Toi on LH:n omituisuus mikä voi johtua monesta asiasta.
Joko väärin säädetty kaasuläppä / sen katkaisija. Tyhjäkäyntiventtiilin letku tukittuna 500rpm ja katkaisijan pitää naksahtaa kun vähänkin kääntää.
Tai sitten se voi johtua siitä että seos ei ole riittävän lähellä missä pitäisi olla.
Ja seos häikkä voi johtua jostain mm seuraavista.
Imuvuoto, pakovuoto, lambda, imm, lämpöanturi, vaihdettu nokka.
Tai tyhjäkäyntiventtiili likainen tai nopeustieto jää mittaristoon eikä saavuta ecua kylmäjuotoksen tai komponenttivian takia.
Mulla tuo johtui huonosta tarvikelambdasta. Mukamas toimi mut ei kuitenkaan. Toisessa tuo tuli kannen madalluksen ja vx3 nokan vaihdon yhteydessä.
Yksi mitä kannattaa koettaa niin ota akku irti 10minuutiksi. Häviää ecun oppimat sopeutumat jos se imusarjan tiiviste on vuotanut niin nyt pitäisi aloittaa alusta opettelu. Tuskin auttaa. Ei ole ennenkään auttanut
.
Kun pysähdyt ja kierrokset jää korkealle, riittää kun nopeasti käytät virtoja pois (ei ehdi sammua) niin tyhjäkäynti palaa normaaliksi.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33050.0Tuolla asiaa on pähkinöity aiemminkin.