RallyBaron  Samppasport

Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)

  • 738 Vastauksia
  • 141891 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #465 : 09.12.2020, 07:42:34 »
Kävitkö alla kurkkaamassa miltä pohja nyt näytti?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #466 : 09.12.2020, 16:37:50 »
Juu kävin, pirun siistihän se on pohjastaan. Tainnu Lappi-historiakin auttaa asiassa... :) Virittelin epäonnisen näköisen viimasuojan tohon grillin eteen myös. :D Nyt on molemmat aukot "tukossa".


On se hieno. S* Hehkutin eilen XC:tä yhdelle tutulle, niin hän tiivisti asian aika hyvin:
Lainaus
Siis kun normaalisti ihmisillä kai vaihtuu silleen mielenkiinnon kohteet tai sit niitä on useampia, mutta sulla ei oo muuta kuin XC70 :2funny:


Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #467 : 09.12.2020, 17:04:03 »
Juu kävin, pirun siistihän se on pohjastaan. Tainnu Lappi-historiakin auttaa asiassa... :) Virittelin epäonnisen näköisen viimasuojan tohon grillin eteen myös. :D Nyt on molemmat aukot "tukossa".
(Kuva poistettu lainauksesta.)

On se hieno. S* Hehkutin eilen XC:tä yhdelle tutulle, niin hän tiivisti asian aika hyvin:(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pistää silmään nuo lisävalojen tukitangot, kun on ruosteessa..

Kai tää museoidaan ??
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #468 : 09.12.2020, 17:33:43 »
Eikä viety autoa rullille, toki tämän ensiksi tarkistin. :)
Jokin aika sitten katsastin vaimon Subaru ja se laitettiin ensimmäinen kerran rullille. Oli pakko kysyä että voiko noin tehdä kun koskaan aikaisemmin ei ole laitettu. Sanoi että uudet määräykset vaatii kaikkien autojen jarrutestin rullilla. Sammutti auton siksi aikaa kun rullat pyörivät. Netistä löysin melko tuoreen väitöstutkimuksen jossa liki kaikki nelivedot mainittu ja mitä niille pitää tehdä että voi käyttää rullilla.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #469 : 09.12.2020, 17:51:26 »
Pistää silmään nuo lisävalojen tukitangot, kun on ruosteessa..

Kai tää museoidaan ??
Pitäisi maalata tuo tukitangot tosiaan. Kertaalleen otin ruosteet pois noista, mutta samantienhän ne ruostuvat uudelleen, kun paljaana ovat. Kyllähän tämä olisi kiva joskus museoida, mutta siihen menee vielä "hetki". :D Tämä auto täyttää 6 päivän kuluttua 15 vuotta, eli hetki pitää vielä odotella sitä. :2funny:

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #470 : 09.12.2020, 17:55:04 »
Jokin aika sitten katsastin vaimon Subaru ja se laitettiin ensimmäinen kerran rullille. Oli pakko kysyä että voiko noin tehdä kun koskaan aikaisemmin ei ole laitettu. Sanoi että uudet määräykset vaatii kaikkien autojen jarrutestin rullilla. Sammutti auton siksi aikaa kun rullat pyörivät. Netistä löysin melko tuoreen väitöstutkimuksen jossa liki kaikki nelivedot mainittu ja mitä niille pitää tehdä että voi käyttää rullilla.
Jostain kuulin itsekkin, noista "uusista määräyksistä" sekä luin tuon väitöstutkimuksen, mutta kun itse kysyin asiaa katsastajalta, niin vastaus oli "Volvon nelivetoja ei ajeta ikinä rullille". Kai ne uudet määräyksetkin antavat katsastajan käyttää tervettä maalaisjärkeä ja hyvä niin. Tämän takia olen itse erittäin tarkka, että mihin autoani vien. Johonkin perus K1-asemalle kun olisi viennyt, niin varmaan olisi eka poljettu moottori rajoittajalle ja samaan konkurssiin sitten vedetty auto rullille. :2funny:

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #471 : 09.12.2020, 22:46:04 »
Jostain kuulin itsekkin, noista "uusista määräyksistä" sekä luin tuon väitöstutkimuksen, mutta kun itse kysyin asiaa katsastajalta, niin vastaus oli "Volvon nelivetoja ei ajeta ikinä rullille". Kai ne uudet määräyksetkin antavat katsastajan käyttää tervettä maalaisjärkeä ja hyvä niin. Tämän takia olen itse erittäin tarkka, että mihin autoani vien. Johonkin perus K1-asemalle kun olisi viennyt, niin varmaan olisi eka poljettu moottori rajoittajalle ja samaan konkurssiin sitten vedetty auto rullille. :2funny:

Joo eipä se haldex pitäisi virrat pois pistää vastaan, mutta harvemmin niitä lähdetään vieläkään testaamaan.

Pikku rajotin oo ikinä pahaa tehny  ;D Pysyypähän juuttuvasiipinen eläväisenä.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6028
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #472 : 10.12.2020, 07:39:27 »
No ainakin saabilla pystyy ajamaan 100tkm kaasu pohjassa :D
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #473 : 10.12.2020, 07:48:46 »
Jostain kuulin itsekkin, noista "uusista määräyksistä" sekä luin tuon väitöstutkimuksen, mutta kun itse kysyin asiaa katsastajalta, niin vastaus oli "Volvon nelivetoja ei ajeta ikinä rullille". Kai ne uudet määräyksetkin antavat katsastajan käyttää tervettä maalaisjärkeä ja hyvä niin. Tämän takia olen itse erittäin tarkka, että mihin autoani vien. Johonkin perus K1-asemalle kun olisi viennyt, niin varmaan olisi eka poljettu moottori rajoittajalle ja samaan konkurssiin sitten vedetty auto rullille. :2funny:
Jos on oikea jarrutesteri niin voi Haldex autotkin testata. Ja periaatteessa jokaisessa katsastus paikassa pitää se kaasu polkaista pohjaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #474 : 10.12.2020, 10:13:49 »
Millä perusteella ei sais ryntäyttää?

Poissa aksim97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #475 : 10.12.2020, 12:59:00 »
No ainakin saabilla pystyy ajamaan 100tkm kaasu pohjassa :D

Sehän on paremmin kuin keskimäärin  ;D Eli töppöstä vaan. Ei ole mullakaan vielä mikään polkemalla hajonnut, vaikka D5 mutkan olenkin saanut hehkumaan punaisena  ::)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #476 : 10.12.2020, 15:29:12 »
Millä perusteella ei sais ryntäyttää?
Mikäänhän ei tuota kiellä, mutta Traficomin ohje antaa mahdollisuuden olla tekemättä tuota tappiin asti polkemista.

Lainaus
Automaattivaihteistolla varustetun auton
savutusmittauksessa on huomioitava mahdolliset valmistajan antamat
erityisohjeet mm. vaihteenvalitsimen asennosta ja moottorin
pyörimisnopeudesta. Jos automaattivaihteistolla varustetun auton erityistä
mittauspyörimisnopeusarvoa ei ole käytettävissä, moottorin on
saavutettava vähintään 2/3 ruiskutuksen katkaisun normaalista
pyörimisnopeudesta.


Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #477 : 10.12.2020, 15:31:29 »
Jos on oikea jarrutesteri niin voi Haldex autotkin testata. Ja periaatteessa jokaisessa katsastus paikassa pitää se kaasu polkaista pohjaan.
Jos ja periaatteessa... :D Pääasia, että kaikki eivät näin tee. Tuntuu nuo varsinaiset nelivetojarrudynot olevan vielä melkoisen harvinaisia konttoreilla. :idiot2:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #478 : 10.12.2020, 15:34:33 »
Mikäänhän ei tuota kiellä, mutta Traficomin ohje antaa mahdollisuuden olla tekemättä tuota tappiin asti polkemista.
N-asennossa Volvon kone kestää polkea niin paljon kuin rajoitin antaa myöten. En ole omassa kokeillut, mutta bensassa taisi olla rajoitin 4 tonnissa. D-asennossa 6 tonnissa.

Jos ja periaatteessa... :D Pääasia, että kaikki eivät näin tee. Tuntuu nuo varsinaiset nelivetojarrudynot olevan vielä melkoisen harvinaisia konttoreilla. :idiot2:
Neliveto dyno = testataan kulma kerrallaan ja toinen pyörii vapaasti päin vastaiseen suuntaan. Ei kannata liika pelokas olla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2903
Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Vastaus #479 : 10.12.2020, 15:43:20 »
Kyllähän se kone sen kestääkin, enkä sitä tässä murehdi. Vaihteisto on nimenomaan se elementti mitä tässä mietin. Vaihde vapaalla ja turbiini pyörii tuhatta ja sataa koneen perässä, ei se nyt vissiin voi ainakaan lootan elinikää lisätä. :idiot2: Jos soppaan lasketaan vielä mukaan ne jotkut vanhemmat ZF:n laatikot, jotka eivät aidosti kestäneet paikallaan polkemista, niin ihan mielelläni pidän näistä omista vainoharhaisuuksistani kiinni. :D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo