RallyBaron  Samppasport

Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.

  • 21 Vastauksia
  • 6445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.
« Vastaus #15 : 29.09.2018, 22:33:58 »
Joskus muinoin B21ET, 405 siistittynä vakiovenoilla, K-nokka, keiteleen koneen kuplan venajouset ja HX40 antoi about neljäsataa heppaa @7200rpm. Tais mennä matalan 12 vartilla ja 188 km/h loppunopeutta. Paremmalla kytkimellä/lähdöllä ois ajanu koneen puolesta kevyesti ykstoistasia.

Siinä sulle toimiva resepti joka täyttänee tavoitteen.. Vakiosta poikkeavia osia moottorissa pakosarja, venajouset, cooleri ja ahdin. Pysyy oikeilla säädöillä kasassa vaikka miten rääkkäis ja pelaa kuin junan vessa.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.
« Vastaus #16 : 01.10.2018, 10:29:13 »
Kannen virittelyllä ja kireämmällä nokalla ja näillä on se tarkoitus, jos joskus haluaa lisää tehoa, niin ei kansi/nokka tule heti vastaan.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.
« Vastaus #17 : 01.10.2018, 13:06:24 »
t5 on h-nokan rampeilla, hiukan isommalla nostolla ja nokkakulma on hiukan eri.
Se onnistuu hitsillä hionnalla ja pinnoitteella.
Ja voi käyttää vakio venttiilikoneistoa, kuulemma volvossa jos käyttää turbossa lash cappeja, niin ne voi irrota, en tiedä miten se turbo siihen vaikuttaa, mutta niin se sano.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Kuinka pitkälle riittää isommat vakiojouset vinokoneessa?
« Vastaus #18 : 03.10.2018, 10:40:26 »
Niin, vinokoneissahan on ainakin kahta eri jousen kokoa, 8-venttiilisissä siis. Kuinkahan pitkälle riittää uudet vakiojouset, jos laitan h-nokan ja kierrätän 7200rpm:n konetta, niin toimiiko. Nyt olisi h-akseli kiikarissa, tai siis hiottu h, eri nokkakulmalla, turbokäytölle modattu.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Kuinka pitkälle riittää isommat vakiojouset vinokoneessa?
« Vastaus #19 : 03.10.2018, 11:50:11 »
Tämän voi poiistaa, tilasin jo scatin jouset, retainerit ja kiilat.
Samalla rupesin miettimään, että tilatakko 2mm isommat imuvenat, kun kerta pakosetkin suurennettiin, tästä saatava hyöty olisi lähinnä venttiilikoneiston vakioitumisen, koska pakovenat on 112mm pitkät, niin olisihan se hyvä jos imuventtiilitkin olisi yhtä pitkät, nokantekijän kanssa ollaan mietitty että hiotaan mulle h:n profiilit hiukan eri nokkakulmalla, hän tuumasi, että kiertää kepeästi rajoittimeen, eli 7500rpm asti.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.
« Vastaus #20 : 03.10.2018, 19:46:32 »
Mitä järkeä poistaa, kun joku etsii joskus kuitenkin samaa tietoa
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Paras nokka, 6500rpm t03/4, tai gt35, turbokone b21et.
« Vastaus #21 : 05.10.2018, 13:14:54 »
Olet kyllä ihan oikeassa, onkohan kellään muulla ollut kohtuu isolla ahtimella ja H-akselilla autoa?
Semmoinen tuohon nyt tulee eli h-profiili pienin muutoksin ja kiinaGarret gt3582r isolla pakopesällä, niin ei mee 7 krpm tahdissakaan tukkoon a/r on pakopuolella 1.06 ja imupuolella vain 0.50, ahdin toimii mulla varmaan just niin kuin olen suunnitellutkin.

Paitsi nyt on vähän isommalla ar suhteella oleva ahdin kiikarissa tuossa jossa on iso ar turbiinissa on harmittavan pieni ar kompuralla, nyt on tähtäimessä 0.70/0.68, luultavasti ei tuokaan vedä pakopesää tukkoon vielä kolmensadan pollen kieppeillä.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2018, 16:18:30 kirjoittanut Jopas_Jotakin »

 

Samppasport  Futurez