Tarkoitus oli laittaa 960 -95 perä uusiksi tässä kesän aikaan, perä jäi V90 -98 purkuautosta. Molemmat on 1065, vanhassa välitykset 3,91 ja uudessa 3,73. Auto on manuaali, aiemmin 2.5 mutta nyt 3.0 koneella. Purkuperä on automaatista.
Nyt kun osat on sopivasti jo kaikki irti niin tuli pikku mutka matkaan. Perälaippa on erilainen manuaalissa, kuudella pultilla ja Löbro-tyyppisellä nivelellä eikä itse kardaani ole kokoonpainuva. Purkuautossa oli etukardaani kokoonpainuva ja perälaippa neljällä pultilla sekä ihan tavallisella ristinivelellä. Ajattelin nohevana että äkkiähän sen laipan vaihtaa perästä toiseen, mutta perän pinjoniakseli onkin tietty erilainen, automaatin perässä ei ole akselin päässä kavennusta joka mahtuisi tuon Löbronivelen rasvakuppiin. Lisäksi kun syvyys on eri niin mutteri pohjaa booreihin mikä ei ole hyvä juttu.
Nää on ylitse päästäviä ongelmia, rasvakupin voi muotoilla ja holkkia laittaa mutterin alle mutta onko jollain tietoa/mutua onko tää enempi vuosimalli vai manuaali/automaatti ero? Löytyykö 3.73 perää tommosella kuudella pultilla olevalla laipalla? Oletan että ei voi laittaa automaatista kardaanin loppupätkää nelipulttisella laipalla kun ei tule joustoa kardaaniin ollenkaan?
Koitan laittaa kuvia ongelmasta kunhan puhelin suostuu nostelemaan niitä.