Autoracing  KL-varaosat

8v vs 16v

  • 9 Vastauksia
  • 5384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iT3QuuH

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
8v vs 16v
« : 26.06.2014, 13:14:12 »
Elikkäs kumpikohan ois parempi 8v vai 16v kansi B230. Tehoja haetaan.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #1 : 26.06.2014, 13:35:48 »
16v.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #2 : 11.02.2016, 21:25:24 »
Nostellaas vanhaa topikkia. Tavoitteena nostaa kesäks ysin nykyiset 340whp johonkin +450-500whp paikkeille. Moottorina tällä hetkellä lähes vakio b230fk h profiilikankia lukuunottamatta. Mitä mahtaa maksaa 530 kanteen isommat pakovenat+työt? Kanavat pystyis siistimään ite ja kohdistaan imu ja pakosarjan. Siihen päälle joku hyvä turbonokka ton D:n tilalle. Onko tälläsessä mitään järkeä noin niinkuin rahallisesti verrattuna 16v kanteen joka piisaa varmaan vakiona pidemmälle kuin 530 ylempänä luetelluilla muutoksilla? Toki 16v kannen vaihdon takia joutuu koneen käyttämään taas auki ja vaihtamaan männät/tekemään venakolot, uus pakosarja+dp jne. 16v hatulla nykyinen ahdin riittäis tavoitteeseen, 8v kannella voi joutua senkin päivittämään.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #3 : 11.02.2016, 22:28:07 »
Nostellaas vanhaa topikkia. Tavoitteena nostaa kesäks ysin nykyiset 340whp johonkin +450-500whp paikkeille. Moottorina tällä hetkellä lähes vakio b230fk h profiilikankia lukuunottamatta. Mitä mahtaa maksaa 530 kanteen isommat pakovenat+työt? Kanavat pystyis siistimään ite ja kohdistaan imu ja pakosarjan. Siihen päälle joku hyvä turbonokka ton D:n tilalle. Onko tälläsessä mitään järkeä noin niinkuin rahallisesti verrattuna 16v kanteen joka piisaa varmaan vakiona pidemmälle kuin 530 ylempänä luetelluilla muutoksilla? Toki 16v kannen vaihdon takia joutuu koneen käyttämään taas auki ja vaihtamaan männät/tekemään venakolot, uus pakosarja+dp jne. 16v hatulla nykyinen ahdin riittäis tavoitteeseen, 8v kannella voi joutua senkin päivittämään.

Ihan MuTuA, mutta luulisin että 530 kannattaa noilla tehotavoitteilla laittaa hyllyyn pölyttymään. Ennemmin käyttää pari sataa koneistusburdjetista 531:een.

Mut en mä näistä mitään tiiä. ;D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #4 : 12.02.2016, 10:52:23 »
531 kantta ei oo tulossa kun ei oo suurtakaan eroa hinnassa siihen 16v kanteen joka sitten riittää vakiona samaan kuin rahalla tehty 531. Lähinnä kiinnostaa kuinka pitkälle pääsee kun laittaa muutaman satasen nokan ja venttiilien muodossa 530 kanteen. Tähän samaan vois suositella jotai edullista kansipajaa Pirkanmaalta?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #5 : 12.02.2016, 21:53:38 »
Veikkaan että ihan parinsadan budjetilla ei 530 kanteen saa ihmeitä tehtyä joten tuon tehoavoitteen saavuttaminen ainakin vaati todella reilusti ahtopainetta.
16v kansi riittää tuohon ihan vakiona ja vakio nokilla mutta tosiaan kun taas sitten pakosarja, jakopää yms. menee uusiksi niin tuohonkin muutokseen uppoaa kannen hinnan lisäksi yllättävän monta sataa euroa .

Allekirjoituksen kotterossa on koskematon 16v hattu ja paperille tuli 2bar paineella 575 heposta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #6 : 13.02.2016, 21:44:06 »
Veikkaan että ihan parinsadan budjetilla ei 530 kanteen saa ihmeitä tehtyä joten tuon tehoavoitteen saavuttaminen ainakin vaati todella reilusti ahtopainetta.
16v kansi riittää tuohon ihan vakiona ja vakio nokilla mutta tosiaan kun taas sitten pakosarja, jakopää yms. menee uusiksi niin tuohonkin muutokseen uppoaa kannen hinnan lisäksi yllättävän monta sataa euroa .

Allekirjoituksen kotterossa on koskematon 16v hattu ja paperille tuli 2bar paineella 575 heposta.

Nii mut ajetaanko ihan tosimiesten bensalla vai huijataanko etanoolilla...?? Xuppo siis ajaa etanoolilla mutta kyllä siellä voimaa olis vaikka ajas lasolilla  :D
Kyllähän 600€ budjetilla sain teetätettyä 530 kannen ja hiotettua nokan toki vakiovenat on edelleen mutta virtaa 204hv 12mm nostolle joka on myös tuon omistamani nokan nosto. Penkissä hukkui 90 asteen imulämpöihin jokusen kymmentä hevosvoimaa kun 1,4bar oli 361hv ja ajan 98:lla joten sanoisin että tuon 2-2.2baria kun lataa ja imulämmöt on jo saatu kuriin niin kyllä kuvittelisin tulevan jonkun lähelle 450hv pihalle tuolla 8vee kannellakin, semmonen kuitenkin on kysyjällä valmiina jo.

Toki jos haluaa n.1000-1500e kaikkinensa upottaa lisää rahaa niin ehdottomasti 16v on se niin pirun paljon parempi mut vaatii kuitenki vähän massia ja jonkun verran puuhasteluja silläpä riipastaan koskemattomana sit jo yli 400hv 1,5 barilla bensalla.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #7 : 13.02.2016, 22:09:23 »
Mitenkäs jos tuon 8 venasen kannen tilalle iskee tuon 16 venasen niin mitä ne katsastus miehet siihen tuumaa?

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #8 : 13.02.2016, 23:13:09 »
Mitenkäs jos tuon 8 venasen kannen tilalle iskee tuon 16 venasen niin mitä ne katsastus miehet siihen tuumaa?
Muutoskatsastettava. Ei sen kummempaa.
!

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 8v vs 16v
« Vastaus #9 : 14.02.2016, 00:53:39 »
Tosiaan viinalla ajelen ite. Ja muutoskatsastus on ainakin itellä jokatapauksessa edessä joten sama laittaa vaikka se 16v kansi sen puolesta samalla otteeseen.

Mulla on saman kokoluokan ahdin kun xuppolla eli tuo 16v kansi vaikuttais sellaselta millä päästäis helpohkosti tavoitteeseen.

Itellä oli tosiaan penkissä 1,6bar ahdoilla 339hv takapyöriltä luistavan automaatin läpi, teho nousi 60hv 0,2bar ahtojen nostolla eli tässä olis vakiokannella päästy yli 450hv moottoritehoihin kun olis bensapumpussa riittäny tuotto.
Siitä pitäis vielä päästä vähän pidemmälle jotta tulis se +450 pyöriltä, niin että kestää vielä oikeasti kovaa ajoa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Futurez  Kulkukoira