Proturbo  Autodiagnoosi

TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku

  • 433 Vastauksia
  • 151769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #405 : 03.10.2015, 14:00:17 »
 

Hirmunen homma oli pakosarjan kanssa ja migillä kun turattiin, niin oli ongelmia saada kaikki saumat pitämään. Useaan otteeseen sai ponnistaa ja hitsata. Muutama sauma jäi ihan pikkusen mehimään, mutta kun vedellä täytettiin, niin vesi ei kyllä tullu läpi asti. Kai se on vähä liian tarkka vaan tuo ponnistaminen. Ulkonäkö parani aika huomattavasti tuon bondagen jälkeen :)
« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 14:05:42 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #406 : 03.10.2015, 14:47:30 »
Komiata jäläkee tulloo. taitaa olla siistein 2.5 TDI moottori suomessa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #407 : 03.10.2015, 14:54:36 »
Komiata jäläkee tulloo. taitaa olla siistein 2.5 TDI moottori suomessa...
Sarkasmia? :D Noo ei tuo paha kunhan maalaa vielä venttiilikopan uudestaan kun pesussa ei tuo hiekkapintamaali aikanaan halunnut pysyä. Samalla olis tarkoitus vielä suurentaa huohotinputken halkaisijaa.

Komein TDI taitaa löytyä Kajaanin suunnalta :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #408 : 25.10.2015, 19:47:00 »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13501
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #409 : 26.10.2015, 08:47:54 »
Sarkasmia? :D Noo ei tuo paha kunhan maalaa vielä venttiilikopan uudestaan kun pesussa ei tuo hiekkapintamaali aikanaan halunnut pysyä. Samalla olis tarkoitus vielä suurentaa huohotinputken halkaisijaa.

Komein TDI taitaa löytyä Kajaanin suunnalta :)
Tosissani olin, samaan kastiin piäsette.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #410 : 26.10.2015, 12:08:48 »
Tosissani olin, samaan kastiin piäsette.
No kiitos sitten :D

Maalaushomma on kyllä venähtänyt rajusti. Ajokortinkin kävin jo pokkaamassa taskuun kuivumasta. Noo ei pidä hosua ja onhan tuossa ollut maalarille pohjien suhteen paljon enemmän tekemistä kuin alunperin piti. Konepeltiinhän tuli subarun skuuppi, jota piti levittää. Kittiä ihan jonkun verran. Se taas tarkoittaa sitä, että jos ja kun maalipinta alkaa halkeilla jossain vaiheessa, niin pellin saa teipata yli.

Hiljaa hyvä tulee.

Edit. Alvadista tilattu just uudet iskarinyläpäät. Pääsee sit loppuviikosta kasaamaan alustan loppuun. :)
« Viimeksi muokattu: 26.10.2015, 13:35:53 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #411 : 16.01.2016, 22:22:51 »
Mitäs tälle kuuluu? Joko ottaa sutia uuden turbon kera? :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #412 : 17.01.2016, 13:10:29 »
Mitäs tälle kuuluu? Joko ottaa sutia uuden turbon kera? :)
Tuli ostettua taas yks väliprojekti ja tämän laitto ollut vähäisempää. Yks maalari luovutti ja seuraavaksi menee ihan kammioon maalattavaksi.

Moottorin sähköt napsautin paikalleen oikeastaan sen takia, että saa musiikit halliin. Startille kun vetäsis vielä piuhat kiinni ja laatikkoon öljyt + vetarit kiinni, niin sais kokeilla. Vetarin suojakumit uusin joitamia viikonloppuja sitten. Outlet menee uusiin puihin kun tuli pelattua upporikasta tai rutiköyhää eli hitsasin koneen ollessa irti. Parikymmentä astetta väärässä kulmassa vain. :D

Eiköhän se tuossa keväällä ole vähän erinäköinen aiempaan verrattuna. Ainiin ja pienellä huulella olevat vanteet tuli ostettua myös. Borbet 17x8. Mallia en tiedä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #413 : 03.04.2016, 17:49:47 »
Jaha, juuri tulleen tiedon mukaan savu on täyttänyt Herkkolan hallin. Toisinsanoen ensitulet otettu. Meinas yhtä nopeasti myös käydä exodus kun tarkistuksista huolimatta ahtimen kompurapuolelle oli jäänyt paperituppo. Sinne se moottoriin vilahti, hetken aikaa säkätti ja satoi mustina pieninä paperinpaloina pois putkesta.. Nyt tarkkana per...

Säikähdyksestä huolimatta käy taas normaalisti. Pitää pakosiipi vielä tarkistaa tosin. Kaikkea sitä.

Eteen vaihdoin Ebc:n Yellow stuffit ja taaksekin pitää vähintään normaalit vaihtaa. Tämän illan vielä pajalla teen eteenpäin ja huomenna auto lastataan trailerille.

Edit1. Startti meni tuossa kun yritin jo aiemmin lyödä käyntiin. Ei niinkään liiallisen starttailun takia, vaan ensin yritti itsestään starttailla kun akun navan laitoin kiinni. Sitten relettä heiluttelemalla lopetti. Sen jälkeen ei startannut ollenkaan. Nyt toisella startilla lähti sitten parissa sekunnissa käyntiin.

Jomin alustaa en suosittele kenellekään, joka haluaa matalan Volvostaan. Ei tunnu saavan tarpeeksi matalaa vaikka poistaisi apujouset. Takana puolestaan sai suoraan jättää säätökälkät pois ja korkeus edelleen suunilleen sama kuin vakiona. Todennäköisesti myös kivireki ajettavuudeltaan kun pääsee testaamaan.
« Viimeksi muokattu: 03.04.2016, 18:20:12 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #414 : 05.04.2016, 23:22:03 »


Auto pääsi Sawo Streetcar Centerin tiloihin pohjien jatkamista varten.

Trailerin kyytiin rahdatessa huomattiin vinssin toimimattomuus. Kytkimen herkistelyn jälkeen auto ajamalla trailerille. Ilmoja jäi silti ja kytkin aikalailla tunnoton. Viime kesänähän tästä siis pääsi kiehahtamaan kytkin/jarrunesteet radalla ja kytkinsylinterin yhdysputken o-rengas oli muuttanut muotoaan. Uudella o-renkaalla tuntuisi pysyvän nesteet sisällä vaikka yleismallinen wurthilainen olikin.

Viime keväänä vaihdoin kuskinpuoleisen etunavan ja tällä kertaa sitten vaihtoon menee vänkärinpuoleinen. Vakaajan koiranluut meni uusiksi ja myös alkavaa välystä tuntuisi raidetangon sisäpäissä.

Tästä jatkuu.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #415 : 13.04.2016, 23:11:41 »
Tuli sitten samaan konkurssiin ostettua pitkään mielessä olleita hiluja. Lähdetään siitä, että vertailulaput hommattu. Verrataan siis T5 moottoriin, ettei alustarakenteita tai jarruja tarvitse muuttaa. Huonona puolena se, etten voi nyt käyttää hyväksi +20% sääntöä tehonylityksessä. Elikkä uutta penkkiaikaa vaan kun saadaan läjään tämä kosla.

Jarrulevyt olivat takana aivan kuraa. Joku aikaisempi omistaja vissiin sorvannut levyä kuskin puolelta ja se oli turhan ohkainen. Lisäksi käsijarrukengät olivat kaivaneet itselleen kunnon montun. Edessä levyt olivat ikävän kierot ratapäivien jäljiltä, niimpä päätin pistää koko kierroksen Zimmermanin uritettuja. Mieli olisi tehnyt laittaa isompaa etulevyä, mutta jääköön vielä tässä vaiheessa - käyttöauto kun on. Takana kuskinpuoleinen satula oli jumissa ja päädyin ostamaan molemmin puolin uudet. Edessä EBC Yellow stuff- palat ja takana Roadhousen tarvikepalat ja uusi asennussarja. Etusatulat uusin viime kesänä vai liekkö kevättä ois ollu, joten nyt riitti vain kevyt herkistely, putsaus ja maalaus.

Kuten kuvasta voi päätellä niin sekä Thorrit ja Borbetit lähtivät eteenpäin. Tilasin sitten Japan Racingin JR10 vanteet. Etuset kokoa 18x8,5 et40 ja takaset 18x9,5 et40. Tulevat parin viikon sisällä. Otin blankkona eli porataan yhdelle jaolle. Tuplajaossa ongelmana, ettei sirompikantaista 1,75 nousuista pidemmän mallin pulttia ollut saatavana. Renkaatkin pistin tilaten. Tulee 225/40 eteen ja 235/40 taakse.

Maalit ja tarvikkeet kävin hakemassa. S*

Tänään putsattiin ja maalari veti epoksin pintaan, niin nähdään että mistä heittää ja minkä verran heittää.

Tästäpä jatkuu taas huomenna.  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 23:15:32 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #416 : 14.04.2016, 20:06:19 »

Tuli käytyä talleilla vouhottamassa. Takasatulat pitää pari kertaa maalata vielä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #417 : 09.05.2016, 23:15:46 »

Uusien vanteiden sovitusta. Piti noin 5cm muokata kuskinpuolen takakaaren sisäkurvia loivemmaksi yms. Samalla löytyi yksi pehmeä kohta puskurin takaa pohjan alta. Parsin sen sitten samalla kasaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #418 : 13.05.2016, 00:18:05 »
Rengaskimppa meni aivan reisille. Oli tulossa halpisnakit ja reilun kuukauden odottelun ja monen mutkan jälkeen minä ja pari muuta jäätiin ilman renkaita. Ostin sitten hätäpäissäni Vannetukulta Syronin 225/40/18 semisliksit eteen ja saman merkin astetta miedommat 235/40/18 sporttirenkaat taakse. Huomenna toivottavasti pääsee vihdoin säätämään alustan kohdilleen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo S70 2,5TDI / Pätkädeeku
« Vastaus #419 : 16.05.2016, 20:23:54 »
Vähän yksinpuhelua taas. Vannetukku sössi tilauksen ja jokakulmaan olivat toimittaneet samanlaiset vaikka etten piti tulla semisliksit. Otin takarenkaat ja esillä olleen semisliksin niin pääsi sovittamaan alle. Huomenna toivottavasti tulee puuttuva rengas. 20mm lätty oli aika sopiva taakse. Eteen huutaa noin 10mm lättyä. Hyvä siitä tulee.

Kuvasaastetta:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy