Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: Puusilmä - 04.11.2017, 19:42:55
-
Tutun puolesta kyselen, ei ole oma auto. Pyysi kyselemään täältä että löytyykö vastaavia tapauksia. Eli asiaan:
Mistä voi johtua että autossa kesken ajon syttyy kaikki varoitusvalot, vilkut ei toimi, nopeusmittari ei toimi, ohjaustehostin lopettaa toiminnan. Herjaa jäähdytinjärjestelmän häiriötä, ohjausjärjestelmän ja jarrujen häiriötä. Ja ei saa sammutettua kun vaihde ei muka ole P-asennossa ja ei sitten myöskään heti lähde käyntiin kun vihdoin saa sammutettua.
Polttoainemittari näyttää nollaa vaikka ainetta tankissa, tehot tallella autossa ja pystyy ajamaan vaikka tämä "vika" on päällä.
Nyt pari viikoa meni hyvin ja taas aloitti tuon. Reilu kuukausi sitten alkoivat ja muutaman viikon kuulemma teki melkein joka ajokerta. Ja kesken ajon tulee, ei startatessa. Vika voi kestää pidemmänkin aikaa, esim: vartin. Ei ole käytetty koodin luvussa. Autolla ajettu reilu satatuhatta.
Vähän sekava teksti, sorry siitä mutta asia nyt varmaan tuli selväksi että jokin nyt pahasti tätä vaivaa.
-
Vikahan ei tarvi olla iso jos se on sähköissä.
Yksinkertaisimmillaan strategisesti sijaitseva maattovika voisi riittää. Vaihtoehtoisesti elektroniikkamoduulissa vika joka voi olla sitten boksinvaihtohomma tai tinaamista.
Vikakoodeista voi toki aloittaa mutta niissä varmaankin esiintyy kaikenlaista haamuhäiriötä joka ei johdu herjan kohteesta vaan siitä sähköviasta.
Sähkövian metsästystä edessä...
-
S80 sytytti jouluvalot tauluun ja herjasi kaikenlaista kun akun jännite putosi tarpeeksi. Eli TOKin kanssa samoilla linjoilla, sähkövikaa.
-
Tarkistakaa ihan ekana akun kunto ja liitokset (hapettumat ym)
En nyt ihan usko että noin uudessa menis joku ohjainboksi vielä rikki.
-
Auto käynyt nyt sitten pikahuollossa ja se ei osannut sanoa muuta kuin että ei ole ikinä nähnyt noin paljon vikakoodeja. Epäili kuulemma väylävikaa. Auto menee nyt sitten viikon päästä tarkempaan tutkimukseen. Laitan sitten kuulumisia kun jotain selviää.
-
Auto käynyt nyt sitten pikahuollossa ja se ei osannut sanoa muuta kuin että ei ole ikinä nähnyt noin paljon vikakoodeja. Epäili kuulemma väylävikaa. Auto menee nyt sitten viikon päästä tarkempaan tutkimukseen. Laitan sitten kuulumisia kun jotain selviää.
Autoon on nyt omistajan puheiden mukaan tilattu joku egr juttu (tonnin pintaan), letkuja ja lämmönvaihdin. Nämä menevät maahantuojan piikkiin kuulemma. Päivitän tarkemmin kun on vika korjattu ja nään jonkinlaisen kupongin tästä operaatiosta. Autoon on aikaisemmin (olikohan vuosi sitten) vaihdettu joku polttoainesuodattimen lämmittimen johtosarja jos oikein muistan.
Edit:
Korjattu kirjoitusvirhe.
-
Lupasin palata asiaan kun nään jonkinlaisen laskun vaihdetuista osista. Kuvaa laskusta muokattu senverran että Vin koodi rajattu kuvasta ulos. Mitäs toi lasku kertoo arvon raadille.
(https://thumb.ibb.co/js8j7G/20171230_055433.jpg) (https://ibb.co/js8j7G)
Editoitu senverran että auton palveluhenkilön nimi ei näy kuvassa.
-
Halpa EGR ;D ja tuiki tarpeellinen kapistus.
-
Halpa EGR ;D ja tuiki tarpeellinen kapistus.
Hyvä kommentti. Tästä oli apua kaikille. Auton omistaja haluaa pitää autonsa "alkuperäisenä" joten eiköhän jatkossa keskitytä vaan asia tietoihin ja kunnioitetaan omistajan ko. valintaa.
-
Hyvä kommentti. Tästä oli apua kaikille. Auton omistaja haluaa pitää autonsa "alkuperäisenä" joten eiköhän jatkossa keskitytä vaan asia tietoihin ja kunnioitetaan omistajan ko. valintaa.
Itse pyysit laskusta kommenttia ja EGR siellä se kallein kapistus oli. Vai mitä odotit skannaamalla laskun, jossa oli hinnat eriteltyinä? EGR:iä noista vaan menee todella usein, kylmä fakta.
-
Itse pyysit laskusta kommenttia ja EGR siellä se kallein kapistus oli. Vai mitä odotit skannaamalla laskun, jossa oli hinnat eriteltyinä? EGR:iä noista vaan menee todella usein, kylmä fakta.
No niin. Voit lopettaa ton offtopikin. En kaipaa mitään hymynaamoja korjaamotopikkiin vaan asiallista keskustelua. Jos näissä on egr kulutustavaraa niin sen voi muutenkin sanoa kuin heh heh, ompa vitun kallis.
-
Lupasin palata asiaan kun nään jonkinlaisen laskun vaihdetuista osista. Kuvaa laskusta muokattu senverran että Vin koodi rajattu kuvasta ulos. Mitäs toi lasku kertoo arvon raadille.
Minusta tuo lasku kertoo sitä, että vikakoodien perusteella on vaihdettu ensin yksi hehkutulppa ja egr-venttiili ja kun ei ole tullut kuntoon, niin on putsattu CEMmin liittimet ja saatu auto taas ajoon. Voi olla, että kaikki operaatiot olivat tarpeen tai sitten osa oli turhaa. Jos lasku meni jonkun muun piikkiin ja auto tuli kuntoon, niin mitä väliä?
Totta sekin, että EGR-venttiileitä on hajonnut luvattoman paljon VEA-koneista, mutta eipä siitä tai hehkutulpastakaan nyt kovin montaa vikakoodia pukkaa. Moottorin vikavalo toki loistaa taulussa ja jotkut ovat erikoistuneet näiden valojen sammutteluun ilman osan vaihtoa, mistä nuo hymiöt aiemmissa viesteissä.