Kulkukoira  Proturbo

8v muutos 16v Turbo

  • 126 Vastauksia
  • 164505 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VPP700

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #30 : 03.08.2012, 23:19:04 »
Moi, mietiskelen tässä 8v>16v jakopään osien kestävyyttä, miksi jengi laittaa kampiakselille teräs hihnarattaan? mulla löytyy kyllä yksi B234:sen orggis alaratas, mutta onko näitä alkuperäisiä rattaita muka jollain paukkunut kovilla teho lukemilla? Myös alkuperäiset (leveämmät)rattaat löytyy väliakselille sekä nokkapyörille. Onko tarpeellista laittaa nokille säädettävät pyörät? 500+ hv mottori tulossa...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #31 : 03.08.2012, 23:24:51 »
Moi, mietiskelen tässä 8v>16v jakopään osien kestävyyttä, miksi jengi laittaa kampiakselille teräs hihnarattaan?
Alkuperäisessä valurattaassa on se kiilakin valua ja aika heikko. Varsinkin, jos hihnapyörä pääsee löystymään, niin on suuri mahdollisuus rattaan hajoamiseen. Teräsrattaissa tulee mukana kestävämpi kiila. Hihnapyörä voi ottaa itseensä myös rajoittajalle menossa tai esim paukkua käytettäessä. Teräs pyörällä saadaan hieman lisää luotettavuutta äärimmäiseen käytökseen.

Vakiopyörällä pärjää myös pitkälle, kunhan hihnapyörä on riittävässä momentissa ja konetta käytetään järkevästi.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #32 : 03.08.2012, 23:29:17 »
Onko tarpeellista laittaa nokille säädettävät pyörät? 500+ hv mottori tulossa...

Sitten on , jos ajoitus ei osu  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #33 : 03.08.2012, 23:37:01 »
Moi, mietiskelen tässä 8v>16v jakopään osien kestävyyttä, miksi jengi laittaa kampiakselille teräs hihnarattaan? mulla löytyy kyllä yksi B234:sen orggis alaratas, mutta onko näitä alkuperäisiä rattaita muka jollain paukkunut kovilla teho lukemilla? Myös alkuperäiset (leveämmät)rattaat löytyy väliakselille sekä nokkapyörille. Onko tarpeellista laittaa nokille säädettävät pyörät? 500+ hv mottori tulossa...


mm. tämän vuoksi
 
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #34 : 03.08.2012, 23:43:33 »
miksi jengi laittaa kampiakselille teräs hihnarattaan?

Lyhyt matematiikka
8V kansi

Teräsratas maksaa max 200e.
4 kpl vääntyneitä venttileitä maksaa +20e
4 kpl venoja + 4 kpl mäntiä maksaa  +200e
4 kpl teräsvenoja + 4kpl takomäntiä maksaa +1000e
hajoaako muuta? kestääkö veivit? puhkeaako lohko?

16V kansi

Teräs ratas maksaa max 200e.
8 kpl vääntyneitä vettiileitä maksaa ??e
8 kpl venoja + 4 kpl mäntiä maksaa ???e
8 kpl teräsvenoja + 4 kpl takomäntiä maksaa...
hajoaako muuta? kansi...

Timo_R kerkesikin ensin. Laskee siitä sitten onko kallis ratas
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #35 : 03.08.2012, 23:45:05 »
Lyhyt matematiikka
8V kansi

Teräsratas maksaa max 200e.
4 kpl vääntyneitä venttileitä maksaa +20e
4 kpl venoja + 4 kpl mäntiä maksaa  +200e
4 kpl teräsvenoja + 4kpl takomäntiä maksaa +1000e
hajoaako muuta? kestääkö veivit? puhkeaako lohko?

16V kansi

Teräs ratas maksaa max 200e.
8 kpl vääntyneitä vettiileitä maksaa ??e
8 kpl venoja + 4 kpl mäntiä maksaa ???e
8 kpl teräsvenoja + 4 kpl takomäntiä maksaa...
hajoaako muuta? kansi...

Timo_R kerkesikin ensin. Laskee siitä sitten onko kallis ratas


Ei ole ratas kallis....ostoslistalle meni
8kpl imuventtiili
8kpl pakoventtiili
muistaakseni 8kpl venttiilinohjuri
+ työt  *tumppuun->
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa VPP700

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #36 : 04.08.2012, 00:05:30 »
Kiitos, näyttää ihan selkeeltä :) eikä se maksa edes kun sen 100-150€

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #37 : 04.08.2012, 00:08:33 »
Kiitos, näyttää ihan selkeeltä :) eikä se maksa edes kun sen 100-150€


Juu ei....en syytä omassa tapauksessa ketään muutakun itseäni, mutta jokatapauksessa teräspyörä + kiila on kestänyt.
Toinen vaihtoehto olisi teettää jollain vakiopyörään kunnollinen kiilaura, ja laittaa normikiila.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #38 : 21.09.2012, 21:47:25 »
Joo se on sit taivaan tosi et jos on yhtään kierroksia tollases 16v konees ni menee aina 16 venttiiliä ja imu ohjurit. Männät, pako ohjurit ja koko kansi on sit huonommas tapaukses.. Ja tosiaan noista vakio pyöristä on kiiloja murtunu ihan vakio koneissakin, et jos kerran koneen tekee niin se teräs alapyörä on aikas must. Muina pyörinä kyllä on tuntunut vakio 16v pyörät kestävän, säädettävän nokkapyörän tarpeen määrittää nokkien ajoitus. Käytännössä minkä tahansa muun kuin vakio nokan vakio koneeseen vaihtaminen tarvii nokan säädön. Tohon 500hv nurkille pääsee koskemattomalla 16v kannella ja vakio nokilla kun on riittävä ahdin, pienellä porttauksella ja järkevämmillä nokilla riittää järkevämpi ahdin.

Poissa pultsari_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #39 : 22.10.2012, 18:39:29 »
Pystyykö tollasen 16v kannen istuttaa B200 turbo lohkon päälle? Vai onko mitään järkeä edes ryhtyä tollaseen.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #40 : 22.10.2012, 19:05:07 »
Pystyykö tollasen 16v kannen istuttaa B200 turbo lohkon päälle? Vai onko mitään järkeä edes ryhtyä tollaseen.

Jos säännöt kieltää isolohkon niin on järkeä.
B204 koneen kansi käy kun tekee venttiilikolot mäntiin
B234 kannessa isommat venttiiliit. Taitaa joutua loveamaan lohkoakin että mahtuu toimimaan. Tässä vähemmän järkeä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #41 : 22.10.2012, 19:18:02 »
Vakiopyörällä pärjää myös pitkälle, kunhan hihnapyörä on riittävässä momentissa ja konetta käytetään järkevästi.

Eihän virittämisessä ole mitään järkeä jos ajaa järkevästi(??)    :idiot2:
On tuo teräspyörä vaan kova sana. Suosittelen

/B

Täh?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #42 : 15.02.2013, 11:59:11 »
Eihän virittämisessä ole mitään järkeä jos ajaa järkevästi(??)    :idiot2:
/B

Komppaan.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lähtis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #43 : 24.02.2013, 11:49:21 »
Osaako joku sanoa etta pystyykö tota b234 16v kantta istuttaan B21et lohkon päälle?? Männissä on koko luku 92,98 eli porattu joskus ylikokoon. Vai mahtaako olla liian ahdas? B230 lohkokin tosin löytyy jos ei uskalla tohon 21et lohkoon sovittaa. Mutta sanokaa te muut viisaammat :D
242 B21ET -83 updating--->M50BXX+holset
740 B230F GLE -90
BMW 320i M50B25+holset -86
BMW 535i M60B40 -89

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6328
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 8v muutos 16v Turbo
« Vastaus #44 : 24.02.2013, 12:23:04 »
Kyllä se siihen mahtuu. B19 lohkoonkin menee, mutta venttiilit menevät ihan nuolemalla sylinterin reunan ohi.

 

KL-varaosat  Race.fi