Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: jucas80 - 11.01.2017, 19:25:28
-
5 vuotta tulee kesällä täyteen, mittarissa 80tkm. Onko tosiaan noin arvokasta touhua, taidanpa kysellä tarjouksia muualtakin...
(https://s23.postimg.org/yvz34aqkn/Screenshot_20170111_192059.png) (https://postimg.org/image/yvz34aqkn/)
-
Tuli omaan V40 aj. 60 tkm. tehtyä jakopään huolto sis. vesipumpun ja samalla 60 tkm huolto maksoi yli 1000 e. Tulee siinä kilometreille hintaa.
-
770 euroa jakohihnasta ja vesipumpusta on jonkun mielestä kallista? Johan noi nyt maksaa järjestään joka kikottimeen sen 500-800 euroa vähän haastavuudesta riippuen, pl. sitten jotkut iloiset poikkeukset.
Ei tuo operaatio vuosihuoltoineen varmaan mikään mahdoton rasti nyrkkipajallekaan ole, niin voihan siinä johonkin 700 euron tuntumaan kaikkinensa päästä, tuon tonnin sijasta.
Tuli omaan V40 aj. 60 tkm. tehtyä jakopään huolto sis. vesipumpun ja samalla 60 tkm huolto maksoi yli 1000 e. Tulee siinä kilometreille hintaa.
Eiköhän se sun kippos arvo ole laskenut tossa ajassa noin seitsemän kertaa ton huollon hinnan verran niin ehkä ei kannata tommoisista murehtia. 60 tkm polttoaineetkin maksaa jo jotain 4000-5000 euroa 8)
-
770 euroa jakohihnasta ja vesipumpusta on jonkun mielestä kallista? Johan noi nyt maksaa järjestään joka kikottimeen sen 500-800 euroa vähän haastavuudesta riippuen, pl. sitten jotkut iloiset poikkeukset.
Siinäpä se
-
Ennen tuli lähes 40 vuoden ajan itse vaihdettua jakopään hihna ja ei tullut kalliiksi. Nyt ovat vain nämä uudet autot niin herkkiä kaikille häiriöille ettei enää kehtaa alkaa vaihtamaan.
Seuraavassa autossa tulee olemaan ketjulla jakopää eli palataan takaisin siihen mistä aloitettiin v. 1978, jolloin oli eka autoni Lada ja siinä jakoketjulla. :)
-
Ennen tuli lähes 40 vuoden ajan itse vaihdettua jakopään hihna ja ei tullut kalliiksi. Nyt ovat vain nämä uudet autot niin herkkiä kaikille häiriöille ettei enää kehtaa alkaa vaihtamaan.
Seuraavassa autossa tulee olemaan ketjulla jakopää eli palataan takaisin siihen mistä aloitettiin v. 1978, jolloin oli eka autoni Lada ja siinä jakoketjulla. :)
Ketjupäillekkin taitaa suurimmassa osassa olla vaihtoväli.
Ja vaikka ketju kestäisikin, porsii sieltä VVT pyörä tai joku muu vastaava päästöhömpötyksen mukanaan tuoma paske.
Vm. 2000 uudempia käyttöautoja ei minulle tule. Ei niinkään sen takia, että "hyiyök uutta", vaan vanhaa rassaa vaikka korvessa. Tietenkin jos uuden auton ostaa ja maksaa siitä kymppitonneja, ei ~1000-2000€/vuosi huoltoihin tunnu missään.
T. Autoasentaja
-
Kyllä siihen jatkuvaan korjaamiseen, peltien hitsailuun. kittailuun ja maalaukseen ja kun vaihtaa autoa ei saa vaihdossa mitään vaikka kuinka kunnossa olisi pitänyt kyllästyy lopulta kun asuntovelat on maksettu jne. Vuosikymmeniä minäkin pidin perheessä kolmea muutaman tonnin arvoista autoa kunnossa ja ei enää kiinnosta.
Aivan uutta en ostaisi ikinä vaan 3 - 5 vuotta vanhan maksimi 50 tkm. Silloin sillä on vielä arvoa kun menee vaihtamaan ja remontit tosi vähissä. Tuon Volvon ostin 37 tkm. ajettuna 3 vuotta vanhana ja hinta oli pudonnut 20 000 €. Eihän tuo hihnan vaihto ole kuin 180 tkm. tai 5 vuoden välein V40 T4:seen ja moniin uusiin ketjun vaihto vasta 240 tkm. välein. Ennen kun itse vaihdoin hihnat jakopäähän ei niitä rullia ja vesipumppuja uusittu kuin joka toinen hihnan vaihtokerta toisin kuin nykyisin huollossa suositellaan. Hyvin silti kestivät sen 90 tkm - 120 tkm hihnan vaihtovälit .
PS. Emännän Kia:aan nyt vielä hellyin pitkän ruikutuksen jälkeen vaitamaan öljyt ja kaikki suodattimet kun on olevinaan niin nuuka. Kyllä näihinkin uusiin pystyy perushuollot vielä itse tekemään jos haluaa.
-
D3 tekisi öljyt + jakopää noin 1200e Wetterillä. 5 vuotta tulee täyteen vaikka kilometrejä vain 66k. Onhan tuossa kieltämättä työlle ja osille hintaa.
-
Tuohon rahaan saa jo muutakin. Vai mitä "öljyt" tarkoittaa?
-
Tuohon rahaan saa jo muutakin. Vai mitä "öljyt" tarkoittaa?
Ilmeisesti olisi 60 tkm määräaikaishuolto sisältäen jakohihnan vaihdon.
-
No siinä onkin sitten paljon muutakin kun öljynvaihto :)
-
No siinä onkin sitten paljon muutakin kun öljynvaihto :)
Jaa paljon muuta... bensansuodatin, ilmanputsari ja tulpat
-
Jaa paljon muuta... bensansuodatin, ilmanputsari ja tulpat
Ja:
+ Ohjelmistojen tarkastus
+ Vikakoodien luku/nollaus
+ Valojen toiminta
+ Auton toiminta (koeajo)
+ Tarkastukset (jarrut, nesteet ymsjne)
+ Ovien, saranoiden, lukkojen yms. voitelu
Nuo nyt ainakin epäilisin olevan virallisessa huoltolappusessa listattuna.
-
Ja:
+ Ohjelmistojen tarkastus
+ Vikakoodien luku/nollaus
+ Valojen toiminta
+ Auton toiminta (koeajo)
+ Tarkastukset (jarrut, nesteet ymsjne)
+ Ovien, saranoiden, lukkojen yms. voitelu
Nuo nyt ainakin epäilisin olevan virallisessa huoltolappusessa listattuna.
Nuo kuuluvat jokaiseen määräaikaishuoltoon
-
Nuo kuuluvat jokaiseen määräaikaishuoltoon
Kyllä, joten paljonko on erotus?
-
Siis 30 tkm huolto noin 300 €
60 tkm 500 €
jakopää 700 €
Yhteensä 1200 €
Ihan normi setti merkkihuollossa...
-
Ja toi 700 euroa jakopäästä on verrattain halpa hinta, johan 10 vuotta sitten sai maksaa jotain 450-500 euroa perus 1.8T volkkarin jakopää+vesipumppu -ähellyksistä.