0
0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.
Noin 6 työtuntia ja kytkin sekä kampuran stefa uusittu sekä laatikon sain takaisin paikalleen. Sitten loppui päivänvalo. Aluksi koitin ähertää tunkin kanssa mutta eihän siitä mitään tullut. Selälleen maahan, laatikko mahan päälle ja hiiop. Huomenna pitää hakea uus vetoakseli kuskin puolelle ja laatikkoöljyä. Vanha on ruostumassa poikki ja netissä noita katkenneita on useampia.Sitten kaiken lopun kasaus. Nämä on niitä hommia kun tekis mieli maksaa muille mutta ne muut ottaa turhan monta satasta
Ja näin se on valmis. Paljon parempi ajaa kun polkimessa tapahtuu jotain melkein heti kun alkaa nostamaan. Aiemmin sai nostaa 3/4 eikä edes ryöminyt.Sellaiset 11-12 työtuntia yksin tehtynä. Edellisen samanlaisen kytkimen vaihdoin kaverin kanssa 15h. Harjoitus tekee mestarin
Aeromotorsilta 112€ aisin kytkinpaketti ja elring kampiakselin stefa. 1.8vvt-i niin ei ole kaksoismassaa. Niin ja motonetistä vasen vetoakseli 109€ ja 2l motox lootaöljyä 16€Kaveri osti samat osat 2.0 bensa avensikseen niin kytkinpaketti motonetistä 200€ ja kampiakselin stefa marmoritiskiltä 98€ .Omaan 2.0 D4D:hen onkin vaihdettu kytkin ja vauhtipyörä joskus reilu 100tkm sitten. Siinä on kaksoismassa vp.
Osille tuli hintaa siis 237€. Kaveri kun haki tarjouksia korjaamoilta niin 950€ tais olla halvin ja kallein jotain 1100€ .Eli koen säästäneeni ainakin 600€ parin päivän työllä.
Pitkään piti perustella itselle TIGin hankintaa, mutta nyt se tuli sitten kuitenkin ostettua. Suoraa sanottuna eniten jännitti, että tuleeko siitä yhtään mitään.. edellisen kerran ku on tullu hitsattua yläasteella ja vaan MIGillä, sen hetken mitä sillä ny aina ehti kokeilla ennen ku joku käänsi virrat tappiin Tein ekana kärryn sille omasta päästä kun valmiit kärryt ei oikeen miellyttäny. Ekat saumat TIGillä ikinä. Valtavasti on opittavaa hitsaamisesta mutta ihan hyvin tuntui pääsevän jyvälle ja alkuun tuos hommas. Lisää treeniä ku varastohyllyt oli kannakkeita vaille. Alumiinikään ei tuntunu mitenkään mahdottomalta. Parilla latalla ensin kokeilua ja sitten 142:seen pari uutta ahtoputkea. Ekana tuon sikatun pään hitsaus mikä jää piiloon, että sai vielä asetukset kohdilleen, sitte dumpin ja IAT-anturin paikka. Iso helpotus ku tuntuus siltä ettei tarvikkaan laittaa häntä koipien välis vehkeitä myyntiin ekan kokeilun jälkeen Seuraavaksi vois miettiä sitte pakosarjan tekoa.