Adblue vehkeissä on SRC-katalysaattori, jonne Adblue suihkutetaan. SRC ei mene tukkoon ajoprofiilista riippumatta. Kovilla pakkasilla se ei ole käytössä, koska Adblue on umpijäässä. Muuten Adblue järjestelmissä on melko paljon vikoja. En ole tosin kuullut, että Volvon henkilöautoissa olisi mitenkään erityisen paljon.
Pakoputken tukkeena on edellisen lisäksi hiukkassuodatin (DPF), joka täyttyy ajokilometrien kertyessä ja vaatii nokipolton aika-ajoin. Dpf poltto ei onnistu, jos kone ei ole koskaan normaalilämpöinen. Siksi olisi hyvä olla talvellakin ainakin 1000 km välein vähän nopeampaa ajoa, jotta kone lämpiää kunnolla ja poltto voidaan tehdä. Kuski ei näistä tiedä mitään. Vikavalon syttyessä systeemissä on jo vika, mikä tietää korjaamokäyntiä.