Kulkukoira  Proturbo

Volvo 360 b200k --> b230ft

  • 29 Vastauksia
  • 20661 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Volvo 360 b200k --> b230ft
« : 09.10.2013, 20:03:18 »
Tuli hommattua projektiksi 360 -87 b200k moottorilla, mittarilukema 140tkm ja koriltaan todella hyväkuntoinen.
Moottoriksi tulee b230fk öljyruiskullinen lohko hoonattuna,uusilla männänrekailla,laakereilla ja tiivisteillä, h-profiilin kierokangilla ja kantena 530 jota on hieman siistitty sekä venttiilit läpätty josta tarkoitus kutkutella hieman lisää hevosia.
Alusta ja voimansiirto on tarkoitus päivittää paremmalle tasolle.
Korista ruosteiden kunnostus ja turvakaaret jossakin välissä tarkoitus rakennella hyttiin.
 
Moottori:
B230fk lohko öljyruiskuilla
Eagle h-profiilin kanget
Fk:n männät uusilla renkailla
530 kansi hieman siistittynä kuplan venttiilijousilla
K-nokka+ säädettävä nokkapyörä
Plenum imusatsi 70mm kaasuläpällä
Pulssisarja
Turbosmartin kopiohukkis 50mm
Holset hx40 super

Voimansiirto:
Pottapyörä kevennettynä
SRE -763+ 4 lapanen jousittamaton sintteri

Alusta: ?

Polttoaineensyöttö:
2x 044 kopiopumppuja
Jaz 46l turvatankki
Bensalinja 1/2 aluputki (n.an8)
Aem bensapaineensäädin
E85 tulee polttoaineeksi

Moottorinohjaus:
ATdriveboard 4bar map anturilla
4kpl gm ls2 puolat
Prosport laajakaista

Osia hommaamatta:
suuttimet
bensakisko
bensansuodatin
säädettävä np
pakoputkitarvikkeeet
ahtoputkisto

Laatikon siirto eteen on käynyt myös mielessä, mutta alkuun mennään vakiolla ja vaihdetaan kun hajoaa. Laittakaa ideoita  alustasta miten kannattais tehdä päivitys ja suuttimista, sais riittää tulevaisuutta ajatellen sinne +450hp

Fk:n mäntien kestävyys mietityttää, paljonko noilla uskaltaa ottaa tehoja irti?
« Viimeksi muokattu: 14.06.2014, 16:59:38 kirjoittanut 360volvo »

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #1 : 09.10.2013, 20:31:51 »
Heti tuli mieleen että kahdesta asiasta tulee olemaan hirveä vääntö, katsastus ja voimansiirto. :D mutta kuulostaa mielenkiintoiselta ;) onne projektiin! :)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #2 : 09.10.2013, 21:45:46 »
Laatikon siirto eteen ei sitten ole mikään pikkuhomma enkä ole vielä semmoista 360 toimivana nähnyt jossa laatikko on siirretty eteen.
Tuon vakio laatikon saat heittää heti menemään jos tehot tulevat olemaan ~400hp nimittäin se ei kestä kuin 250~300hp MAX riippuu väännöstä mutta vääntöäkin ehdoton max on 400nm.

Turboksi suosittelen ihan perus HX35/40 riittää hyvin noille sun tehotavoitteille.
Suuttimiksi jotkut tonniset sopii tuolle kokoonpanolle ihan hyvin.

Heti tuli mieleen että kahdesta asiasta tulee olemaan hirveä vääntö, katsastus...

Katsastus ei ole ongelma jos vain kaikki muutokset tekee lakien mukaan ja hommaa tarvittavat dokumentit ja penkkilapun 138hp
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #3 : 10.10.2013, 10:28:14 »
Voishan sinne vakiolaatikon paikalle sovittaa jonkun zf/getragin paremmalla tuennalla ja jonkun toisen auton perä. Ei tulis katsastuksessakaan sanomista akselistorakenteen muutoksesta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #4 : 10.10.2013, 14:28:20 »
Nimimerkillä SJS on projekti, jossa sianpäähän on sovitettu Getrakki ja Bemarin perä taakse. Laatikon siirto ei ole mikään bolt on, pitää leikellä kardaanitunnelia ym, mutta vaivaa on vieraan voimansiirron sovittamisessakin. C5 Corvetten laatikko/perä-paketti hakuun, noita amerikan ooppeleita luulis olevan vähän siellä ja täällä romuna. Alfoissakin on laatikko takana, joku GTV6 laatikko/perä vois olla edullinenkin. Niiden kestävyydestä en paremmin tiedä, mutta synkrovikaa niissä ainakin tahtoo olla, ja ainakin joissakin on kytkinkin takana ennen vaihteistoa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #5 : 10.10.2013, 14:46:32 »
Nimimerkillä SJS on projekti, jossa sianpäähän on sovitettu Getrakki ja Bemarin perä taakse. Laatikon siirto ei ole mikään bolt on, pitää leikellä kardaanitunnelia ym, mutta vaivaa on vieraan voimansiirron sovittamisessakin. C5 Corvetten laatikko/perä-paketti hakuun, noita amerikan ooppeleita luulis olevan vähän siellä ja täällä romuna. Alfoissakin on laatikko takana, joku GTV6 laatikko/perä vois olla edullinenkin. Niiden kestävyydestä en paremmin tiedä, mutta synkrovikaa niissä ainakin tahtoo olla, ja ainakin joissakin on kytkinkin takana ennen vaihteistoa.

Tai Porsche 944 S2 voimansiirto voisi olla myös varteen otettava vaihtoehto. Pitäisi kestää kohtalaisesti ja on "kevyehkö"
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #6 : 11.10.2013, 00:31:17 »
Jotain pientä edistystä tapahtunut. Moottori on saatu kasattua kokoon, tiivisteiksi valikoitui elringin tiivisteet koska reinzin sarjoja ei toimittajalta löytynyt, kai nuo elringin tiivisteet on ihan hyviä. Kansipahvina on siis massapahvi. Kuvia ei paljon ole mutta joitakin tuli näpsittyä kasauksen alkuvaiheista ja lähes valmiista koneesta.




Tuollainen löytys ylimääräsenä hyllystä, saattaa vaan olla "hieman" iso tähän koneeseen..
« Viimeksi muokattu: 15.10.2013, 11:25:04 kirjoittanut 360volvo »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #7 : 11.10.2013, 13:24:10 »
Mikäs ahdin tuo on?

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #8 : 11.10.2013, 13:32:43 »
Mikäs ahdin tuo on?
Hx50, 18 pesällä, 67/98, 85/72 siivillä  ;)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #9 : 11.10.2013, 22:21:07 »
Kyllähän tuo aika iso tosiaan on. Riippuu toki paljon revitään tehoa ulos. Perus 300-400hp viritykseen en ehkä kumminkaan tuota lykkäisi. 500hp kantturoissa voi alkaa olla jo passeli.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #10 : 14.10.2013, 22:49:28 »
Edistystä tapahtunut, moottori on löytänyt tiensä pellin alle ja moottorinohjauksen johdotusta aloiteltu. Kuvia ei tullut taaskaan räpsittyä :'( . Molemmille hall-antureille pitäisi tehdä vielä telineet, puolille telineet venakopan päälle, 2nd triggerin toteutus pitäis jotenki keksiä sekä muokata vähän oikean puoleista moottorin kannaketta sekä jatkaa johdotusta. Tuleekohan katsurilta sanomista jos moottorin kannaketta muokkaa?
Oisko kellään laittaa kuvatuksia omasta hall-anturin telineestä että kuinka kannattaa tehdä? triggeri siis hihnapyörällä.
Pari huonoa kännykkäkuvaa tuli otettua.

Moottorinohjaus hilppeet+ puolat


Hukkis


Triggerin toteutus

Haittaakohan tuo värinänvaimennuskumi kierroslukutietoa?Kenelläkään kokemuksia?
Huomenna lisää kuvia kun käyn tallilla.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2013, 01:43:07 kirjoittanut 360volvo »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #11 : 15.10.2013, 00:32:42 »


Mulla tuollainen teline, anturina tosin VR.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #12 : 15.10.2013, 11:24:04 »
Värinänvaimennin EI haittaa kiekkaitietoa niin paljon että siitä olisi ongelmaa tämänaikaisissa koneissa. Erikseen sit commonrail dieselit, joissa ajoitus on kaiken ydin.

Itsellä 20-1 polkupyörän takaratas nokalla, ja toiminut 8v kahdessa eri Penta 16v koneessa (ja jakohihihnahan joustaa aikas paljon, kun on nokalla eikä kampuralla).

Moottorin kannakkeita SAA muokata, eikä tartte lujuuslaskelmia.

Itellä oikea kannake siirretty 2cm ulospäin 2cm palikoiden avulla kannakkeen ja lohkon välissä ja pidemmät pultit. Katsuri sanoi että saa tuohon ihan rakentaakkin itse kiinnikkeen, mutta kun 360 volvossa on tuo "torque-tube" kardaani, niin moottorin vääntömomentti ei rasita kannakkeita, vain moottorin paino. Tämä koska moottorin vääntömomentti johdetaan suoraan latikolle/perälle, eli kiihdyttäessa moottori ei vääntyile kuten normi takavedossa, vaan ainoastaan nousee edestä hitusen rajussa kiihdytyksessä, koska vetoakselit johtavat vääntömomentin perän ja laatikon kautta kardaaniputkelle, joka on koneessa kiinni. :)

Tuo HX50 on kyllä aika monsteri ahdin, 500hv+ on kyllä tuon märitelmä, en asentaisi sitä edes mitenkään vakion B230FT:n yhteyteen. Paremminkin sopisi 2,5L 16v koneeseen jossa kairattu kansi. Herää muuten tuossa 8v koneessa turhan ylhäältä.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #13 : 15.10.2013, 23:23:31 »
Tänään jatkettu johdotusta ja moottorinkorvakettakin tuli vähän muokattua, nyt mahtuu pakosarja liikkumaan paremmin. (liikkumavara ennen noin 0,5cm)
Kuvia ei tullut taaskaan otettua mutta ehkä huomenna muistaa ottaa...
Pakosarjaan pitäisi saapua v-band laippa hukkaportille huomenna, saisi senkin tehtyä loppuun ja maalattua. Jazin vakiovaahdon palanen on testissä e85 pullossa ollut jo viikon ja ainakaan vielä ei mitään muutosta ole tapahtunut. Luin että jazin vaahto ei kestäisi e85 mutta ajattelin kokeilla, laitan tietysti esisuodattimet ennen pumppuja.

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: Volvo 360 b200k --> b230ft
« Vastaus #14 : 24.10.2013, 22:45:08 »
Päivitellään vaikka ei paljon päivitettävää ole.Osia metsästelessä kulunut aika eikä projekti hirveästi ole edennyt. Pakosarjan sain tehtyä valmiiksi, enään puuttuu maali pinnasta ja lämpökääryleet. Millaisia maaleja porukka on käyttäny pakosarjan maalaukseen? Itse aattelin tällä maalata http://www.nettimaalikauppa.fi/VHT-Flame-Proof, ilmesesti ihan laadukasta ainetta.
Voimansiirtoakin tullut mietittyä, tosin sen hankinta menee varmaan keväälle. Tuo c5 voimansiirto on pyörinyt mielessä, ei vaan oikeen suomesta löydy tai sitten en ole osannu etsiä.
« Viimeksi muokattu: 24.10.2013, 22:55:23 kirjoittanut 360volvo »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy