KL-varaosat  Race.fi

1030 perä, hitain välitys? m45 kardaanitunneli?

  • 3 Vastauksia
  • 2917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Niin, 1030 perään mahd. hidas välitys. Mistä autosta moisen voisi löytää?
Vai onko kallis ostaa pelkkä välitys, mistähän moisia saisi?

Niin ja onko eroa 240sen tunnelin alkupäässä sen suhteen onko m45 vai m46.
Kun vaihdan matsoniin tuon tunnelin alun, niin olisi oleellinen tieto.

Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 1030 perä, hitain välitys? m45 kardaanitunneli?
« Vastaus #1 : 23.04.2012, 12:10:29 »
Lyhkäsin välitys, mikä sinne mahtuu on 5.38 ja niitä löytyy esim. tuolta -->http://www.lautamakimotorsport.fi/
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: 1030 perä, hitain välitys? m45 kardaanitunneli?
« Vastaus #2 : 23.04.2012, 20:06:57 »
Mää tarkotin pitkää. Joku 3.3 olis hyvä.
Kun edellisessä turbo-volvossa, jonka teho/painosuhde oli puolet isompi,ni ykönen ja kakonen oli käytännössä "turhia" vaihteita.
Kun ei ole rahaa laittaa välitettyä lootaa, jossa olis pitkä ykönen ja kakonen, niin voisi kompensoida tommosella kolmosen perävälityksellä.

Ai niin tos edellisessä oli 4.11.

Tietenkin kaikista paras olisi, jo olisi välitetty loota ja nelosen perävälitys, jos kone kiertäisi 7000, niin huipuiksi riittäisi joku 220-230.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 1030 perä, hitain välitys? m45 kardaanitunneli?
« Vastaus #3 : 23.04.2012, 20:19:42 »
Mää tarkotin pitkää. Joku 3.3 olis hyvä.
Kun edellisessä turbo-volvossa, jonka teho/painosuhde oli puolet isompi,ni ykönen ja kakonen oli käytännössä "turhia" vaihteita.
Kun ei ole rahaa laittaa välitettyä lootaa, jossa olis pitkä ykönen ja kakonen, niin voisi kompensoida tommosella kolmosen perävälityksellä.

Ai niin tos edellisessä oli 4.11.

Tietenkin kaikista paras olisi, jo olisi välitetty loota ja nelosen perävälitys, jos kone kiertäisi 7000, niin huipuiksi riittäisi joku 220-230.
Laskitkohan ihan oikein? ::)

Edit: Tietenkin renkaan halkaisija vaikuttaa, mutta sen pitäisi olla 71,5cm, jos 7000rpm+ M45 4vaihde +peräväli 4,10=> 230km/h.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2012, 21:12:31 kirjoittanut järviin »

 

Autoracing  KL-varaosat