Proturbo  Autodiagnoosi

Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys

  • 22 Vastauksia
  • 33843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #15 : 03.04.2012, 12:34:48 »
Edullisesta en osaa sanoa.
Hyvät ristitapit jos haluaa, niin Karpiolan sorvaamo on palvellut ainankin aiemmin.


Poissa coari

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #16 : 25.04.2012, 22:54:32 »
Terve Volvolaiset!

Teillä luultavastikkin enemmän tietoa näistä peristä, kuin minulla/muualla. Vaikkakin sitä olen onnistunut kaivamaan sieltä sun täältä.

Kysymys kuuluu 1030 vaiko 1031? Tulossa GT corollan alle, driftingiin. tehot 400-500hv, Eli saisi sikaa.

1030:seen halvemmat välitykset. Mitenkä kesto? tuohon 1031 Näyttäisi olevan 2x kalliimpia nuo osat  >:(

mikä näissä olikaan vakio välitys? Mitä lukkoa noilla tehoilla? kuullut huhuja, että dana 200hp asti, siitä ylöspäin joku muu? Olenko aivan hukassa?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 25.04.2012, 23:02:39 kirjoittanut coari »

Poissa volB230ET

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #17 : 10.09.2014, 21:03:42 »
Nostetaan vähän aihetta. Mitähän tuommonen Volvon oma vedosta kiristyvä kitkalukko kestää viiä voimaa läpi?
Käyttis: vm97 bmw 740ial
työn alla: vm98 bmw 530da touring

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #18 : 10.01.2015, 16:37:26 »
Tää ny liittyy jotenkin perän kestävyyteen niin semmonen kysymys että jos pinioninlaippaa pyörittäessä tuntuu sentin klappi ennenkuin "ottaa kiinni" niin onko siellä välitys kulunut vai mikä sen klapin aiheuttaa? Ei kuitenkaan melua häiritsevästi ajossa mutta joskus perästä kuuluu kolahdus kun lähtee liikkeelle.

Poissa juuso-t

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
  • ruma mutta oma
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #19 : 13.01.2015, 21:53:56 »
Tää ny liittyy jotenkin perän kestävyyteen niin semmonen kysymys että jos pinioninlaippaa pyörittäessä tuntuu sentin klappi ennenkuin "ottaa kiinni" niin onko siellä välitys kulunut vai mikä sen klapin aiheuttaa? Ei kuitenkaan melua häiritsevästi ajossa mutta joskus perästä kuuluu kolahdus kun lähtee liikkeelle.

Ei liene iso rasti tiputtaa öljyjä ulos ja avata koppa. Ei sieltä mitään syliin tule. Itsellä väljyys oli tasauspyörästössä, ei välityksessä.
they're boxy but they're good
-164e

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1399
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #20 : 14.01.2015, 21:09:30 »
Aika normaali välys vanhalle perälle minusta. Välitys, tasauspyörät ja vetarin boorit, noissa kaikissa on vähän välystä niin äkkiä on useampikin sentti siellä laipalla. Sitten jos on kitkalukollinen niin levyjen kuluma lisää vielä entisestään välystä. Eri juttu jos olisi uusilla osilla kasattu murikka.

Kolahdus kyllä monesti tulee ristikoista tai kuluneista puslista.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #21 : 15.01.2015, 16:31:41 »
Joo eli ei tarvi ressata sitä. Kyllähän se vielä toimii eikä sieltä tullu ylimääräisiä metallihileitä öljyjen mukana kun pari vuotta sitten tehtiin 18v huolto :P. Takimmainen ristikko on hieman väljä ja lehtijouset ainakin pakkasella nitisee koko ajan mutta se tekee tätä kolahdusta yleensä kesällä pidemmän yhtäjaksoisen ajon jälkeen. Takajouset ym. hilppeet vaihdettu pari vuotta sitten niin tuskin siellä mitään hirveitä välyksiä on.

Samalla lailla kolahtaa meidän muutkin veteraanit, vaihdoin PV:seen peräöljyt ja alkoi sekin kolahdella joskus. Vanha öljy oli aikamoista kuraa joka ilmeisesti tiivisti kaikki välykset. Pyhimyksen perä kolahtaa aina kun lähtee liikkeelle.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #22 : 15.01.2015, 16:42:48 »
Itsellä oli amukan vakioperällä kauhea kolahdus joka kerta kun liikkui. Vika osoittautui umpiväljäksi pinionin laakeroinniksi. Oli ihan sivusuuntaista klappia havaittavissa, laipan mutteri ei liikkunut yhtään tiukemmalle enää. Alle tuli 240 akseli torsenilla, kummasti välykset ja kolinat katosivat ;)

Tosin nyt kolisee ja paukkuu vaihdelaaatikot :buck2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Elekma  Autoracing