KL-varaosat  Race.fi

volvo 240 -83 *vanhaa koulua*

  • 107 Vastauksia
  • 46323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #90 : 31.01.2014, 21:26:21 »
Kuten sanottua niin kierroslukumittarin punavalkojohto on valmiiksi puolassa kiinni ja toisen pään pitäisi löytyä irtonaisena mittariston takaa. Kuvassa on ajovalojen rele, ei liity asiaan.
toi riippuu varmaan vuosimallista. -84 mallisessa ei ollut ja kieppimittarisarjassa tuli kyseinen johto mukana.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #91 : 31.01.2014, 21:52:54 »
Taitaa olla 1986-> ominaisuuksia jos oikein muistan. Vanhoissa ei siis välttämättä ole johtoa valmiina.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #92 : 31.01.2014, 22:59:42 »
toi riippuu varmaan vuosimallista. -84 mallisessa ei ollut ja kieppimittarisarjassa tuli kyseinen johto mukana.
Taitaa olla 1986-> ominaisuuksia jos oikein muistan. Vanhoissa ei siis välttämättä ole johtoa valmiina.
joo tossa -86 240 volvossa tuo punavalko johto on kun on kärjettömällä sytkällä mutta tossa -83 ei ole kun tuo musta ja ruskea. Vedän uudet johdot kun huomenna vaihdan tuon kärjettömän sytkän.

tänään sain imutiivisteen ja laitoin sen paikoilleen..sen jälkeen volvo tulille, melko heti lähti käymään mutta käy aika rikkaalla..bensa lentää raakana piipusta. Tarvii kolvailla ja porailla suuttimia.

Nyt ilmeni mystinen probleem...kun starttaa autoa, palaa sulake (8A) josta kulkee virta mittari valoille..tai oikeestaan sille turvavyö valolle.

Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #93 : 31.01.2014, 23:06:33 »
joo tossa -86 240 volvossa tuo punavalko johto on kun on kärjettömällä sytkällä mutta tossa -83 ei ole kun tuo musta ja ruskea. Vedän uudet johdot kun huomenna vaihdan tuon kärjettömän sytkän.

tänään sain imutiivisteen ja laitoin sen paikoilleen..sen jälkeen volvo tulille, melko heti lähti käymään mutta käy aika rikkaalla..bensa lentää raakana piipusta. Tarvii kolvailla ja porailla suuttimia.

Nyt ilmeni mystinen probleem...kun starttaa autoa, palaa sulake (8A) josta kulkee virta mittari valoille..tai oikeestaan sille turvavyö valolle.


Mulla teki samaa kun oli keskikonsolilta sen turvavyön merkkivalon polttimo+kanta siellä tuhkiksen takana valtoimenaan ja välillä otti maihin. Siis se etupenkkien välissä oleva
No kun halvalla sai.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #94 : 31.01.2014, 23:20:15 »
Mulla teki samaa kun oli keskikonsolilta sen turvavyön merkkivalon polttimo+kanta siellä tuhkiksen takana valtoimenaan ja välillä otti maihin. Siis se etupenkkien välissä oleva
pitääkin tutkia tuo. Voiko sellanen vaikuttaa tuohon kun otin vanhan kaasarin pois ja siinä kaasarissa on solenoidi johon menee pari johtoa, nuo jätin epähuomiossa roikkumaan imusarjan alle. Se jäi sanomatta että kun tuo sulake palaa niin ainoa valo joka palaa on latausvalo..siis kun auto on käynnissä.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #95 : 01.02.2014, 01:28:07 »
toi riippuu varmaan vuosimallista. -84 mallisessa ei ollut ja kieppimittarisarjassa tuli kyseinen johto mukana.
Tuo on sitten näemmä siitä rajoilta, -85:sta muistaisin moisen löytäneeni eikä siinä autossa ollut kierrosmittaria alun perin. 1984 rekisteröity.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Exclusiven Volvo 240 *OLDSCHOOL LANKKU*
« Vastaus #96 : 01.02.2014, 03:25:44 »
Tuo on sitten näemmä siitä rajoilta, -85:sta muistaisin moisen löytäneeni eikä siinä autossa ollut kierrosmittaria alun perin. 1984 rekisteröity.
ei tässäkään alkujaan ollut mutta laitoin jälkiasennuksena 240 kiekkamittarin sen ison kellon tilalle,  niinku tuohon -86 malliseenki
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #97 : 05.02.2014, 01:48:46 »
Pellihommia alottelin eilen ja ensimmäisenä lähti "munapussit" pois mutta se homma jäi kesken koska kaaret tarvii hakea seuraavaksi. (Hiukan huono kuva)


Tänään vaihtelin jouset ja iskarit taakse.
Orkkis ja Astra G sedan takaiskarit.



Ja tulihan siitä matala :)


ehkä jopa hiukan liian matala..jousen vapaa pituus 31cm :)

Volvo vs. Audi 80 B1


mitenkäs ootte ton audin patruunan kiinnittäny tolppaan?? Pätkä pois ja hitsaa kierreosan takaisin vai onko se joku stanu putki kierre mikä tolpassa on??
« Viimeksi muokattu: 20.02.2014, 13:36:51 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #98 : 20.02.2014, 13:54:06 »
Projekti etenee pikkuhiljaa, taas kerran käydään sotaa käyntihäiriötä vastaan. Vaihdoin siis kärjettömän sytkän tuosta toisesta 240:stä, mutta jotenkin se ei tunnu pelaavan. 3 kierrosta tulppia on volvo syönyt ja joka kerta sama oire..auto käy raskaasti ja ensin ampuu kaasarista ja lopulta putkeen, lisäksi sytty yksikkö lämpeää..puola ei.
kaasariakaan ei ole säädetty kun ollaan nyt haettu vikaa syttypuolelta.
Jälkiviisaana ois voinu pistää kärjettömän sytyn ja antaa olla vakio kaasari paikoillaan :idiot2:

Jotain pientä kuitenkin on tehty:



pakosettiä




Coiliprojektia. Jalat lyhennetty audin pumpuille sopiviksi



Öljylle jäähdytystä

Eipä mittää...harjotukset jatkuu :) :hello:
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #99 : 20.05.2014, 09:20:55 »
Kesä tulee ja tuli sellanen fiilis että tällä on pakko päästä ajelee, joten vodett menee hetkeksi jäähylle ja yritellään tämä saada leimalle.

tossa kun imusarja otettiin pois, selvisi miksi auto kävi yhellä pytyllä...tiivisteliima imusarjan ja kannen välissä jotain sinne sopimatonta, joten 1 ja 4 kanava täynnä jäähdytin nestettä :facepalm: :) noo..ei mitään. Otetaan litkut pois ja samalla vaihdan fiilatun 530 kannen 160 tilalle, sekä laitan nuo molemmat vaaka solexit. Myös hiukan peltihommia ja jarrujen kanssa roplaamista.

Kannattaako omateko coileilla mennä rekisteröinti katsastukseen? Vissiin syynäävät auton suht tarkkaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #100 : 20.05.2014, 12:29:32 »
Sellanen mutu että jos on siististi tehty niin tuskin inssi alkaa kysellä tyhmiä. Tai jos kyselee niin kannattaa olla hyvät selitykset mietittynä jo valmiiksi  ;D

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #101 : 20.05.2014, 22:41:17 »
Sellanen mutu että jos on siististi tehty niin tuskin inssi alkaa kysellä tyhmiä. Tai jos kyselee niin kannattaa olla hyvät selitykset mietittynä jo valmiiksi  ;D
selityksiä otetaan vastaan  :) ei kai..tarvii jättää orkkikset paikoilleen ja nostaa takapäätä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #102 : 08.06.2014, 19:21:33 »
Vodett meni jäähylle ja 2satanen otettiin työnalle, koska menin lupamaan mammalle että pääsee tuolla loman jälkeen töihin :) ja nyt kun itellä taas hommia niin on varaa, mutta aika on hieman vähissä harrasteluun.


Pestynä


Konehuonetta


kerkesin jo huolestumaan että eikö 31v. autosta löydy ruostetta ollenkaan :)


Tuommosetkin tuli ostettua ja ovat jo paikoillaan, tolpista kuvaa myöhemmin kun saan jouset ja iskarit hommattua ja kasattua nuo


Mittarit vedin kabiiniin. Pikkusen rikas seos taitaa olla kylmänä ja tyhjäkäynnillä :)

Eli vaihdoin tuohon 530 kannen, joka oli tossa punasessa edellis talvena. kaasarina on edelleen 32/36 DGV.
Tossa kun pääsin testailemaan volvoa, huomasin että sehän kaivaa kahta rantua ja tulin siihen tulokseen että jos ei perä ole täysin jumissa niin tossa on kitkalukko..kemppi ei ainakaan, sen olis jo huomannu. No..tuon saan selville kun vaihdan 1031 perän tuohon ja jos tossa on kitkalukko, vaihtuu sisukset keskenään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #103 : 08.06.2014, 19:26:57 »
Kitkaperän vaihdolle uuteen perään kannattaa varata aikaa hankkia uudet kitkalevyt ja ristitapit, jollei niitä hanki jo valmiiksi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 -83 *vanhaa koulua*
« Vastaus #104 : 08.06.2014, 19:30:34 »
Kitkaperän vaihdolle uuteen perään kannattaa varata aikaa hankkia uudet kitkalevyt ja ristitapit, jollei niitä hanki jo valmiiksi...
juu, luinkin tuosta taannoin. niitähän kauppaili täälläkin joku.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Autoracing  KL-varaosat