Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Late480 - 29.01.2019, 17:45:45

Otsikko: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 17:45:45
Kestäiskö B200K ahtamista jos sinne vaihtaisi B19 r-sport kiertokanget ja ajais RE85sella ja jos kestäis nii paljon tehoa semmonen voisi kestää?
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: viri-viri - 29.01.2019, 19:37:49
Ei mee b19 koneen veivit b200 kampuraan...
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 20:08:18
aa okei.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: sp69 - 29.01.2019, 20:36:03
13mm kanget löytyy ylimääräsenä passaa b200-b230 konneisiin.. 70e
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 29.01.2019, 20:40:54
M-kankia on ollut ainoastaan noissa kymppisarjan moottoreissa. Ne vahvemmat uudemmissa satasarjan moottoreissa ovat 13mm kiertokanget. Tässä tilanteessa olisi helpointa hakea ilmainen B19A moottori, tuon B200K tilalle ja ahtaa se.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Joni- - 29.01.2019, 21:28:06
Millä perusteella on helpompi alkaa vaihtamaan moottoria ku ahtaa (oletettavasti) jo paikallaan oleva?
Kestää 200-250hv jos bensansyöttö ja sytytysennakko on kunnos.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 21:54:02
Kovalchuck33 Itel löytyy B19 R-sport kone ilman kantta ja se kone on autosta joka oli palanut + se kone on jonkun verran ruosteessa (seissy ulkona) ja jos sen haluais kuntoon nii pitäis kyl porauttaa ja vaihtaa männät. Jos tekis keväämmäl siit koneen ja laittais sähköruiskun joka multa jo löytyy ja varmaan megan siihen.

Sitä vaa aatteli B200K:sta kun niissähä on kai linnunluut ja eiks se oo se mikä b200k hajois ekana jos ahtais ku puristukset on tasan 10?
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 21:55:26
Ja muutenkii aatteli et kyl jos virittää nii itelle riittää se hyvin se 200hp
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 21:56:42
Siis autossa on siis tällä hetkel se B200K kiinni ja mul on toine 240 samal tekniikal ja se "raato" B19 kone
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 21:59:52
Se B19 R-sport on siis tässä kunnos
(https://i.ibb.co/vHzVFzP/IMG-20181021-143133717.jpg) (https://ibb.co/vHzVFzP)
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 29.01.2019, 22:36:58
Onhan tuollainen B19A aika paljon kestävämpi ahdettunakin kuin B200K moottori, eikä nakuta yhtä helposti matalamman puristuksen takia ja kestää helposti yli 300hv tekemättä moottorille yhtään mitään. Onhan B19 koneesta otettu vakio-osilla jopa lähemmäs 400hv. Eikä se B200K linnunluilla taida sitä 200-250hv kestää mitenkään. Tuollaisen 240 moottorin vaihto on myös aika nopea homma muutenkin. Noita B19 koneita saa ilmaisiksi hyvällä tuurilla. Tosin jossain määrin voisi etsiä myös vaikkapa B230F moottorin suoraan 13mm kangilla, jos halvalla löytyy.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 29.01.2019, 22:50:40
Kovalchuck33 Onhaa toi B19 nyt paljo parempi viritysaihio kun B200k ja ton B19 R-sport koneen sainkii ilmatteeksi ja myös Volvon oman sähköruiskun kans. Oishaase jos jostain halval B230F löytäis nii sehää ois se paras vinokone virittää.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Joni- - 29.01.2019, 23:42:50
Jos kerta E85 on tarkotus ajaa nii en nää mitää järkee laitaa 8.5:1 puristussuhdetta, eikä kymppikää oo ongelma. Vaikka b19 kestäs enemmän ku b200k nii voimansiirto luultavasti ei.
Onhan b230et 186hv vakiona linnunluilla ::)
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: TVS - 30.01.2019, 22:04:16
Onhan b230et 186hv vakiona linnunluilla ::)
182. Ja ihan sokaton kranaatti jo vakiona jos ratailee tms.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 31.01.2019, 10:15:32
Eli b200k jos sinne laittais 13mm veivit nii pitäis re85 kaa kestää sen 200hp +
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: puliukk0 - 31.01.2019, 16:09:27
Eli b200k jos sinne laittais 13mm veivit nii pitäis re85 kaa kestää sen 200hp +

Taitaa saada b200f koneita 13mm veivellä 2kpl, yhtien pelkkien veivien hinnalla.  :D
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 31.01.2019, 20:07:47
Eikö olisi paras vaihtoehto hommata suoraan B230F moottori, niillä 13mm veiveillä. Perään vaikka M46 laatikko niin kestäähän se siellä tuollaiset tehot.
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 01.02.2019, 22:39:59
No aatteli jos käytettynä kanget löytää halval. Koska sehän siin on et uusien hinnal voi saada sen koko koneenki. Itel Volvos m45 loota
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Late480 - 01.02.2019, 22:41:28
Tai ostaa halval suoraan koneen
Otsikko: Vs: B200K ahtaminen
Kirjoitti: Jopas_Jotakin - 08.02.2019, 14:18:54
Ei muuta kun tekee b19 sesta koneen, siitä saa helppoon sen 350hv, ihan bensalla kun kattoo vaan moottorinohjauksen semmoisen joka antaa bensaa oikein ja ennakot on kunnossa. Kampura, kanget ja männät kyllä kestää.