokin aika sitten myi, mutta lopettivat kun eivät kiinteet pyörät kuulemma menestyneet... Näin muistaakseni, ei 100 varmaa...  :-\

Poissa -juhis-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
EX: Volvo S60 D5(163) 5-man. 2002.
Nyt: Volvo V70 D5(163) 5-man. 2005 Summum.
       Chevy K1500 6,5td 1994 6" lift / 35"MT

Poissa volokki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #234 : 20.06.2016, 20:39:19 »
No niin. Auto 2005 v70 2.4 D5 300 th ajettu.
Kalkattaa joskus kylmänä, enempi lämpimänä , ja kun 1cm painaa poljinta niin lähtee pois.:) ja saattaa olla pitkänkin aikaan, että ei kuulu epämääräisiä ääniä koneesta..

Oisko aiheellista vaihtaa jo kaksoismassaa+kytkin pakettia?  Muita oireita en ole huomannut ajossa. Käsittääkseni äänihän ei varsinaisesti kuulu kaksoismassasta eikä myöskään varsinaisesti kytkin asetelmastakaan vaan työsylinterin painelaakerista, joka rallattaa ilman kuormitusta. Eli kun painetaan kevyesti kytkintä, laakeri liikkuu pikkasen ja rallatusta ei enää kuulu..

Mitäs sanotte?

Auto menossa vaihtoon piakkoin, niin en oikein tiä alanko tekeen kytkin remppaa ennen sitä..
 ???

s73

  • Vieras
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #235 : 20.06.2016, 20:44:12 »
No niin. Auto 2005 v70 2.4 D5 300 th ajettu.
Kalkattaa joskus kylmänä, enempi lämpimänä , ja kun 1cm painaa poljinta niin lähtee pois.:) ja saattaa olla pitkänkin aikaan, että ei kuulu epämääräisiä ääniä koneesta..

Oisko aiheellista vaihtaa jo kaksoismassaa+kytkin pakettia?  Muita oireita en ole huomannut ajossa. Käsittääkseni äänihän ei varsinaisesti kuulu kaksoismassasta eikä myöskään varsinaisesti kytkin asetelmastakaan vaan työsylinterin painelaakerista, joka rallattaa ilman kuormitusta. Eli kun painetaan kevyesti kytkintä, laakeri liikkuu pikkasen ja rallatusta ei enää kuulu..

Mitäs sanotte?

Auto menossa vaihtoon piakkoin, niin en oikein tiä alanko tekeen kytkin remppaa ennen sitä..
 ???


Vaihda auto nyt tai laita kytkin ja pari vuotta.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #236 : 21.06.2016, 12:44:32 »
No niin. Auto 2005 v70 2.4 D5 300 th ajettu.
Kalkattaa joskus kylmänä, enempi lämpimänä , ja kun 1cm painaa poljinta niin lähtee pois.:) ja saattaa olla pitkänkin aikaan, että ei kuulu epämääräisiä ääniä koneesta..

Oisko aiheellista vaihtaa jo kaksoismassaa+kytkin pakettia?  Muita oireita en ole huomannut ajossa. Käsittääkseni äänihän ei varsinaisesti kuulu kaksoismassasta eikä myöskään varsinaisesti kytkin asetelmastakaan vaan työsylinterin painelaakerista, joka rallattaa ilman kuormitusta. Eli kun painetaan kevyesti kytkintä, laakeri liikkuu pikkasen ja rallatusta ei enää kuulu..

Mitäs sanotte?

Auto menossa vaihtoon piakkoin, niin en oikein tiä alanko tekeen kytkin remppaa ennen sitä..
 ???

Oireet oli osapuilleen samat itellä 60tkm ajan. Kalkatti, enemmänkin kylmänä, ja lämpösenä vähemmän. Kytkintä painaissa ääni loppu ja välillä saatto pysyä päivänkin ajan poissa.
Suosittelen vaihtamaan auton, jos sellanen oli suunnitelmissa. Kato nyt sitten ettei uudessa kalkata, ettei tuu vaihdettua vikaa toiseen vikaan!  ;)
Volvoton

Poissa volokki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #237 : 22.06.2016, 03:33:53 »
Oireet oli osapuilleen samat itellä 60tkm ajan. Kalkatti, enemmänkin kylmänä, ja lämpösenä vähemmän. Kytkintä painaissa ääni loppu ja välillä saatto pysyä päivänkin ajan poissa.
Suosittelen vaihtamaan auton, jos sellanen oli suunnitelmissa. Kato nyt sitten ettei uudessa kalkata, ettei tuu vaihdettua vikaa toiseen vikaan!  ;)

No joo.. Mutta onko varsinaisesti  vauhtipyörä rikki, vai pelkkä painelaakeri? Lähinnä se et mikä näissä hajoaa ensin.  Kytkinlevy, painelevy, painelaakeri, vauhtipyörä..? Ihan vaan mielenkiinnosta.. ::)

Ei kait se auta ku tilata osat ja odotella et hajoaa lopullisesti ja auto pajalle..

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #238 : 22.06.2016, 06:18:26 »
Eiköhän vauhtis ekana hajoo, mulla kytkimessä ollu mitään vikaa kun vauhtipyörä vaihdettiin. Mulla maksoi n.1700e, sisälsi jakopään ja moniura vehkeet, ja lämppärin flektin.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #239 : 22.06.2016, 13:08:26 »
No joo.. Mutta onko varsinaisesti  vauhtipyörä rikki, vai pelkkä painelaakeri? Lähinnä se et mikä näissä hajoaa ensin.  Kytkinlevy, painelevy, painelaakeri, vauhtipyörä..? Ihan vaan mielenkiinnosta.. ::)

Ei kait se auta ku tilata osat ja odotella et hajoaa lopullisesti ja auto pajalle..

Kun kolkatus kuuluu niin paina kytkinpoljinta sentti pari alaspäin. Jos polkimessa tuntuu jyskytys niin se on silloin vauhtipyörä.
Jos se vauhdissa porsii niin se on sitten kasa ruotsalaista romurautaa.......

Yhdestä volvosta loppui kytkinlevy ja painelaakeri. Piti kytkin ylhäällä sellasen kitkutuksen ja vikinän, kytkintä painaessa ääni loppui.
Volvoton

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron